Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem D200

Ik heb een klein probleempje met mijn d200.
    Niet dat het zo belangrijk is maar toch.
    Vroeger kreeg ik zo een pieptoontje als hij scherpgesteld was. Na een firmware update doet hij dit niet meer (denk ik). Kan meschien al eerder gestopt zijn en dat het mij niet onmiddellijk is opgevallen.
    Nog iemand dit opgevallen?

Evenals 2 zoeker probleempjes. Ligt niet aan de camera maar aan mij. Maar zou hier een oplossing voor willen omdat dit mijn compositie ten goede zou komen.
    Ik zie een kleiner beeld in de zoeker dan dat gefotografeerd wordt. Ik weet dat dit nomaal is. Bestaat hier een oplossing voor?
    Evenals heb ik persoonlijk een probleem dat ik het volledig beeld niet in een keer kan zien in mijn zoeker. Ik heb continu het gevoel dat ik echt moet rondkijken en hierdoor soms mijn compositie slechter is dan dat ik voor mij zie omdat ik ook geconcentreerd ben op het onderwerp. Ik had dit ook met mijn F50, F80, S2PRO en nu ook met de D200.
    Vroeger had ik echter een manuele minolta en met deze had ik dit dus niet. Hier zag ik dus in één blik de volledige foto incl zwarte omkadering.
    Hoop dat jullie mij een beetje snappen. Ik weet dat er zo van die dingen zijn die je op je zoeker zet met een vergrotingsfactor x2, x3 maar bestaat dit ook met een verkleiningfactor? Of is hier een ander simpele oplossing voor die ik niet weet?

Mvg, Mike
    Last edited by MikeS; 7 januari 2009, 02:26.

Re: Probleem D200

piepje kan ik niks van zeggen, bij mijn D200 staat het af.

Onvolledig zoekerbeeld is normaal voor een D200 (voor de meeste DSLRs denk ik wel).

D200 geeft 95% van de foto weer in de zoeker. Voor 100% moet je bij Nikon naar de D300 of de D3 denk ik...

Comment

Mike,

Bij mijn D200 werkt het piepje nog na de update, uw toestel staat toch niet op continue focus?
      Nikon

Comment

Heb het (probleem) van het piepje gevonden.
        Dit gaat dus enkel als je kiest dat de camera pas afdrukt wanneer dat hij is scherpgestelt. Had dit daarvoor anders staan.
        Wel spijtig dat je deze niet kunt combineren want vindt het soms wel belangrijk voor een momentopname dat hij de foto trekt wanneer ik dit wil ook al is hij niet perfect scherp. En spijtig genoeg kun je op deze momenten niet effen de instellingen veranderen.
        Met het zoeker probleem bedoel ik eigenlijk dat ik niet wil rondkijken in mijn zoeker maar gewoon het volledige beeld in een keer wil zien. Dus ergens een lensje wat je voor je zoeker zet dat mijn oog een grotere hoek zou geven. Ik heb vandaag aan mijn vriendin en broer het probleem uitgelegd en die zien dus het volledige beeld in een keer en ik niet dus ligt duidelijk aan mijn ogen. Ik heb blijkbaar een 60 mm objectief in mijn ogen steken in de plaats van een 50mm

Comment

Working...
        X