Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaal fototoestel voor linkshandige

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Digitaal fototoestel voor linkshandige

Mijn neef is rechts gehandicapt en kan zijn hand niet open en toe doen maar zou toch graag een digitaal fototoestel hebben. Nu was mijn vraag bestaat er een digitaal fototoestel voor linkshandige, zijn linker hand kan hij goed gebruiken.

Ik hoop dat iemand mijn neef kan helpen want hij wel heel graag een digitaal fototoestel.

verdorie, dat vind ik nu eens een goeie vraag zie, zelf ben ik ook linkshandig. 'k heb even gegoogeld en heb daar wel verschillende camera's gevonden voor linkshandigen, maar dat zijn allemaal analoge 35mm.

er waren er ook wel enkele digitale bij, maar dat waren hele kleintjes, van 50 euro. niet goed genoeg om toch wat degelijke foto's te kunnen maken. ik zal toch nog eens wat verder zoeken.

Comment

Hallo Angel,

Een camera speciaal voor linkshandigen weet ik niet dadelijk, maar er wordt bij een aantal camera's wel een afstandsbediening meegeleverd.
      Daar kan je o.a. de sluiterknop mee bedienen.
      Da's misschien een oplossing?

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

onder andere bij de g3 /g5 word er standaard een afstandsbediening bijgegeven, bij andere merken weet ik het niet zo

aan de andere kant, indien hij zijn rechtse hand niet goed kan gebruiken kan hij natuurlijk ook niet de afstandsbediening gebruiken

maar je hebt ook die nikon coolpixen, daarvan kan je de kop waar de lens opstaat 180 graden draaien, zo kan je die ook met je linkse hand bedienen
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Schiet mij niet af voor wat ik nu ga vertellen, want het is echt niet als grap bedoeld: kan je de camera niet gewoon ondersteboven houden en met de linkerduim afdrukken? Ik heb het even geprobeerd en het lukt eigenlijk vrij goed. Het is een kwestie van de techniek aanleren, zoals autorijden met rechts stuur, maar eens je de coordinatie gevonden hebt, lijkt het perfect normaal.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.
            Schiet mij niet af voor wat ik nu ga vertellen, want het is echt niet als grap bedoeld: kan je de camera niet gewoon ondersteboven houden en met de linkerduim afdrukken? Ik heb het even geprobeerd en het lukt eigenlijk vrij goed. Het is een kwestie van de techniek aanleren, zoals autorijden met rechts stuur, maar eens je de coordinatie gevonden hebt, lijkt het perfect normaal.
            Lijkt mij nog niet zo gek Pieter , maar wel een gek zicht .Heb je dan ook even proberen te flitsen

Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Misschien is ie wel heel handig hoor, maar wat ik me dan afvraag: hoe gaat ie ooit het menu enzo gebruiken als ie maar 1 hand kan gebruiken??

Lijkt me een verdomd lastige hobby, fotograferen met 1 hand!
              http://www.janluursema.nl

Comment

Originally posted by Pol Callens
                Lijkt mij nog niet zo gek Pieter , maar wel een gek zicht .Heb je dan ook even proberen te flitsen
                Sh*t, die flits ben ik vergeten. Maar afgezien van het nog gekker gezicht, moet het ook wel lukken, denk ik.
                Pieter
                --

Comment

Diegene die op de naam gekomen is moet een echt genie geweest zijn.
                  http://www.lefthandedcamera.com/
                  Wel niet digitaal. Ik heb eens zitten googelen en heb deze vraag in veel forums (fora whatever) gelezen, met steeds het terugkerende resultaat: helaas noppes, nada. De "Groten" op de digimarkt zullen de afzet niet groot genoeg vinden vrees ik.
                  Wat ik wel weet is dat Minolta 2 afstandsbedieningen heeft. één met kabel van 0.5m en één van 5m - dat kan soms ook al eens helpen.

Oliver.

Comment

Dit is mijn voorstel.
                    Toestel ondersteboven lijkt mij heel moeilijk om menu's te lezen,
                    dus waarom geen Powershot G3/G5. Klap het LCD scherm helemaal links open leg uw handpalm over het linkse gedeelte van de body (waar de lcd in gesloten toestand normaal is), zodat lcd zichtbaar blijft en gebruik de gewone wijsvinger en duim om menu en dergelijke te bedienen. Ik ga dat vanavond eens proberen. Dat moet toch enigszins te doen zijn, zeker als je al gewend bent om maar met 1 hand alles te doen.

Comment

Originally posted by Pieter G.
                      Op reis heb ik eens iemand tegengekomen die het zo deed... Het was haar no. 1 criterium bij de aanschaf van een camera: hoe goed ligt het ondersteboven in de linkerhand ?

Voor bijkomende stabiliteit kun je misschien iets op de statief-schroefdraad vijzen (lus/riem die rond de hand past, kwestie van het niet enkel op de duim te laten steunen) ?

Als het toestel een externe fits zou toelaten, is het natuulijk op te lossen met zo'n flitsbeugel (en kabel), waarop je wellicht de flits omgekeerd kunt monteren.
                      http://www.europe-nikon.com/category.aspx?countryId=18&languageId=18&catId=101

Jörg
                      Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Een toestel voor een linkshandige bestaat niet. Punt.

Ik ben zelf linkshandig, en vind dat helemaal niet erg. Bekijk het zo:
                        -De buttons zitten steeds voornamelijk rechts, dus bedien je die ook met je rechterhand.
                        -De camera ondersteunen doe je voornamelijk met je linkerhand.

Welk van de bovenstaande handelingen is het belangrijkste? Juist!

Ik heb al gemerkt dat mijn linkshandigheid bijdraagt tot scherpere foto's... Een button indrukken kan je met elke vinger, maar stabiel framen, dat doe je best met je "meest ontwikkelde poot".

Ik prijs mij gelukkig dat ik linkshandig ben...
                        http://www.theafricabug.com

Comment

Ik heb al gemerkt dat mijn linkshandigheid bijdraagt tot scherpere foto's... Een button indrukken kan je met elke vinger, maar stabiel framen, dat doe je best met je "meest ontwikkelde poot".

Tja, ik vind toch dat er een verschil is tussen linkshandig zijn, en enkel uw linkerhand kunnen gebruiken!!!

Het is niet echt een vergelijking vind ik!!!!
                          Nikon D90 + Canon Powershot G3

Comment

Originally posted by Brieje

Tja, ik vind toch dat er een verschil is tussen linkshandig zijn, en enkel uw linkerhand kunnen gebruiken!!!

Het is niet echt een vergelijking vind ik!!!!
                            How sorry. Ik had de eerste post in deze thread slechts diagonaal gelezen.

Tja; dan luidt mijn conclusie idd. : linkshandig zijn is niet noodzakelijk een naadeel, soms zelfs eerder een voordeel bij het fotograferen ...tenzij de rechterhand helemaal niet te gebruiken is.

De Neef van Angel heeft inderdaad een probleem als hij wil fotograferen. Ik geraak ook niet verder als:
                            -Toestel omgekeerd vastnemen en zo foto's nemen.
                            -In PS een auto-actie maken om alle pics 180° te draaien.
                            http://www.theafricabug.com

Comment

Originally posted by Jochen
                              Sorry dat het off-topic is, maar ik wou er toch even op reageren. Ik heb mij al vaak afgevraagd waar ik de stabiliteit vandaan haal om shots op 200mm scherp te houden bij 1/50s en langer. Ik ben helemaal geen pro (lees: perfecte techniek), heb geen IS-armen zoals Jaja, dus linkshandigheid zou wel eens een bepalende factor kunnen zijn.

Helaas ondervind ik met een DSLR dat het slaan van de spiegel het moeilijker maakt om met langere sluitertijden (laten we zeggen 1/8s - 1/30s) goed scherpe foto's te maken zonder statief. Klinkt misschien een beetje raar, maar ik voel in mijn handen echt de trillingen van de spiegel.
                              Pieter
                              --

Comment

Working...
                              X