Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HD video op digicams

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HD video op digicams

    Steeds vaker tref je deze mogelijkheid op zowel compacts (vb. Pana TZ5), bridges (vb. Canon SX1) als DSLR's (5D II of D90).
    Hoe verhoudt deze beeldkwaliteit zich ten opzichte van bvb. miniDV ?
    Is deze mogelijkheid nuttig als je eens geen videocamera wenst mee te sleuren ?
    Welke fotograaf, die ook al eens een stukje durfde filmen , wil hier iets over kwijt ?

    Thanks

  • #2
    Re: HD video op digicams

    Oorspronkelijk geplaatst door P@ul M Bekijk bericht
    Steeds vaker tref je deze mogelijkheid op zowel compacts (vb. Pana TZ5), bridges (vb. Canon SX1) als DSLR's (5D II of D90).
    Hoe verhoudt deze beeldkwaliteit zich ten opzichte van bvb. miniDV ?
    Is deze mogelijkheid nuttig als je eens geen videocamera wenst mee te sleuren ?
    Welke fotograaf, die ook al eens een stukje durfde filmen , wil hier iets over kwijt ?

    Thanks
    ik denk eigenlijk dat degene van de bridge camera's zeker niet zullen moeten onderdoen voor een gewone consumer HD camera (met mini dv).

    de filmfuncties van de 5DmkII (en D90 in mindere mate) zijn absoluut niet vergelijkbaar met een consumer HD camera met tape. De 5DmkII filmt gewoonweg zoveel beter (oa. door de superieure lensmogelijkheden)

    ikzelf film met een casio ex-f1 (full -HD) en die kwaliteit doet zeker niet onder voor mijn (vroegere) sony HC3E
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: HD video op digicams

      Heb wat getest met 5D II en resultaat gezien via kabels (niet rgb en niet hdmi weliswaar) op monitor. Valt wat tegen, en ook niet echt handig om te filmen in vgl met videocamera. Resultaten in vgl met HDV zijn niet ok.
      Ga binnenkort terug proberen en dan wel monteren in full-hd om dan eens te zien. Misschien is het bekijken via de camera niet de goede methode.
      http://www.stich.be

      Comment


      • #4
        Re: HD video op digicams

        Heb de video functie van panasonic tz 5 al getest.
        De eerste keer was absoluut geen succes, niet scherp en dergelijke. Na wat foefelen met de instellingen lukt het je wel om een degelijk videobestand vast te leggen, wel scherp ook indien afgespeeld op pc scherm (tv moet ik nog testen) Enig nadeel: 15 min filmen is het maximum met 4 gig kaart.

        Comment


        • #5
          Re: HD video op digicams

          Ik denk dat veel mensen vergeten dat een 5D mkII in de eerste plaats een dijk van een fototoestel is. De filmfunctie is mooi meegenomen, maar als we daarom een fototoestel kopen uit die prijsklasse zijn we fout bezig, denk ik dan.
          My Flickr page!

          Comment

          Working...
          X