Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 of S5-Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D90 of S5-Pro

    HAllo iedereen,

    ik heb vandaag Het magazine Focus gekocht om wat tijd door te brengen op de trein,

    Ik had in mijn gedachten een Nikon D90 te kopen in de nabij toekomst maar ik heb in dt magazine de Fuji Finepix S5-Pro zien staan is dit een gelijkaardig toestel of ben ik appels met peren aan het vergelijken.

    Trek veel actie beelden van honden daar is het voor mij om te doen

    Als ik ook goed heb gelezen zouden de lenzen van Nikon ook op dit toestel passen klopt dit ????
    Zou iemand me ook kunnen zeggen waar ik foto's van deze beide toestellen kan bekijken

    Misschien veel vragen in één keer

    Vriendelijke groeten Eddy
    Last edited by Libi; 4 februari 2009, 11:35.

  • #2
    Re: D90 of S5-Pro

    Op Fuji passen nikon spullen. Objectieven, flitsers, afstandsbedieningen.....
    Het is de body van een nikon D200.

    Dprview al eens bekeken? :

    Almost exactly two years after the D80 was announced comes its replacement, the rather predictably named D90. The D80 has been one of Nikon's quiet successes, and even today, despite being positively Methuselah-like in digital camera terms it continues to sell and often makes its way into our top 10 most clicked on cameras. Because it looks so similar to the D80 the D90 appears at first glance to be one of those rather subdued incremental upgrades, but dig a little deeper and you'll find there's plenty to keep Nikon fans happy.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: D90 of S5-Pro

      Ik heb net de D90 en ben uitermate tevreden van de beeldkwaliteit, zal later wel eens wat foto's posten.. voor mij is de D90 een echte aanrader...let wel als je actiefoto's wil trekken mischien u goed laten inlichten qua lenskeuzes...ikzelf heb de 18-200 nikkorlens en ben er heel tevreden over...maar dit is dan ook gewoon een Huis,tuin vakantiefoto lens...maar wel een goede

      Succes

      Mvg Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: D90 of S5-Pro

        Ga zonder aarzelen voor de S5 ( geloof mij )
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: D90 of S5-Pro

          Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
          Ga zonder aarzelen voor de S5 ( geloof mij )
          Ik geloof je niet.
          Pasop ik wil hier niet zeggen dat de S5 een slechte camera is, maar het is wel een camera die begin 2007 op de markt is gekomen.
          We leven nu in 2009 en de camera techniek, zeker bij Nikon, heeft niet stil gestaan.

          Als ik een nieuwe camera zou kopen dan wil ik wel de nieuwste techniek hebben, vandaar dat ik dan zou kiezen voor de D90.

          mvg
          Antoine

          Comment


          • #6
            Re: D90 of S5-Pro

            Ik heb een fuji S5 en een fuji S5....

            Als je wil filmen....neem dan een D90
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: D90 of S5-Pro

              Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
              Ga zonder aarzelen voor de S5 ( geloof mij )
              Waw.
              Een religie aan het starten?

              Comment


              • #8
                Re: D90 of S5-Pro

                Persoonlijk denk ik dat je geen verkeerde keuze kan maken, als je de fuji S5 of D90 neemt.
                Het zijn alle 2 zeer goede toestellen.
                De D90 is vrij recent, heeft nieuwe technologie aan boord.
                De S5 heeft een betere body, is al 2 jaar oud, en heeft nu een interessant prijskaartje.

                Succes met je keuze!

                Het voordeel van de D90 is dat je er ook met kan filmen in HD (720p).

                Ga eens naar een fotoboer, en neem al de 2 de toestellen eens vast, en bekijk wat je het meest bevalt!
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: D90 of S5-Pro

                  Hallo,

                  Ik heb zelf met exact dezelfde vraag geworsteld. Ik heb toch gekozen voor de S5. Hij is onderweg vanuit de UK voor nog geen 500 euro thuis geleverd. kijk naar:




                  Voor toch aardig wat minder geld denk ik dat het een zeer goede keuze is. De doorslag voor mijn keuze was dat het aangenamer werken lijkt met de s5 en dat de body beter en steviger zal zijn.
                  De beeldkwaliteit van de s5 lijkt me zeer goed na vergelijkende beelden te hebben gezien. De evolutie gaat zo snel dat ik opteer om de goedkopere, maar oerdegelijke camera aan te schaffen als tussenstap om binnen enkele jaren een zéér goede, nieuwe camera aan te schaffen leek het mij de beste oplossing.
                  Als snelheid heel belangrijk is lijkt me de s5 minder aangewezen.

                  Succes in je keuze.
                  Gegroet...

                  Comment


                  • #10
                    Re: D90 of S5-Pro

                    Hallo iedereen
                    ik ben vandaag naar een winkel geweest om het toestel eens in de handen te nemen
                    ik heb de verkoper ook gezecht dat ik nog geen echte krak ben want ik ga in maart een opleiding volgen
                    hij zei me dat ik de S5-pro niet moet nemen is een verouderd toestel en volgend hem kan ik beter kiezen voor de D90 of de S100-FS ik heb beide in de handen gehad en ja die S100-FS ligt ook wel goed in de handen maar ik wil het toestel gebruiken om honden in actie te nemen nie weet ik het hellemaal niet meer ik zie het bos door de bomen niet meer nu D90 - S5 of de S100-Fs
                    ik zal kijken welke reaktie op dit berichtje krijg en dan maar beslissen anders kan ik blijven wachten
                    maar ik wil wel duidelijk stellen dat het vooral honden zijn die lopen enj springen enz.. en ja ik zal waarschijnlijk ook wel eens een portret trekken
                    Groetjes Eddy

                    Comment


                    • #11
                      Re: D90 of S5-Pro

                      ik heb de D90, ik kom van de D50.
                      En de D90 is echt een verademing.
                      Ik heb getwijfeld met de D300, maar achteraf gezien.... is de D90 de beste keuze geweest.

                      Vergelijk de reviews van de Fuji en de D90 kwestie van ISO waarden, misschien ligt daar een verschil.
                      De D90 is op dat vlak beter dan de D200.
                      PS: de D90 heeft een LCD van 3", ik weet niet hoe het zit met de Fuji.

                      Ook nog:
                      voor actie foto's heb je gewoon een deftige, lichtsterke lens nodig....
                      Nikonian

                      Comment


                      • #12
                        Re: D90 of S5-Pro

                        D90, je wil namelijk actiebeelden.

                        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                        Comment


                        • #13
                          Re: D90 of S5-Pro

                          Je wil actiefoto's gaan maken... dan zou ik opteren voor een camera die 4 beelden per seconde kan maken, boven één die er maar 2 kan maken. M.a.w. voor de D90 i.p.v. voor de S5Pro. Met de D90 kan je m.i. ook nog net iets hoger in de ISO'waardes gaan dan met de S5pro, zonder opvallend ruis in de foto. Dit kan ook belangrijk zijn om een aanvaardbare sluitertijd te halen.
                          Zoals Antoine al zei... modernere camera, de D90, met eveneens een 3" scherm wat toch wel een merkbaar verschil is met het 2,5" scherm van de S5pro. Op de D90 zie je echt wat je gedaan hebt. Op mijn D80 merkte ik soms nadien, op de PC, pas, dat een foto toch niet 100% scherp was.

                          Comment


                          • #14
                            Re: D90 of S5-Pro

                            Voor de F100 FS zou ik in ieder geval niet gaan. Ik heb zelf een S5 en ben hier erg tevreden over. Vind het dynamisch bereik en vooral de kleuren erg mooi, maar hier staat de Fuji dan ook voor bekend. Daarnaast is de camera op dit moment extreem goedkoop waardoor je er geen buil aan kunt vallen.

                            Qua autofocus zijn beide camera's gelijk. Voor normale fotografie werkt de S5 erg goed en voor mij snel genoeg, alleen is het inderdaad geen echte actie camera, de D90 is hier beter in. Verder is de D90 breder inzetbaar en heeft inderdaad de nieuwste technieken in zich.

                            Voor beide camera's valt dus iets te zeggen het is net waar je de nadruk op legt. Zelf ben ik ook geneigd de D300 hierin te betrekken omdat hij een betere autofocus heeft en met batterijpack sneller is dan de D90, de kans bestaat dat er binnen 4 weken meer nieuws is over een eventuele D400 of anders in het najaar, de prijs van de D300 zou dan ook nog wat kunnen zakken. Al weet ik natuurlijk niet wanneer je de camera nodig hebt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D90 of S5-Pro

                              Ik heb een nikon en verschillende fuji toestellen.

                              Als het snel moet gaan neem ik de D3.
                              Als het goed moet zijn neem ik mijn fuji S3 ( toestel van 5 jaar oud )

                              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                              Ik geloof je niet.
                              Pasop ik wil hier niet zeggen dat de S5 een slechte camera is, maar het is wel een camera die begin 2007 op de markt is gekomen.
                              We leven nu in 2009 en de camera techniek, zeker bij Nikon, heeft niet stil gestaan.

                              Als ik een nieuwe camera zou kopen dan wil ik wel de nieuwste techniek hebben, vandaar dat ik dan zou kiezen voor de D90.

                              mvg
                              Antoine
                              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                              Comment

                              Working...
                              X