Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoeveel clicks op body?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoeveel clicks op body?

hoe kan ik op mijn eos 350D zien hoeveel clicks de body heeft gedaan?
    Ik wil hem verkopen en een mogelijke koper stelt me deze vraag!
    mvg,
    Rik

Re: hoeveel clicks op body?

indien je de teller nooit reset kun je het zien aan de filename van je foto
    IMG_5018 <- 5018 is dan het aantal. Eens je de 9999 passeert begint het wel vanaf 0 opnieuw, maar ik neem aan dat je het op 10000 nauwkeurig wel weet? Om het echt uit te lezen zul je naar canon zelf moeten gaan. ik dacht dat enkel de xD reeksen zelf kunnen tonen hoeveel clicks ze al gemaakt hebben.
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

een foto nemen en met opanda efix reader kijken.
      staat ergens in het lijstje.
      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        een foto nemen en met opanda efix reader kijken.
        staat ergens in het lijstje.
        denk niet da dat gaat lukken met canon

Comment

Met nikon wel alleszinds, en daar gaat het tellertje vanaf 9999 ook weer naar 0.

Comment

Bij de weg, iemand een idee hoeveel clicks een body kan hebben voor hij naar de schroothoop mag? In optimale omstandigheden welteverstaan :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tipi Bekijk bericht
              Bij de weg, iemand een idee hoeveel clicks een body kan hebben voor hij naar de schroothoop mag? In optimale omstandigheden welteverstaan :-)
              Meer dan een miljoen zie bijvb: EOS 350 of meer dan 8 miljoen zie D3....

Er is hier echter geen zinnig antwoord op te geven (is zoiets als vragen hoeveel kilometer een wagen kan rijden voor hij naar de schroothoop moet) de meeste sluiters zijn voorzien om 100.000 (entry level) tot 300.000 (pro level) sluiterbewegingen mee te gaan maar sommigen zullen het veel langer volhouden anderen zullen deze cijfers niet halen.

Comment

Thanks, werk aan de winkel dus ;-)

Comment

Iemand die nu al beweerd 8 miljoen kliks met een D3 gemaakt te hebben? Hoeveel foto's maakt die per dag?
                  Zelfs als hij de D3 al 2 jaren in zijn bezit zou hebben dan zijn dat 11.000 foto's per dag.
                  Als die dan 12h per dag actief is geeft dat 913 foto's per uur. Of 15 per minuut. Of 1 foto om de 4 seconden.

En dat is dan 12u per dag foto's trekken alleen hé, daar moet nog eens tijd bij om ervan te genieten? Bewerken? Overzetten op PC...
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon_rik Bekijk bericht
                    hoe kan ik op mijn eos 350D zien hoeveel clicks de body heeft gedaan?
                    Ik wil hem verkopen en een mogelijke koper stelt me deze vraag!
                    mvg,
                    Rik
                    Met de 350D kan je het standaard niet zelf zien. Maar onlangs heeft er hier iemand gepost hoe je het voor een 350D kan uitlezen. Dus even de zoekfunctie gebruiken.

Reken dat de 350D gemaakt is door Canon met 50.000 of 100.000 foto's in het achterhoofd. Maar je kan de sluiter laten vervangen als je dat echt wilt. Natuurlijk kan een toestel defect zijn na de eerste foto, of pas na de 1 miljoenste.
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                    X