Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-G1 Highly Recommended

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lumix DMC-G1 Highly Recommended

En dan blijven we in het zelfde straatje, want Canon zal ook nooit een Nikon mount gebruiken of omgekeerd... En tegen dan zijn oly en co al een heel eind op weg in dit segment...

grz
    Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Na het lezen van wat reviews lijkt me dit wel een goei alternatief als je het allemaal niet te groot wilt houden...
      Olympus zal toch met een ferme body moeten afkomen om Panasonic te overtreffen....

Comment

Ik hoop dat Olympus afkomt met een microFT met vaste lens! Wel eentje dat zo klein mogelijk is, en in een vestzak past. Kan ik eindelijk degelijke foto's op 800 asa nemen met een 'pocket' toestel!
        http://users.telenet.be/patric/

Comment

veronique, u zou toch een gans jaar de tz5 gebruiken?
          heeft u al plaatjes geschoten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
            Ik hoop dat Olympus afkomt met een microFT met vaste lens! Wel eentje dat zo klein mogelijk is, en in een vestzak past. Kan ik eindelijk degelijke foto's op 800 asa nemen met een 'pocket' toestel!
            Noem eens 1 goede reden waarom de lens vast zou moeten zijn.
            Een Micro FT met pancake lens heeft geen nadelen t.o.v. een vaste lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Volgens mij is die Olympus gewoon verwisselbaar hoor. Dat meen ik de te hebben gelezen. Als deze presteert als de Panasonic en betaalbaar is, dan zou dit voor veel DSRL gebruikers toch wel een mooie camera voor erbij kunnen zijn denk ik. Ik denk dat de Panasonic dat nu niet is, die is meer voor mensen die van een P&S over willen gaan op een DSLR maar aanhikken tegen de grootte en het gewicht.

Aangaande je vergelijking tussen de 20D en de G1....wat mensen wel of niet fijn vinden is persoonlijk. Ik denk zelf dat de omvang in de regel erg belangirjk is voor veel mensen. Soms ook onlogisch, geef ik toe. Voorbeeld: je zou dezelfde argumenten kunnen toepassen op een mobiele telefoon. Je zou kunnen zeggen: "nutteloos, toetsen te klein""...maar zie daar. De mobieltjes zijn klein met kleine toetsen die voor mijn handen (vingers) in de regel wat klein of veel te klein zijn...De draagbaarheid wint het van dit nadeel , zeker als je bedenkt dat hele volkstammen (ik niet) ook nog eens en masse SMS-en en goede (grote?) toetsen wel fijn zouden zijn...

Voor camera zal in de regel niet veel anders gelden. Ik kan alleen zeggen dat de G1 weliswaar geen P&S vervangt a la een G10 of een LX3, maar echt merkbaar kleiner is dan een van de kleinste DSLR's die ik heb gebruikt en zoals gezegd daarom terug af. Ik ben gisteren met een maat van me in een natuurpark gaan fotograferen en hij had zijn Olympus e-510 bij zich met 70-300 mm lens. Dat is toch echt een stevig verschil en die Olympus is voor een DSLR tovch niet erg groot. Die lens is echt aanwezig trouwens! Hij is echt tevreden met die 510, maar die is toch echt veel groter. En met name het display van Panasonic met de mogelijkheden, dat miste hij toch echt.

Ik vind de zaken die jij gadgets noemt, geen gadgets. Ik vind het echt bruikbare opties. Ze vergemakkelijken het fotograferen, zeker voor instappers. Als je ervaring hebt met je DSLR, dan heb je ze denk ik niet nodg omdat je dan wel weet hoe je welke foto moet nemen met je camera.

Dat filmpje van Luminous landscape laat het in mijn ogen goed zien, de verschillen. Persoonlijk denk ik dat dit voor veel mensen erg belangrijk is, maar dat als Olympus vergelijkbare kwaliteit levert in die duidelijk kleinere m4/3 van hun, ze nog meer zullen aanspreken. Ook zonder viewfinder, want daar malen veel mensen niet om. Ik denk dat Panasonic met de keuze van de body het grootste risico hebben genomen, juist door op dit punt conservatief te blijven...
              Panasonic GH2, Olympus EPL5+ VF-3, 14-45 panny, 7,5 mm fisheye samyang, 45mm Oly, 20mm panny, 45-200 panny, 100-300 panny, 90 mm f2.5 Tokina macro.

Comment

Misschien is een vaste lens doordat ze perfect is aangepast op het toestel en de bevestigingssystemen ontbreken nog wat beter én kleiner te maken? Voor mij zou het enkel en alleen een vervanging voor een gewone compact zijn. De kwaliteit van de foto's is nl reeds méér dan voldoende, enkel de afmetingen zijn voor mij nog van tel. Maar ik zeg, dat is natuurlijk zuiver persoonlijk.
                http://users.telenet.be/patric/

Comment

Daarjuist in Saturn de Lumix G1 eens kunnen vasthouden (spijtig genoeg was de batterij plat...)

Is wel heel compact/licht met die kleine lenzen...
                  Eigenlijk wel dik in orde als je compact en (heel) goeie beeldkwaliteit wil...
                  Hoger dan iso800 vind ik persoonlijk niet meer goed... (kom van D700 )

... ben zeer geintresseerd... maar zal maar best nog een paar weken wachten tot alles geweten is van PMA 2009 (nieuwe oly?)

Comment

De beeldkwaliteit is heel goed.
                    Maakt enkel wat te veel sluiterlawaai volgens sommigen

*Added*
                    Morgen kan ik er een paar uurtjes mee op stap!
                    Last edited by Veronique; 26 januari 2009, 18:38.
                    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                      Misschien is een vaste lens doordat ze perfect is aangepast op het toestel en de bevestigingssystemen ontbreken nog wat beter én kleiner te maken? Voor mij zou het enkel en alleen een vervanging voor een gewone compact zijn. De kwaliteit van de foto's is nl reeds méér dan voldoende, enkel de afmetingen zijn voor mij nog van tel. Maar ik zeg, dat is natuurlijk zuiver persoonlijk.
                      Absoluut, ik vind het persoonlijk heel erg onzinnig om de mogelijkheid er een andere lens op te zetten, zomaarr gratis op te geven.

Comment

Absoluut, ik vind het persoonlijk heel erg onzinnig om de mogelijkheid er een andere lens op te zetten, zomaarr gratis op te geven.
                        Het grootste nadeel vind ik het ontbreken van primes... (met AF)

Comment

Voor mij persoonlijk (wel, meer voor mijn vrouw wellicht) is het feit dat je een objectief kunt verwisselen essentieel. Anders kan zij wel bij haar huidige bridge blijven (fz18), of, als de IQ van de Panasonic bridges in de toekomst verbetert: een nieuwe bridge.
                          Die objectieven moeten licht zijn, zodat het geheel van body+lens een stuk beneden het gewicht van een klassieke dSLR blijft (dat zij toch te zwaar vindt om constant rond te sleuren).
                          En inderdaad: ook primes moeten tot de beschikbare lenzen voor de G1 (of een andere "mini") behoren.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Misschien dat sommige hier iets aan hebben:
                            Testresultaten van DXO Labs
                            Mvg Tim

Comment

Ik ben er niets mee (voorlopig) misschien is de volgende versie minder luidruchtig!
                              Ik zie echter wel veel potentieel in dit soort van toestellen.
                              Een goede, betere geluidsdemping, enkele goede 2.8 primes en het feest kan beginnen.
                              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                                Misschien dat sommige hier iets aan hebben:
                                Testresultaten van DXO Labs
                                ...minder goeie resultaten dan verwacht...
                                Wat wel heel raar is (ligt mss aan mij):

"measured" iso ( G1 ingesteld op iso 800) = 1117
                                "measured" iso (D300 ingesteld op iso 1600) = 1145

Wil dit dan zeggen dat G1 op iso 800 even gevoelig is dan D300 op iso1600? Of ben ik compleet mis?

Comment

Working...
                                X