Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450 Flash probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 450 Flash probleem

Hallo,

Ondertussen de camera al wat beter onder de knie, nu heb ik een probleem met de flitser.
    Namelijk bepaald de rode ogen reductie die niet werkt.

Dat ik deze functie aanzet in de camera en maak een foto, en kijk daarna in photoshop onder de exif data staat er geen red eye reductie toegepast?

Nochtans staat deze aan, ook al de mensen hebben bij met flits knal rode ogen.
    Heeft iemand nog deze problemen opgemerkt?

groeten
    http://www.flickr.com/photos/MacObsession
    http://www.macobsession.be

Re: Canon 450 Flash probleem

rode ogen reductie werkt nooit 100% en is maar een hulpmiddel...
    ook de ene persoon tov de andere is meer gevoelig voor dit effect dan de andere.

gelukkig genoeg zijn rode-ogen makkelijk bij te werken in zowat elk fotobewerkingsprogramma.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Rode ogen worden veroorzaakt doordat de flits het netvlies van de ogen oplicht. Het is een volledig natuurlijk verschijnsel dat toeneemt naarmate de hoek tussen flits en lens kleiner wordt en ook naarmate de pupillen groter zijn. Dat is dus bij gebruik van on-camera flits of bij gebruik van telelenzen in duistere omstandigheden. Rode ogen reductie op het toestel probeert dat tegen te gaan door een soort préflits te geven waardoor de pupillen van je onderwerp zich wat sluiten. Helemaal lukt dat echter nooit, zeker niet als de afstand groot is of als je onderwerp niet in de flits kijkt. Rode ogen zijn echter perfect te corrigeren in een programma zoals Lightroom.

Comment

kinderen en mensen die veel alcohol in hun bloed hebben ook sneller rode ogen omdat blijkbaar diens reflexen minder snel zijn en de pupillen niet snel genoeg reageren op die pre-flash...

met een externe speedlite heb ik daar echter zo goed als nooit last van...
        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Rode ogen worden veroorzaakt doordat de flits het netvlies van de ogen oplicht. Het is een volledig natuurlijk verschijnsel dat toeneemt naarmate de hoek tussen flits en lens kleiner wordt en ook naarmate de pupillen groter zijn. Dat is dus bij gebruik van on-camera flits of bij gebruik van telelenzen in duistere omstandigheden. Rode ogen reductie op het toestel probeert dat tegen te gaan door een soort préflits te geven waardoor de pupillen van je onderwerp zich wat sluiten. Helemaal lukt dat echter nooit, zeker niet als de afstand groot is of als je onderwerp niet in de flits kijkt. Rode ogen zijn echter perfect te corrigeren in een programma zoals Lightroom.
          De afstand was hier max. 2m en ze keken 90% richting fliter.
          Heb op bijna allemaal 2 rode vuurballen. De omgeving was een grote kerk, maar wel zeer zonker van binnen. Kweet en ze zijn al verwijderd dat je met photoshop dat wegkrijgt, maar vind wel vervelend. Dus beter een externe flitser? maar deze staat ook in het midden. Canon 450D

greets

Comment

een externe speedlite staat een heel stuk hoger dus de hoek van de flits tov de ogen is groot genoeg.
            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
              Dus beter een externe flitser? maar deze staat ook in het midden.
              Ja, maar hoger. Dus hoek is groter.

edit : mijn naamgenoot was even snel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Ja, maar hoger. Dus hoek is groter.

edit : mijn naamgenoot was even snel
                hebben jullie dat ook, dat er in photoshop staat bij de exif data dat de red eye functie niet opstaat, terwijl ze dat wel is?

Comment

hebben jullie dat ook, dat er in photoshop staat bij de exif data dat de red eye functie niet opstaat, terwijl ze dat wel is?
                  Geen idee, wij gebruiken dat nooit .

Zou het kunnen zijn dat red eye reduction in bepaalde modi niet werkt? Echt geen idee hoor.

Edit : net eens opgezocht, dat stel je in via shooting menu 1. Zou altijd moeten werken.
                  Last edited by hvr_oosterzele; 19 januari 2009, 13:46.

Comment

ik weet niet eens of dat op mijne 400D wel opstaat omdat ik nooit de interne flits gebruik...

als je vaak met flits moet fotograferen, kan ik je alleen maar aanraden om een speedlite te kopen... ene 430EX doet al deftig zijn werk hoor

Zelf heb ik de 580EX maar die is dan weer wat duurder.
                    Nieuwe site

Comment

ja had ook al gelezen over die 580 ex mark II maar zoveel gebruik ik dat niet.
                      Aleen tja op feestjes he :-)

Comment

De afstand was hier max. 2m en ze keken 90% richting fliter.
                        Heb op bijna allemaal 2 rode vuurballen. De omgeving was een grote kerk, maar wel zeer zonker van binnen. Kweet en ze zijn al verwijderd dat je met photoshop dat wegkrijgt, maar vind wel vervelend. Dus beter een externe flitser? maar deze staat ook in het midden. Canon 450D

greets
                        Op 2 meter kan dat ook niet goed gaan.Neem de flitssterkte eens wat terug op zulke korte afstanden (keik in hantlijding)

Comment

Als je de externe flits niet echt veel gebruikt zou ik de 430 EX II kopen, kost niet veel en werkt prima hoor.
                          Alleen als je off-camera wil gaan werken kan je beter een 580 EX II kopen, maar die is dan weer bijna twee keer zo duur.

Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik gebruik gewoon nooit de RE reduction, omdat je nooit de foto maakt die wil maken, ik vrijwel nooit rechtstreeks flits en het probleem is in PS CS2 en hogerin 1 klik opgelost.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Externe fliter er op en proberen bouncen via een plafond of muur, dat schakelt elk risico op rode ogen uit.

Naast Canon heb je ook nog Metz als mogelijke leverancier van flitsers. Zelfde sterkte en mogelijkheden, iets beterkoop qua prijs.
                              Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Working...
                              X