Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

miskoop??????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• miskoop??????

heb 2 weken geleden een 2 de hands fine pix camera s7000 van fujifilm aangekocht en na een beetje op dit forum rondgekeken te hebben ben ik tot de vaststelling gekomen dat de teller van dit toestel op 154 2541 staat.
    had eigelijk geen flauw benul wat dit eerst wou betekenen maar nu blijkt na het raadplegen van jullie (fantastische) site dat dit toestel al meer dan een half miljoen!!!!!! foto's zou getrokken hebben.
    moet ik me nu zorgen maken met deze aankoop of is dit normaal.
    toestel werkt wel perfect en ben er zeer tevreden over maar ben toch een beetje ongerust dat ik een foute aankoop heb gedaan(heb het toestel 130 euro betaald)
    graag had ik jullie proffesionele mening hierover
    ben nieuw hier op jullie forum maar vind dit toch een fantastische plek om bij te leren

groetjes peter

Re: miskoop??????

Oorspronkelijk geplaatst door peter-bastanie Bekijk bericht
    heb 2 weken geleden een 2 de hands fine pix camera s7000 van fujifilm aangekocht en na een beetje op dit forum rondgekeken te hebben ben ik tot de vaststelling gekomen dat de teller van dit toestel op 154 2541 staat.
    had eigelijk geen flauw benul wat dit eerst wou betekenen maar nu blijkt na het raadplegen van jullie (fantastische) site dat dit toestel al meer dan een half miljoen!!!!!! foto's zou getrokken hebben.
    moet ik me nu zorgen maken met deze aankoop of is dit normaal.
    toestel werkt wel perfect en ben er zeer tevreden over maar ben toch een beetje ongerust dat ik een foute aankoop heb gedaan(heb het toestel 130 euro betaald)
    graag had ik jullie proffesionele mening hierover
    ben nieuw hier op jullie forum maar vind dit toch een fantastische plek om bij te leren

groetjes peter
    500.000 lijkt me héééél veel hoor, zelfs een pro DSLR haalt dat niet zonder een nieuwe sluiter. Als die Fuji naar behoren werkt, zou ik me geen zorgen maken.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Indien je tevreden bent met je camera heb je geen miskoop gedaan

De nummering op je camera hoeft niet noodzakelijk het echte aantal gemaakte foto's weer te geven. Indien er gebruik gemaakt is van continu nummering kan het zijn dat door gebruik te maken van verschillende kaarten de nummering toch niet helemaal klopt. De camera onthoud steeds het nummer van de laatst gemaakte foto, dat werkt het makkelijkst op je computer, echter indien je gebruik maakt van verschillende kaarten zal het toestel ook verder tellen van het hoogste nummer (ofwel in het geheugen van de camera, ofwel het hoogste nummer van een foto op je kaart).

Zo kan het dus zijn als je nu met verschillende kaarten werkt dat je een aantal keren naar een veel hoger nummer gaat zonder echt al die foto's getrokken te hebben. Indien je een kaartje A zou hebben met een foto op met nummer 9900 zal de camera de volgende foto nr 9901 noemen dan 9902 enz....
      Steek je nu echter een ander kaartje B in je camera dan zal de volgende foto 9903 zijn en dan 9904...... tot 9999 dan wordt een nieuwe map gemaakt en begint de camera opnieuw bij 0001, 0002, 0003...... wanneer je nu terug kaartje A in het toestel steekt zal het toestel niet voort tellen met 0004 maar met 9903 (want de kaart bevat nog een foto met nr 9902), en in het geheugen van het toestel wordt dit nummer nu onthouden om de volgende foto te benoemen.

Zo kun je dus een aantal maal een nieuwe map aanmaken (eerste 3 cijfers) zonder echt 9999 foto's getrokken te hebben.

Dus zoals dleemans reeds zei:
      Als die Fuji naar behoren werkt, zou ik me geen zorgen maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter-bastanie Bekijk bericht
        Ik heb altijd gedacht dat de eesrte 3 cijfers de map van het kaartje was en die andere 4 aantal kliks, hoewel dit dus niet 100% betrouwbaar is...
        Bij de 40D staat er een streepje tss...837 - 5992 Bij fujifilm missch niet..
        Grtz
        you are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think

Comment

voor 130 Euro en het werkt goed:
          nee geen miskoop.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

S7000, ten vroegste van januari 2004, of max 5 jaar oud.
            500.000 foto's in 5 jaar is 100.000 per jaar, of gemiddeld elke dag 274 foto's. Elke dag, vijf jaar lang. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

En zoals gezegd, als je er tevreden over bent, dan heb je geen miskoop gedaan.
            Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Met compactjes wordt er meestal echt nie veel fotos genomen hoor. Hooguit 10 a 20 duizend. Mijn toestel dat ik na anderhalf jaar verkocht had maar 6000 kliks.
              M'n canon die maakte ook altijd mapjes aan met een bepaald nr vb. 127 en dan een nummering die gewoon doorging van de fotos van de vorige map.

Comment

bedankt voor de reactie's
                ben nu gerust gesteld met deze gegevens in het achterhoofd van jullie mening

mvg peter

Comment

Working...
                X