Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fps 3 of 6,5?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fps 3 of 6,5?

Ik had graag een digitaal fototoestel aangekocht. Het is mijn bedoeling om hiermee foto's te nemen o.a. van mijn kinderen, in actie
    En verder zou ik graag gemotoriseerde sporten te fotograferen, waaronder RC cars, kitsurfen enz...
    Is het noodzakkelijk om een fototoestel aan te schaffen die 6.5 fps ( eos 40d ) maakt? Of heb ik reeds voldoende met een Eos 450 met 3.5 fps? Of maakt dit niet veel uit?
    Dank bij voorbaat.

Re: fps 3 of 6,5?

Mijn Nikon D200 doet 5 fps, daar heb ik tot nu toe meer dan genoeg mee. Heb geregeld gefotografeerd op Hercules trophy (veel gemotoriseerde sporten) en op voetbalmatchen, en slechts zelden de volle 5 fps gebruikt. Aan 5 fps heb je al snel héél veel sorteerwerk achteraf...

6,5 fps lijkt me overkill. Ik zou gewoon voor de 350 D gaan, en het uitgespaarde geld voor beter glaswerk gebruiken. Hoeveel fps je ook hebt, het verschil tussen f2.8 en f5.6 zal je er niet mee goedmaken!

Comment

Ik zou toch voor de 40D gaan. Niet voor die extra fps want met die 3 heb je genoeg en je geraakt in de praktijk toch nooit aan die max fps (enkel in het begin en dan begint em te vertragen), maar omdat de 40D veel robuuster is (gemaakt uit magnesium legering) en bij de meeste mensen ook veel beter in de hand ligt. Je hoort men overal klagen van krampen met de 450D (bij sommigen dan weer niet). Dus als ik jou was zou ik die 450D en 40D in de winkel gaan vasthouden, ik zou zeggen hou die 450D es 5 minuten vast met 1 hand en daarna die 40D 5 minuten met 1 hand. Dan zal je direct weten welk toestel je zal kiezen.

Ook is de functie om je 430ex flitser uit te schakelen en AF beam behouden heel handig en kan je ook tot ISO3200 gaan (bij 450D is dat maar 1600, maar je kan dat natuurlijk wel software matig pushen naar 3200).

Comment

Canon 40D is goed, Canon 50D ook, Nikon D300 ook. De laatste heeft een heleboel focuspunten. Sommigen vinden het teveel, anderen zweren erbij.
        Mijn mening: Kun je het met 9 focuspunten (of ééntje), dan kan je het ook met de D300.
        De autofocus van de xxxD reeks is niet zo geweldig.

Comment

40d
          Ook een 30d komt best in aanmerking als je dan meer geld over houdt voor een snelle lens.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
            Ook is de functie om je 430ex flitser uit te schakelen en AF beam behouden heel handig en kan je ook tot ISO3200 gaan (bij 450D is dat maar 1600, maar je kan dat natuurlijk wel software matig pushen naar 3200).
            't Is wat off topic maar ik heb die combi van 40D en 430EX en volgens mij is dit toch écht niet mogelijk. En als dit wel mogelijk is wil ik héél graag weten hoe je dit zou moeten doen. Want dit is echt iets wat ik nog wel eens mis.

On topic; Op zich heb je echt geen 6.5 fps nodig, ook niet voor actie. Deze foto's heb ik bijv. allemaal geschoten met een 'trage' Pentax K10D (3fps per sec). En die heeft ook nog eens geen beste tracking focus ook... 't is uiteindelijk allemaal een kwestie van de juiste techniek hanteren. Maar goed, natuurlijk is meer fps wel eens prettig, maar dus zeker niet noodzakelijk.

Maar toch zou ik de 40D aanraden boven de 450D, zeker als je ziet hoe klein het prijsverschil tegenwoordig eigenlijk maar is. Betere bouw, aparte lcd schermpje bovenop (ik begrijp nog steeds niet waarom ze dat schermpje hebben weggelaten bij die nieuwe camera's ), beter auto focus etc etc. Maar uiteindelijk is het glaswerk meer bepalend. Is je budget erg beperkt, dan dus beter besparen op een body dan op objectieven....
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Kijk es bij je Cn Opties ?

edit:

Bij je menu (op de camera) bij "flash control":
              • Flash firing
              Disable kiezen.
              Last edited by Psychodweep; 12 januari 2009, 15:41.

Comment

Dag Mario,

Mijn D70 heeft zelf 3 fps.
                Ik kom daar eigenlijk altijd mee toe, behalve voor windsurf en kitesurf actie.

Vaak wil ik een volledige figuur/ sprong op de foto (de volledige actie in stukjes bevriezen en ze dan achteraf kunnen reconstrueren), en met 3 fps raak je er gewoon niet, "t gaat gewoon te snel. Een windsurf die een front loop springt, dat duur misschien 1,5 seconde. Je hebt de afsprong, de windsurfer halverwege het maneuver en de landing. Alles ertussen staat er niet op...
                Wil je dat soort fotografie heb je mi meer dan 3 fps/seconde nodig, voor al de rest niet...

Nayy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Nikon D300 ook. De laatste heeft een heleboel focuspunten. Sommigen vinden het teveel, anderen zweren erbij.
                  En niet alleen veel maar ook met focustracking met kleurherkenning en razend snel tot 8fps.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                    Kijk es bij je Cn Opties ?
                    Ja dit heb je al eens eerder aangegeven maar kon het tot op heden niet vinden... maar ben er nu eindelijk achter... Als je in het menu onder de optie 'Flitsbesturing' de 'flitser' op uitschakelen zet, dan flitst die niet meer maar werkt de AF assist nog wel

Is overigens geen Cn optie, maar staat in het menu in dezelfde tabblad als 'LCD helderheid'/ datum/tijd/ taal/ sensorreiniging etc. Niet de meest logische plek als je 't mij vraagt. Ik heb die optie dan nu ook in mijn 'my menu' geplaatst.

@TS sorry voor de off topic reactie
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

bedankt iedereen voor de reactie's.
                      Blijkbaar is die 40d zijn geld dubbel en dik waard en dus ga ik mij zo één aanschaffen. Tenslotte koop je niet ieder jaar een nieuwe body hé.
                      Qua lenzen zal ik starten met een standaard lens Canon EF-S 18-55mm IS en de Canon EF 70-200/4.0 L USM.
                      Hiermee denk ik al veel te kunnen doen.

Comment

klinkt mij in de oren als een goed doordachte keuze
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Working...
                        X