Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon/Fuij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon/Fuij

Volgens mij zit de scherpte hier helemaal in het midden van de foto.
    Je volgens mij heb je gewoon de foto genomen zonder echt ergens op te willen focussen. Je camera heeft dan je focus in het midden van de foto gezet (waar je focuspunt is).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
      Volgens mij zit de scherpte hier helemaal in het midden van de foto.
      Je volgens mij heb je gewoon de foto genomen zonder echt ergens op te willen focussen. Je camera heeft dan je focus in het midden van de foto gezet (waar je focuspunt is).
      inderdaad, had dus op het hek moeten scherpstellen?

groeten
      http://www.flickr.com/photos/MacObsession
      http://www.macobsession.be

Comment

Als je dat scherp wou wel ja.
        Maar dan zou je voorgrond natuurlijk nog minder scherp zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
          Dus hier heb ik ook verkeerd scherpgesteld?

of is dit normaal dat het zo wazig is?

hier een crop 100% met exif data
          F10 - Shutter 1/100 - ISO 100

hier het volledige beeld met exif data

foto is bewerkt, naar mijn smaak, kweet dat het koude hier wel weg is, wat mischien toch een sfeer op zich heeft :-)

groeten
          *zucht* wat verwacht je als je zo'n klein stukje uit je foto cropt en op dit formaat online zet? Op je foto ligt de scherpte goed volgens mij.

Als je zo wil croppen moet je een 1ds mkIII kopen met 24mp (als ik me niet vergis)...

Je bent TE kritisch voor je materiaal. Zo'n crop zou op je Fuji ook niet meer scherp zijn.
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            *zucht* wat verwacht je als je zo'n klein stukje uit je foto cropt en op dit formaat online zet? Op je foto ligt de scherpte goed volgens mij.

Als je zo wil croppen moet je een 1ds mkIII kopen met 24mp (als ik me niet vergis)...

Je bent TE kritisch voor je materiaal. Zo'n crop zou op je Fuji ook niet meer scherp zijn.
            Heb in het begin gezegd dat ik echt wel kritisch ben :-)

Mischien heb je wel gelijk, z'n 5D mark II staat al op mijn lijst :-)
            5 jaar geleden had ik deze al direct gekocht, nu getrouwd, huisje dus niet vanzelf sprekend :-)

groeten
            http://www.flickr.com/photos/MacObsession
            http://www.macobsession.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
              Heb in het begin gezegd dat ik echt wel kritisch ben :-)
              Ze hebben daar een naam voor : pixelpeepers

Comment

kritisch zijn is niet slecht, zelfs goed
                maar TE kritisch zijn dan weer niet...
                Nieuwe site

Comment

met een 5DMkII ga je GEEN betere beelden maken.
                  met een basis-opleiding fotografie (veel goedkoper trouwens) wél.

mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Als dat vanachteren in die foto wazig is wil dat zeggen dat het die dag buiten wat nevelig was...
                    Dat is geen ongewoon verschijnsel in deze tijd van het jaar bij hoge luchtdruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Als dat vanachteren in die foto wazig is wil dat zeggen dat het die dag buiten wat nevelig was...
                      Dat is geen ongewoon verschijnsel in deze tijd van het jaar bij hoge luchtdruk.

dat is waar Pol maar in dit geval lijkt het hek me toch ook uit focus te liggen?

Comment

dat is waar Pol maar in dit geval lijkt het hek me toch ook uit focus te liggen?
                        Wie wil er nu dat hek op die reële afstand op een normale afdruk vanop normale kijkafstand scherp? Had men me trouwens niet gezegd dat daar in de verte een hek te vinden was, dan had ik het zelfs nooit gezien. Wie dat hek scherp op de foto wil moet maar de moeite doen om er kort bij te gaan en dan een foto van het hek te nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          Wie wil er nu dat hek op die reële afstand op een normale afdruk vanop normale kijkafstand scherp? Had men me trouwens niet gezegd dat daar in de verte een hek te vinden was, dan had ik het zelfs nooit gezien. Wie dat hek scherp op de foto wil moet maar de moeite doen om er kort bij te gaan en dan een foto van het hek te nemen.
                          voila, da vind ik ook
                          Nieuwe site

Comment

tuurlijk ligt het hek buiten het focus veld!
                            TS heeft centraal focuspunt opstaan en focust zonder herpositionering.
                            bijgevolg is het punt midden op de foto scherp, al de rest niet natuurlijk ...
                            nu, de lichtomstandigheden en temperatuur zijn ook niet ideaal om alles scherp te krijgen hier.
                            enerzijds is de foto (terug) tegenlicht getrokken, op een koude dag met zon.
                            bijgevolg krijg je (hoe heet at ook weer?) stijgende lucht die rimpelingen veroorzaakt.
                            dat samen met de smog die er momenteel heerst zal de scherpte op verafgelegen onderwerpen (zoals het hek) zeker niet ten goede komen.

ik heb trouwens ook mijn twijfels over de 100% crop, aangezien z'n aperture de gecropte beelden upsampled ...

mm

PS: @TS: ik heb de beloofde raw nog niet gezien in m'n mailbox ... komt die er aan?
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Dat is waar Pol, het is niet logisch om het hek in dit geval scherp te willen.

Maar dat veranderd nog niets aan het feit dat ALS hij dat wel zou willen dat hij dan wel daarop moest focussen ;-)
                              Hij vroeg: moet ik dan focussen op het hek?
                              Ik zei: ALS je dat scherp wil wel ja

Verder zou ik (als ik de foto zou maken) ook niet op dat hek focussen maar eerder ergens op de voorgrond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                                tuurlijk ligt het hek buiten het focus veld!
                                TS heeft centraal focuspunt opstaan en focust zonder herpositionering.
                                bijgevolg is het punt midden op de foto scherp, al de rest niet natuurlijk ...
                                nu, de lichtomstandigheden en temperatuur zijn ook niet ideaal om alles scherp te krijgen hier.
                                enerzijds is de foto (terug) tegenlicht getrokken, op een koude dag met zon.
                                bijgevolg krijg je (hoe heet at ook weer?) stijgende lucht die rimpelingen veroorzaakt.
                                dat samen met de smog die er momenteel heerst zal de scherpte op verafgelegen onderwerpen (zoals het hek) zeker niet ten goede komen.

ik heb trouwens ook mijn twijfels over de 100% crop, aangezien z'n aperture de gecropte beelden upsampled ...

mm

PS: @TS: ik heb de beloofde raw nog niet gezien in m'n mailbox ... komt die er aan?
                                Dat is precies wat ik bovenaan de pagina zei

Comment

Working...
                                X