Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem scherpte bij Canon 1DMarkIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem scherpte bij Canon 1DMarkIII

En als je die scherpte beoordeeld dat je dat NIET doet via dat flutschermpje dat ze daar bij Canon ingefoefeld hebben , bij m'n 5D is dit andere koek, maximaal inzoomen en je ziet onmiddellijk of je er juist op zit of niet , schandalig dat ze op een camera van 3000 euro daar nog zoiets durven insteken eigenlijk
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ik heb ook gemerkt dat het soms uitmaakt of de scherpte van boven of van beneden de juiste afstand komt, dus ik heb beide getest(wel is waar op NIkon), maar het systeem zal niet veel schelen denk ik.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als het mij nu niet lukt weet ik het ook niet, duidelijke uitleg.
        Eén zaak vind ik echter niet terug in de handleiding (of ik lees er weer over), moet ik als de lenzen zijn afgesteld bij het gebruik van deze lens iets instellen op het toestel of pas de camera zich gewoon aan?
        want ik heb al begrepen dat ik al mijn lenzen zo moet afstellen mijn body eigenlijk) en ook een aparte instelling bij gebruik teleconvertor.

Oeps (dit even bijzetten), heb handleiding nog eens gelezen en het staat er duidelijk in. Bij opzetten van lens past camera zich gewoon aan.
        En nu nog wachten op het zonnetje om mijn lenzen uit te testen...
        Last edited by dottenburghs; 5 januari 2009, 21:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
          Als het mij nu niet lukt weet ik het ook niet, duidelijke uitleg.
          Eén zaak vind ik echter niet terug in de handleiding (of ik lees er weer over), moet ik als de lenzen zijn afgesteld bij het gebruik van deze lens iets instellen op het toestel of pas de camera zich gewoon aan?
          want ik heb al begrepen dat ik al mijn lenzen zo moet afstellen mijn body eigenlijk) en ook een aparte instelling bij gebruik teleconvertor.
          De camera herkent de lens, en past automatisch de correcties toe die jij hebt ingesteld voor die bepaalde lens.
          Dat geldt ook voor lenzen met of zonder teleconverter.

Als je twee dezelfde lenzen op die camerabody gebruikt, dan wordt er wel op beide objectieven dezelfde correctie toegepast. Maar dat zal alleen een probleem zijn voor professionele fotografen die meerdere sets hebben (of met meer fotografen samenwerken in hetzelfde bedrijf).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
            Oeps (dit even bijzetten), heb handleiding nog eens gelezen en het staat er duidelijk in.
            Handleiding lezen en herlezen.En over een half jaarke...lees de handleiding opnieuw.Je gaat weer dingen ontdekken die je over het hoofd had gezien.Dit is een deel van de fun
            Danny's Photosite

Comment

ik vroeg me af of deze optie ook bestaat bij de 1D mkII N? ik heb die optie nog niet tegen gekomen in men toestel maar zou het eigenlijk wel handig vinden om het te kunnen.
              Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philip-t Bekijk bericht
                ik vroeg me af of deze optie ook bestaat bij de 1D mkII N? ik heb die optie nog niet tegen gekomen in men toestel maar zou het eigenlijk wel handig vinden om het te kunnen.
                Nope, zat niet in de MKIIn.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

jammer, ik dacht het al maar kon het maar eens vragen bedankt
                  Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Working...
                  X