Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoveelste aankoop/keuze vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoveelste aankoop/keuze vraag

Hallo,

sorry voor de last hoor, maar ik zit echt met mijn handen in het haar.
    Ik ken wel wat van fotografie en heb eindelijk besloten om een spiegelreflex te kopen.

Nu ben ik aan het twijfelen (zoals zovelen) tussen een Canon 450D of een Nikon D60.
    Is dit eigenlijk een goede vergelijking? Of is een 450 sowieso beter?

En ja de D80 is ook leuk, maar ik maak veel lange wandelingen (bv meerdaagse tochten) en hoofdbeldoeling is om de camera mee te nemen. Ik vertrek binnenkort naar Nieuw Zeeland om daar dagwandelingen te doen, dus hij mag niet te zwaar zijn.

Mijn hoofdvraag is dus eigenlijk: met wat kan je de 450D het best vergelijken? Met de D60 of D80?

Ik wil een 18-200 lens (en daar gaat mijn voorkeur dan weer uit naar de Nikon lens), en dat maakt voor mij de keuze een beetje moeilijk..

Alvast bedankt voor de tips en voor jullie tijd!
    Maccer76

Re: Zoveelste aankoop/keuze vraag

Met beide toestellen kun je eigenlijk moeilijk een verkeerde keuze maken lijkt me. Ben je
    al 'ns in de winkel geweest en hebt je beide toestellen al eens vastgenomen en vergeleken?
    Daar kun je al vaak heel wat uit leren.
    Wat je lenskeuze betreft: zo'n 18-200 (leuke wandellens, daar niet van) is zowel van Nikon
    als Canon altijd een compromis. Weliswaar een leuk compromis, maar ik denk dat er met
    twee aparte kitlenzen voor dezelfde prijs betere resultaten haalbaar zijn. Het is maar wat
    je ervan verlangt, en wat je natuurlijk mee wilt nemen (sjouwen).

Comment

Re: Zoveelste aankoop/keuze vraag

Hallo,

over de lens: ik weet dat het een compromis is. Maar daar kan ik mee leven. Ik ga niet wandelen met een grote foto tas en een rugzak vol kampeerspullen.
      Voor mij is lichtgewicht belangrijk, vandaar de 1ne lens.

Vandaar ook de keuze om GEEN D80 te kopen, die lijkt echt wat zwaarder dan de andere 2. De canon lens lijkt me iets groter dan de nikon, wat me weer doet twijfelen.

Zoals ik zei: is een D60 eigenljk wel te vergelijken met een 450D?

Txs,

Comment

Working...
      X