Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vlekje op de foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vlekje op de foto's

hey

ik ben een tijdje geleden een dagje wezen foto's schieten, allemaal leuk en aardig

maar nu zie ik op verschillende foto's een vlekje op de foto

hier een voorbeeld

zal dat een vlekje zijn dat op de lens zit of zit het in het toestel zelf ???

Re: vlekje op de foto's

Gewoon een stofje op de sensor, sensor reinigen, en opgelost.

Comment

ik gebruik zelf de sony a300 , en daar zit ook een functie op zoals ' reinigen ' , kan ik het daar ook mee weg krijgen ??

of moet de lens er af om het te verwijderen ?

Comment

Ik denk dat met de functie 'reinigen' enkel je spiegel omhoog klapt en je alsnog zelf moet reinigen. Kijk je handleiding hier eens voor na.

Bezoekje aan de fotograaf en eens laten reinigen lost het zeker op.
        Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foei-jong-haai Bekijk bericht
          ik gebruik zelf de sony a300 , en daar zit ook een functie op zoals ' reinigen ' , kan ik het daar ook mee weg krijgen ??

of moet de lens er af om het te verwijderen ?
          Ik heb dit onlangs gehad met mijn A200, de automatische sensorreiniging hielp niet.
          Je kan het stof eenvoudig wegblazen met een klein blazertje dat je in zowat elke fotografie-winkel kan krijgen.
          about.me/stijnv

Comment

w.s. wordt hier de functie 'sensorreiniging' bedoeld.. Dit heeft echter niets met 'automatische sensorreiniging' te maken.. je klapt enkel de spiegel op (wel met volle accu aub) en vervolgens blaas je met je blaaspeertje het stof van je sensor.. Tijdens het aan of uitzetten trilt wel ff eea, maar verwacht hier geen wonderen van.. Voor plakstofjes, zul je voor 'natte 'reiniging moeten gaan. en ja, de lens moet er dan toch ff af, tijdens het blazen, je dslr ondersteboven houden, anders heeft het niet veel effect..

Comment

oke dan

bedankt voor jullie hulp

ik zal dan morgen eens effe langs de foto-winkel gaan

kan ik mischien gelijk effe kijken of ze nog leuke lenzen hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foei-jong-haai Bekijk bericht
                Ik heb een auto met ruitenwissers en toch moet ik wel een vogelpoepje of een insect eraf poetsen....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik zou als ik jou was hier eens de zoekfunctie gebruiken over Sensorreiniging (schrik niet van het aantal berichten over dit onderwerp ). Zo'n blaasbalgje is nl niet altijd de beste oplossing... In sommige gevallen maak je het erger met zo'n ding Sinds ik de eerste keer serieus te maken had met sensorvuil (toestel was een paar maanden oud) gebruik ik, na een grondige reiniging bij Canon zelf en op hun aanraden, een Arctic Butterfly van Visible Dust. Als het echt hardnekkig is, een natte reiniging met sensor swabs, maar dat is zelden sinds ik dat statisch geladen borsteltje gebruik.
                  Marleen
                  It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                  http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

Hoi,

Had hetzelfde probleem met mijn a3OO, pas gemerkt toen ik terug was van mijn reis.
                    De reinigingsfunctie klapt idd enkel de spiege omhoog.
                    Je kan dan zelf de sensor reinigen
                    Beauty is in the eye of the beholder
                    a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

Comment

Working...
                    X