Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-G1 Highly Recommended

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lumix DMC-G1 Highly Recommended

Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht

Wie heeft het nu over zoomen? Ik had het over focussen, niet zoomen....

Je had het ZELF over zoomen

Dat bedoel ik met reageren zonder dat je een camera hebt gebruikt. Je weet duidelijk niet waar je het over hebt op dit punt. Lees eerst de test eens, voor je reageert.

Ik heb ut goed gelezen

"With in-camera sharpening removed from the equation, the gulf between the cameras in terms of detail and resolution gets even wider. The G1's results are simply excellent - the artifacts around the paperclips have gone but the level of detail being rendered is still incredibly high..""
    "The slight advantage we saw in JPEG is amplified in RAW, with the G1 capturing an excellent level of fine detail" en tenslotte
    "And the G1 with the Olympus 50mm F2.0 also outperforms the 450D with the 50mm F1.4 in RAW with crisp, sharp detail all across the frame. It really is getting everything it can out of each of its pixels."

Even ter verduidelijking: dit is dus vergeleken met een Olympus 520, een een Sony alpha-350 en eenCanon 450D. Dus niks nascherpen, dat gaat niet in RAW. De camera is op dit punt gewoon de betere dan deze DSLR's.

***Een RAW bestand wordt gewoon altijd door software gehaald, anders kan je het niet eens bekijken.
    Ik weet waar de poen van DPreview vandaan komt.

Ik vind het ook een erg leuk ding, maar als zich iemand aandient met een juichverhaal met onjuistheden , ga ik er tegenin.
    Meer voordelen dan wat kleiner zie ik niet.

PS, ik las ergens dat je voor belichtingscompensatie het menu in moet, dat duidt toch wel sterk op de doelgroep.....
    Last edited by Keeskanon; 24 januari 2009, 11:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Een mening baseren op een testrapport? Dat lijkt mij een kwalijke zaak, die dienen toch alleen als een soort voorsortering en dan wil ik een toestel vasthouden en gebruiken en dan heb ik pas een mening erover.
      Hij beweert wel dattie hem heeft ( een van de eerste zinnen) maar geloven doe ik het eigenlijk niet.

Comment

COmbinatie Canon plus kitlens= disbalans wat mij betreft.
        Ehhhh...heb je hier een voorbeeld van misschien, ergens op dit forum. Dan kan ik er eens naar kijken. Wel een beetje off topic, maar goed...
        Doe niet onnozel, jouw eigen schrijftrant is een aardig voorbeeld, wekt geen vertrouwen bij mij dat je niet gewoon de boel hier zit op te stoken ...
        Dat is niet erg, daar is een forum o.a. voor, maar provoceren is vragen om tegenwind.

Comment

Een mening baseren op een testrapport? Dat lijkt mij een kwalijke zaak, die dienen toch alleen als een soort voorsortering en dan wil ik een toestel vasthouden en gebruiken en dan heb ik pas een mening erover.
          Daar ben ik het helemaal mee eens, al is in je handen houden wel erg mager. Het beste is er een tijdje mee werken, zeker als je een andere camera of ander camera merk gewend bent. Wat vreemd is, dat moet je al snel niet. Dan zul je al snel moeten wennen aan andere instellingen etc.

Ik had van die Canon 1000D ook niet gedacht dat merkwaardig genoeg zo onprettig in mijn handen zou liggen. Dat bleek pas na een tijdje ermee gewerkt te hebben. Ik had eerst zoiets van: "misschien wil je wel teveel dat ie op de FZ-50 lijkt en moet je wennen, gewoon effe wennen." Maar na anderhalve week waarin ik meerdere langdurige trips maakt wist ik wel zeker dat in elk geval de combi Jorginho + 1000D niet gelukkig was, vooral vanwege die ergonomie. Want ik vond de instellingen etc van Canon vrij eenvoudig on der de knie te krijgen. Jammer, want over de beeldkwaliteit was ik zeer te spreken. Veel beter dan de FZ-50 en dat voor die prijs (400 EURO)!

Ander punt: wat nu als iemand een uitgebreid oordeel heeft en de camera niet in zijn handen heeft gehad? Dat vind ik vreemd en is wat hier en elders gebeurt. Dus je hebt de camera niet in handen gehad, vier reviewers zijn erg enthousiast en zonder enige ervaring met de camera beweer je precies het tegenovergestelde...Dat kan en mag, maar ik vraag me dan wel af waar je je op baseert. Als iemand dan zaken beweert die volledig ingaan tegen mijn ervaringen en die van de testers (waar deze thread overgaat), dan ga ik daar tegenin (soms). Helemaal vreemd is dan dat iemand al weet dat een niet bestaande, niet aangekondigde Nikon het wel beter zal doen dan een wel bestaande camera (welke dan ook)....

Ik denk dat er een tijdje mee werken het allerbelangrijkste is, want er is geen camera die voor iedereen geschikt is. Dat is zekerbelangrijker an een test. Een test kan een reden zijn een camera eens te proberen.
          Panasonic GH2, Olympus EPL5+ VF-3, 14-45 panny, 7,5 mm fisheye samyang, 45mm Oly, 20mm panny, 45-200 panny, 100-300 panny, 90 mm f2.5 Tokina macro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Doe niet onnozel, jouw eigen schrijftrant is een aardig voorbeeld, wekt geen vertrouwen bij mij dat je niet gewoon de boel hier zit op te stoken ...
            Dat is niet erg, daar is een forum o.a. voor, maar provoceren is vragen om tegenwind.

Ben ik nu onnozel of provoceer ik. Als ik provoceer, dan is dat meen ik bewust en dus niet onnozel. Als ik onnozel ben en niet beter weet, dan kan ik niet provoceren (dat doe je neem ik aan bewust).

Wat provocerend is en wat niet dat kan ieder voor zich bepalen. Misschien voelde ik me wel geprovoceerd door een opmerking dat iemand een nieuwe camera VEEEEL beter vind dan al het oude, omdat ik dat nergens beweer en dat in mijn ogen het bekend bewust overtrekken van iemands uitspraken is om dan je punt te kunnen maken. De een reageert daar geagiteerd op, de ander niet en ik doe maar alsof ik het niet begrijp. Op elk van de drie manieren van reageren valt wel iets te zeggen, afhankelijk wat volgensjou als persoon goed is of niet. Ik provoceer in mijn ogen niet zwaar, ik hou me bewust van de domme. Dat was mijn opzet.

Meningen van mensen over anderen zijn van alle dag, verschillen van persoon tot persoon en dat zie je op fora terug. Zoals jezelf schrijft, is dat inherent aan boodschappen op fora. Ik zal het niet iedereen naar de zin maken en soms zelfs heel weinig mensen, maar daar zit ik ook niet voor. Ik sta hier voor mijn standpunt en dat is dat het afkraken van een camera die je niet kent, wat uit de lucht gegrepen lijkt. Ik probeer zaken die hier geshcreven worden en die volgens mij niet kloppen, te weerleggen.

Misschien kunnen we het hier bij laten en het verder over de test hebben. Ik heb mijn zegje wel gedaan, mijn mening over de camera is duidelijk. Ten overvloede en duidelijkheid dan: het is zeker niet de perfecte camera, ik kan me in vrijwel alles wat er in de test staat uit ervaring eens zijn.
            Panasonic GH2, Olympus EPL5+ VF-3, 14-45 panny, 7,5 mm fisheye samyang, 45mm Oly, 20mm panny, 45-200 panny, 100-300 panny, 90 mm f2.5 Tokina macro.

Comment

Ben ik nu onnozel of provoceer ik. Als ik provoceer, dan is dat meen ik bewust en dus niet onnozel. Als ik onnozel ben en niet beter weet, dan kan ik niet provoceren (dat doe je neem ik aan bewust).

Ik sta hier voor mijn standpunt en dat is dat het afkraken van een camera die je niet kent, wat uit de lucht gegrepen lijkt. Ik probeer zaken die hier geshcreven worden en die volgens mij niet kloppen, te weerleggen.

Misschien kunnen we het hier bij laten en het verder over de test hebben. Ik heb mijn zegje wel gedaan, mijn mening over de camera is duidelijk. Ten overvloede en duidelijkheid dan: het is zeker niet de perfecte camera, ik kan me in vrijwel alles wat er in de test staat uit ervaring eens zijn.
              Je kan natuurlijk eerst gewoon een wat uitdagend verhaal plaatsen en daarna net doen of je het anders hebt bedoeld, dat bedoel ik met onnozel .

Ik kraak niks af , je noemt enkele "voordelen"die dat niet zijn en ik plaats daar wat opmerkingen bij.

Ik heb heel andere ideeen over verbeteringen aan de huidige generaties digitale camera's dan alleen maar wat kleiner maken, want daar schieten we te weinig mee op.
              Over de verbeteringen aan de APS-c modellen ben ik overigens ook niet te spreken, ik zou echt niet weten wat ik als opvolger van mijn oude 20D zou moeten kopen , er is echt niks wat me kan bekoren en waar mijn lenzenverzameling op gaat werken.

Dit zijn mijn wensen:
              Een Canon 30D behuizing met Foveonachtige sensor en een DR die 3 klassen beter is dan alles wat er op de markt is, en tevens autofocus die werkt met ALLE lenzen (met de hand draaien aan de oudjes dus)
              Er hoeft geen enkele vorm van gadgets zoals liveview, filmpjes, stofdinges enzovoort op te zitten.
              Zoveel procent kleiner & lichter heeft absoluut geen prioriteit, dat is ook gewoon een gadget en heeft met fotografie geen bal te maken.

Het enige interessante aan Micro FT is zeer kleine registerafstand en daarmee de potentie voor goedkope en lichtsterke primes/groothoeken.

Comment

Het enige interessante aan Micro FT is zeer kleine registerafstand en daarmee de potentie voor goedkope en lichtsterke primes/groothoeken.
                Je bedoelt voor JOU is het enige interessante aan Micro FT en dan je quote. Ik ben namelijk erg blij met live-view, een grote heldere EVF, kleinere objectieven, een acceptabele snelle AF bij contrast detectie, antistof dingetje enz.. Jouw eisen zijn niet die van mij. Hoe kleiner en compacter het toestel, des te vrolijker ik word. Maar dat is geheel persoonlijk. Op dit moment heb ik het geld er niet voor over (Mijn Olly 510 voldoet nog prima), maar ik word van deze ontwikkeling alleen maar heel vrolijk en ik wacht vol spanning de verdere ontwikkelingen af. Het schijnt dat Olympus met nog een kleiner model gaat komen.

Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
                  Je bedoelt voor JOU is het enige interessante aan Micro FT en dan je quote. Ik ben namelijk erg blij met live-view, een grote heldere EVF, kleinere objectieven, een acceptabele snelle AF bij contrast detectie, antistof dingetje enz.. Jouw eisen zijn niet die van mij. Hoe kleiner en compacter het toestel, des te vrolijker ik word. Maar dat is geheel persoonlijk.

Bart
                  Zo zie je maar weer hoe verschillend je tegen iets aan kan kijken....
                  De grootte van het apparaat interesseert me alleen als het groter of kleiner dan nodig is om hem goed te kunnen hanteren, wat is er leuk aan kleiner.....
                  ECHT klein wordt een ding met een FT sensor natuurlijk nooit

Comment

Nu af en toe kan ik echt moedeloos worden van al dat gesleept met spullen voor een beetje beeldkwaliteit. Het zou van mij best wat compacter mogen allemaal zonder beeldkwaliteit te verliezen. Ik denk dat dit de eerste mooie aanzet gaat zijn tot die oplossing die ik graag zie. Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik twee kleine makkers heb, waarvan je ook al de nodige spullen mee moet nemen als je op stap gaat. En die twee mannen zijn zo energiek dat ze ook niet gaan wachten totdat pappa heel zijn heisa heeft uitgepakt.

Zo is er voor iedereen een markt en dat is maar goed ook. Dat houdt de boel ook interessant. Ik vind dat Panasonic hier een staaltje van lef laat zien. Het is nieuw, anders en vooruitstrevend. Overigens vind ik dat bij andere zaken in de fotografie ook hoor. Sommige lukken en sommige mislukken. We zullen zien.

Bart

Comment

.........
                      Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 18:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
                        Nu af en toe kan ik echt moedeloos worden van al dat gesleept met spullen voor een beetje beeldkwaliteit. Het zou van mij best wat compacter mogen allemaal zonder beeldkwaliteit te verliezen. Ik denk dat dit de eerste mooie aanzet gaat zijn tot die oplossing die ik graag zie. Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik twee kleine makkers heb, waarvan je ook al de nodige spullen mee moet nemen als je op stap gaat. En die twee mannen zijn zo energiek dat ze ook niet gaan wachten totdat pappa heel zijn heisa heeft uitgepakt.

Bart
                        Ik zie het verschil in heisa met mijn Canon 20D en een G1 niet zo. een fotootje maken vraagt dezelfde aandacht.
                        Ik neem in een bescheiden tasje de camera en 2 lenzen mee (ik heb er veel meer, maar selecteer op grond van wat ik wil gaan doen) en dat zou met een G1 ook moeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture Bekijk bericht
                          En beeld jezelf eens in, als er een paar cameramerken deze mount accepteren en camera's en lenzen ervoor uitbrengen - dan zitten we terug met een gezamenlijke mount zoals in de tijd van de M42 lenzen. Heb je veel meer vrijheid in het kiezen van je gear.
                          Dat lijkt zeker een interessant perspectief, maar dat was ook al de bedoeling van FT en het heeft toch niet de verspreiding gebracht die wenselijk is.
                          Voor mij staat en valt het met een behoorlijke lenskeuze, ook van Sigma/Tamron/Tokina.

Comment

Dat lijkt zeker een interessant perspectief, maar dat was ook al de bedoeling van FT en het heeft toch niet de verspreiding gebracht die wenselijk is.
                            Voor mij staat en valt het met een behoorlijke lenskeuze, ook van Sigma/Tamron/Tokina.
                            Al ben ik een fan van FT, ik kan mij voorstellen dat het systeem te weinig vernieuwend was voor andere fabrikanten om mee in de boot te springen. Mss lukt dit wel met µFT, omdat dit toch een radicale koerswijziging is tov de traditionele full frame slr. Als één van de grote merken mee zou springen, zal deze lijn nooit concurrentie leveren aan hun eigen lijn, wat je met FT wel hebt.

grz
                            Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
                              Als één van de grote merken mee zou springen, zal deze lijn nooit concurrentie leveren aan hun eigen lijn, wat je met FT wel hebt.
                              Ik denk dat je eerder kans hebt op een micro EF/F/K systeem, dan dat deze merken naar micro FT gaan
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik denk dat je eerder kans hebt op een micro EF/F/K systeem, dan dat deze merken naar micro FT gaan
                                Volgens mij heb je zeker gelijk... Canon en Nikon gaat nooit de FT mount gebruiken...

Comment

Working...
                                X