ziet er vrij goed uit
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Lumix DMC-G1 Highly Recommended
Collapse
X
-
-
Re: Lumix DMC-G1 Highly Recommended
De eerste stap naar DSLR's zonder spiegel en klassieke zoeker, de elektronische camera met verwisselbare lens.
Zou wel eens kunnen dat dit het camera landschap volledig gaat veranderen.
Digitale camera's evolueren naar puur elektronische toestellen, waarschijnlijk ook de reden waarom de grote elektronica reuzen zoals, Samsung, Panasonic en Sony in de DSLR wereld gestapt zijn.
Heb de G1 effe kunne proberen in kunstlicht en die zoeker is vrij goed, zal in de toekomst waarschijnlijk nog verbeteren, zekers met de mogelijkheden van de nieuwe generatie CMOS sensors (backlitted) zoals reeds toegepast in video toestellen.
-
Vergeet niet dat je in België voor dezelfde prijs ook een Nikon D60 hebt met 2 lenzen of een deftige Canon d450. Echte toestellen dus.
DNikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk berichtVergeet niet dat je in België voor dezelfde prijs ook een Nikon D60 hebt met 2 lenzen of een deftige Canon d450. Echte toestellen dus.
D
Wat de G1 betreft, na er een paar dagen mee gespeeld te hebben, kan ik me grosso modo akkoord verklaren met de review. Het enige waar ze mi. iets te wild enthousiast over doen is de ergonomie/gebruikersinterface. Ik vond dat maar niks hebben...
Ik heb dat enkele weken hier neergeschreven...
Maar de beeldkwaliteit staat er, en dat is het belangrijkste. Ondertussen mag ook duidelijk zijn dat als er al een verschil was tussen (m)4/3's en andere APS-c toestellen, dat ondertussen dichtgereden is...Last edited by MarcFoto; 20 januari 2009, 22:17.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk berichtVergeet niet dat je in België voor dezelfde prijs ook een Nikon D60 hebt met 2 lenzen of een deftige Canon d450. Echte toestellen dus.
D
Ik ben wel blij met nieuwe ontwikkelingen, mijn vrouw ook.
En mijn vrouw kan het niets schelen dat het geen "echt" toestel is, die noemt de G1 een dotje.
Comment
-
Ik denk dat dit nog een grote concurrent zal gaan worden voor die D60! Veel mensen willen de kwaliteit van een iets beter toestel (grotere sensor), maar niet het gewicht en volume van een volwaardige slr. Daar dienen weliswaar de bridge-toestellen voor, maar die hebben nog geen verwisselbare lenzen. Ik denk dat dit de kloof tussen de bridge-markt en de slr-markt zal dichten.
Ik ben razend benieuwd wat de volgende stappen van pannasonic en olympus zullen zijn in dit segment.
mvg
brechtTwee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.
Comment
-
-
D
Dat is zoals zeggen dat hybride auto's geen echte auto's zijn...Sommigen blijven liever "conservatief" laten we zeggen
Comment
-
Als de prijs lager was geweest had ik de G1 serieus overwogen. Volgens mij schuilt er een grote toekomst in camera's zonder spiegel .
Comment
-
Zoals steeds is het effe tot de prijs bekoelt. Ik kan me akkoord verklaren met de stelling dat de prijs van de G1 momenteel te hoog is, maar dat zal ongetwijfeld veranderen (zoals ongetwijfeld het concept zoals het er nu bij ligt, waarschijnlijk zal bijgeveild worden...)
Comment
-
Vanwege het gewicht van dit soort camera, denk ik dat het een ideaal model zou zijn voor mijn vrouw (en waarschijnlijk voor vele andere dames). De kwaliteit moet uiteraard die van een (instap?) dSLR benaderen (en dat lijkt al zo te zijn als je de reviews goed leest), en er moeten voldoende geschikte objectieven beschikbaar zijn (en dat lijkt momenteel nog niet het geval te zijn).BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk berichtVanwege het gewicht van dit soort camera, denk ik dat het een ideaal model zou zijn voor mijn vrouw (en waarschijnlijk voor vele andere dames). De kwaliteit moet uiteraard die van een (instap?) dSLR benaderen (en dat lijkt al zo te zijn als je de reviews goed leest), en er moeten voldoende geschikte objectieven beschikbaar zijn (en dat lijkt momenteel nog niet het geval te zijn).
grzTwee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.
Comment
-
Dank voor je reply. Weet je dat ik niets afwist van FT (four thirds?) totdat ik deze link wat uitgeplozen had. Interessant spul alleszins!BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Ik denk eerder dat er niemand zit te wachten op FT of microFT. Ik twijfel niet aan de goede beeldkwaliteit, maar kan me niet inbeelden dat de verschillen met de klassieke cameramerken zo groot zijn dat ze een even grote investering rechtvaardigen in een nieuw systeem waar nauwelijks (autofocus)lenzen voor te krijgen zijn.(en niets tweedehands) Deze verschillen zijn er immers niet. Binnen een paar jaar zijn vermoedelijk de compactcamera's ook al zo geëvolueerd dat je een compact toestel met een even goede beeldkwaliteit als een spiegelreflex kan kopen, voor een fractie van de huidige prijzen. Fourthirds is waarschijnlijk een beetje als een Mac. Ongetwijfeld goed en met enkele specifieke voordelen, maar toch zal bijna iedereen Windows blijven gebruiken...(net zoals ik...)
Comment
-
Op dat laatste zal ik best niet ingaan (kijk maar in mijn signature ), maar het is inderdaad de vraag of 4/3 een "aanvaarde" standaard wordt, of niet. Mijn betamax video is dat niet geworden, hoewel iedereen het erover eens was dat het kwalitatief beter was... Zo zijn er nog nieuwe "standaarden" die nooit de standaard geworden zijn.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
Comment