Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

Heb zelf sport en al de andere rest, urban, landschap en ... met de D2x gedaan. Heb nu een D3 en ..... ik volg en kan garanderen dat de multicam 3500 in de D3 nu echt wel op Canon hoogte zit, is def niet het geval bij de D2x. Zoals sommigen zeiden ga voor een D300 in geval van beeldkwaliteit (en def af snelheid en accuratie) of een D700, D3. Deze keuze is puur budgetair te verantwoorden samen met de cropfactor wat je voor jezelf moet uitmaken. Ikzelf gebruik de D2x nog voor sport als ik de cropfactor wil wat echt wel een voordeel is tov fullframe. Voor de rest komt de D2x niet meer uit de kast, is gewoon inferieur qua beeld en zeker autofocus tov de nieuwe generatie (maar zeker niet slecht !!) . Een nieuwe generatie zal altijd wel wat nieuws brengen, hier wordt je keuze gemaakt door het onderwerp en de prijs van de vorige modellen zoals je al aanhaalt.
    Tussen D2x en Fuji S5pro, in geval van modelwerk etc ga voor de Fuji. De rest D2x.
    Nikon D3, D2x, infrared D70s, FM2n , 20mm MF , 70-200 VR, 14-24 afs, etc...

Comment

ik zou eerder gaan voor een fuji S5 en als je nog een snelle backup wil, een D2h..
      je kan deze combinatie vinden voor nog geen 1000 euro, de prijs die 2de handse d2x'en gaan..
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

Comment

Beste mensen bedankt voor het meedenken. Ik ga toch voor de S5, dit daar ik wenig sport fotograveer en mij meer met de natuur en portret bezig hou. De ddiscussie is voor mij zinvol geweest.

Groetjes

Cork:

G

Comment

Goed plan!

Heb de mijne juist toegekregen. Na wat testen ben ik echt onder de indruk van de zachte kleuren en de DR. Laat je niet afschrikken door snufjes en truukjes, het beeld telt en daar is de s5 nu naar mijn mening en conclusie echt wel goed in!

Geniet van je aankoop!!!

Comment

Heb nu een D50.. maar qua ruis heb ik soms toch problemen vanaf ISO 800.
            Zou het veel helpen mocht ik deze inwisselen in S5?
            IK heb S5 al eens in mijn handen gehad.. voelt enorm anders aan dan huidig toestel!
            Werkt een sigma flash (nikon aansluiting) ook op een fuji?
            Weet er iemand nog winkels waar deze nog beschikbaar zou zijn?
            Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Konijnenberg heeft deze week nog een mailing rondgestuurd, dus daar zal ie nog wel te vinden zijn.
              Welke sigma flash?
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                Konijnenberg heeft deze week nog een mailing rondgestuurd, dus daar zal ie nog wel te vinden zijn.
                Welke sigma flash?
                Sigma flitser EF-500 DG ST
                Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Je antwoord kan je vinden :
                  Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Flitssturing S5 is zelfde als bij nikon d200 / D80
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                    Je antwoord kan je vinden :
                    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Flitssturing S5 is zelfde als bij nikon d200 / D80
                    tnx!!!

Comment

Ik heb gisteren bij Konijn een S5 Pro gehaald (639 €). Er stonden een 5-tal body in de etalage en de mijne kwam uit het magazijn. Ze zullen dus nog wat stock hebben. De actie loopt tot 25 februari als ik mij niet vergis.
                      Ik ben nu het toestel aan het ontdekken en moet zeggen dat de overstap van een D50 naar de S5 Pro gemakkelijk verloopt
                      Fuji S5 Pro - glas van Nikon, Sigma, Tamron en Tokina

Comment

is het verschil in grootte merkbaar tussen D90 en S5?
                        Heb nu D50.. is D90 van zelfde formaaat?

Comment

Working...
                        X