Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

defecte optio 43WR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • defecte optio 43WR

    ik heb hier een Pentax optio 43WR liggen met een defecte CCD sensor.

    ik heb naar Pentax gemaild, en zoals reeds op internet verschenen was, bevestigden ze mij dat ik deze (ondanks reeds 3jaar buiten garantie) volledig gratis kan binnenbrengen bij een pentax verdeler.


    weet er iemand of deze nog zou gerepareerd worden (is toestel van 5j oud denk ik) of dat deze gewoon zou vervangen worden door het nieuwste model (zoals bij de 'gedupeerde' canon S1 gebruikers die ineens gratis een splinternieuwe S5 kregen...)?
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: defecte optio 43WR

    je kan altijd proberen, maar denk dat ze 'm gewoon zullen repareren.
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

    Comment


    • #3
      Re: defecte optio 43WR

      Hoi Matthias,

      het probleem is heel goed gekend. In kort komt het erop neer dat Sony ooit een verkeerd product (lijm?) heeft gebruikt bij het produceren van de sensoren die ze leverden voor verschillende apparaten (ook die van Sony zelf.) Google eens op defect sensor Sony, en er zouden flink wat hits moeten naar boven komen...

      Heb het zelf gehad (ook met de Optio 43WR) en de sensor is gratis vervangen door de beukelaer. Ze hebben zelfs enkele andere onderdelen vervangen. Gratis en voor niks... Kijk hier maar eens...

      Ik zou wel eerst een mail naar de beukelaer (info@debeukelaer.be - invoerder van Pentax België) sturen waar je aan de hand van enkele voorbeeldfoto's omstandig de situatie uitlegt. Zo heb ik het ook gedaan. De confirmatiemail zou ik dan afdrukken en meegeven als je het toestel binnenbrengt.

      Voor de rest is het dan enige weken wachten...

      Het grappige is dat Sony zelf geen gratis reparatie's meer uitvoert (terwijl er ook heel wat Sony Cybershots zijn geaffecteerd door het probleem), maar dat ze de andere fabrikanten nog wel de gratis reparatie uitbetalen...

      Voor de rest: veel suc6!

      En geniet nog van de Optio 43WR, het is een nog steeds heel leuke camera!
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment

      Working...
      X