Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR


  • #2
    Re: Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR

    Ziet er goed uit, spijtig dat hij niet op de G10 lijkt...
    http://users.telenet.be/patric/

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR

      De eerste camera met de Super CCD EXR. Blijkbaar is Fuji de enige fabrikant die vindt dat de megapixelrace niet noodzakelijk goed is voor iedereen en er ook iets aan probeert te doen...
      De prijs zou hoger liggen dan de F100FD bij introductie, zo heeft men mij gezegd, maar dat zou te maken hebben met de veel te sterke Yen... (ook andere fabrikanten hebben hun prijzen verhoogd.)
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR

        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
        De eerste camera met de Super CCD EXR. Blijkbaar is Fuji de enige fabrikant die vindt dat de megapixelrace niet noodzakelijk goed is voor iedereen en er ook iets aan probeert te doen...
        )
        ??? mis ik hier de pointe ?

        Sensor
        • 1/1.6 " Super CCD EXR
        • 12.0 million effective pixels

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR



          Vreemd dat hier zo weinig reactie op komt...'t Is duidelijk dat Fuji niet uitgespeeld is,deze nieuwe technologie zal vermoedelijk ook zijn weg vinden naar de "dikke" bakken,een D700 lookalike van Fuji in de eerste plaats waarschijnlijk.
          En dit systeem zal zeker nog verfijnd worden.
          Ik ben al vaak aan het dagdromen geweest over een sensor,waarvan de lichtdiodes,zogauw zij overbelichting registreren,automatisch een veel lagere ISO gevoeligheid aannemen.Rechtstreekse HDR opnames zouden mogelijk worden,en "uitgebrande" lichten zouden voorgoed tot het verleden behoren.Ik denk dat we nog binnen de 10 jaar de geboorte van zo'n camera gaan meemaken.



          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            ??? mis ik hier de pointe ?

            Sensor
            • 1/1.6 " Super CCD EXR
            • 12.0 million effective pixels
            Die heb ik blijkbaar dan ook gemist...

            En iedereen is natuurlijk heel benieuwd naar die ISO12800 mode
            Ik denk dat we al blij mogen zijn met een bruikbare ISO1600.

            Verder zijn de specs niet bepaald indrukwekkend. Vrij lichtzwakke lens, geen optische beeldstabilisatie.
            Maar twee apart aanstuurbare sensoren in elkaar (zo heb ik het toch begrepen) biedt wel mogelijkheden. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de reviews.
            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR

              Misschien dat ze nog een high-end toetsel uitbrengen met dezelfde sensor, zoals destijds de E900? Volgens geruchten op Dpreview zit die kans er dik in.
              Dat wordt dan zeker mijn volgende compact!
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment


              • #8
                Re: Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR

                Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                Die heb ik blijkbaar dan ook gemist...

                En iedereen is natuurlijk heel benieuwd naar die ISO12800 mode
                Ik denk dat we al blij mogen zijn met een bruikbare ISO1600.

                Verder zijn de specs niet bepaald indrukwekkend. Vrij lichtzwakke lens, geen optische beeldstabilisatie.
                Maar twee apart aanstuurbare sensoren in elkaar (zo heb ik het toch begrepen) biedt wel mogelijkheden. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de reviews.
                De truk die ze toepassen is dat je in bepaalde modes pixels kunt combineren. Dus als je een hogere ISO nodig hebt dan gaan ze pixels combineren om meer licht te vangen en dus hopelijk minder ruis te verkrijgen.

                Of je combineert pixels om meer dynamic range te vangen.

                De lens is normaal voor een compact volgens mij en er zit wel degelijk beeldstabilisatie in (CCD-shift). En dus geen 2 sensoren.

                Maar het is even afwachten op reviews/testen of deze nieuwe technieken inderdaad ook een echte meerwaarde brengen. Fuji had destijds ook de gekantelde sensor die volgens hen evenredig was met een hogere resolutie sensor. Maar achteraf bleek dat in de praktijk toch hard tegen te vallen.

                Maar nu geven we ze het voordeel van de twijfel en hopen we dat ze het succes verhaal van de F31FD kunnen herhalen. En dat deze compact het hebbeding wordt voor die snapshots tussendoor of voor partner en kinderen.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  ??? mis ik hier de pointe ?

                  Sensor
                  • 1/1.6 " Super CCD EXR
                  • 12.0 million effective pixels
                  Bon, ik zou hier in het lang en het breed kunnen antwoorden, maar misschien is het eenvoudiger als je volgende link eens leest:


                  Al wat ik wou zeggen is dat de meeste fabrikanten (niet alle) nog steeds verdergaan met het principe zoals Sony in de jaren tachtig ontwikkeld heeft, en er gewoon meer magapixel inproppen, omdat dat blijkbaar nu eenmaal beter verkoopt...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  Vreemd dat hier zo weinig reactie op komt...'t Is duidelijk dat Fuji niet uitgespeeld is,deze nieuwe technologie zal vermoedelijk ook zijn weg vinden naar de "dikke" bakken,een D700 lookalike van Fuji in de eerste plaats waarschijnlijk.
                  En dit systeem zal zeker nog verfijnd worden.
                  Ik ben al vaak aan het dagdromen geweest over een sensor,waarvan de lichtdiodes,zogauw zij overbelichting registreren,automatisch een veel lagere ISO gevoeligheid aannemen.Rechtstreekse HDR opnames zouden mogelijk worden,en "uitgebrande" lichten zouden voorgoed tot het verleden behoren.Ik denk dat we nog binnen de 10 jaar de geboorte van zo'n camera gaan meemaken.

                  Walter
                  Je kan wensen al wat je wil, maar een full frame super CCD komt er niet, en de reden is heel simpel: het is duurder een CCD full frame te maken, dan een CMOS full frame (heb de link niet meteen, maar heb ooit eens gelezen van een factor 2,5x duurder. Er is niemand die een Fuji D700 (bedenk ook nog effe dat Fuji hun body's betrekt van Nikon en dat dat ook niet gratis zal zijn) van zegge een €6000,-...

                  Wat die rechtstreekse HDR opname's betreft: dat kun je nu al met een S3pro of S5pro:


                  DIt is gemaakt vanaf 1 (één) RAW opname, en Fuji gebruikers weten dat je nog verder kunt gaan...
                  Last edited by MarcFoto; 6 februari 2009, 11:07. Reden: foto verkeerd gepost
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                    Bon, ik zou hier in het lang en het breed kunnen antwoorden, maar misschien is het eenvoudiger als je volgende link eens leest:


                    ..
                    Allemaal mooi en wel maar voor mij zijn "12 million effective pixels" exact wat het zegt nl 12 Mpx ... wat 12 millioen photogevoelige cellen zijn tenzij Fuji ook nog een manier heeft om teksten en zinnen op een revolutionaire manier te combineren tot andere begrippen enkel te begrijpen voor "ingewijden" ..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR

                      Enkele foto's van Fuji zelf.
                      At Fujifilm we create innovative products and deliver effective solutions in a wide variety of fields to serve society, contribute to the quality of life, and enhance environmental sustainability.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht

                        Wat die rechtstreekse HDR opname's betreft: dat kun je nu al met een S3pro of S5pro:


                        DIt is gemaakt vanaf 1 (één) RAW opname, en Fuji gebruikers weten dat je nog verder kunt gaan...
                        Marc, even voor de duidelijkheid, dit is geen HDR.
                        lijkt wat op tone-mapping maar zéker géén HDR

                        Gr kees
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR

                          Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                          Ja 'k ben die gisteren gaan bekijken .. sample 3 high iso .. ruist even hard als het ranke riet .. wild wordt ik er niet van, evenmin als van de hier geposte pseudo-HDR foto .. sorry jongens, close but no cigar

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR

                            Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                            Marc, even voor de duidelijkheid, dit is geen HDR.
                            lijkt wat op tone-mapping maar zéker géén HDR

                            Gr kees
                            Ik zou niet weten waarom niet...

                            HDR= High Dynamic Range (Hoog Dynamisch Bereik.) Welnu, dit is hoog dynamisch bereik, want zowel de hoog- als de laaglichten zijn bewaard (je wil de foto van de D90 ernaast niet zien... )
                            Als jij als HDR de kunstmatige dingens vindt die nu blijkbaar 'bon-ton' zijn, is dat je goed recht, maar dat gaat allang de definitie van HDR voorbij...
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fujifilm introduces F200EXR with Super CCD EXR

                              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                              Marc, even voor de duidelijkheid, dit is geen HDR.
                              lijkt wat op tone-mapping maar zéker géén HDR

                              Gr kees
                              Wat is dan de juiste definitie van HDR?
                              De camera neemt dezelfde foto met 2 belichtingen en combineert de beelden tot een beeld met meer dynamisch bereik. Het is misschien niet helemaal hetzelfde dan als je het op een PC met SW doet. Maar uiteindelijk toch wel dezelfde techniek.

                              Deze foto zou bij al de andere camera merken een witte vlek op een zwarte achtergrond gegeven hebben.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment

                              Working...
                              X