Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon,Canon,Sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon,Canon,Sony

Wil me een andere camera aanschaffen maar twijfel tussen Nikon d300, Canon 50d of Sony alpha 700.Wie kan hier een keus uit maken. Mijn voorkeur gaat voor de nikon maar naar het schijnt zijn daar veel problemen met de witbalans.
    Last edited by mat01; 29 december 2008, 16:49. Reden: foutje

Re: Nikon,Canon,Sony

hoi, mss eens in het forumgedeelte ´camera´s & accessoires´ kijken, daar staan ontzettend veel discussies omtrent alle merken en modellen.. Groetjes, Alex!

Comment

Ik heb nog nooit zo'n goede wb gehad als met mijn D300 bij daglicht, maar ook kunstlicht gaat goed en anders is het in de raw-converter toch in één klik opgelost.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

waarom gaat je voorkeur naar een Nikon!!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Alle drie prachtige camera's. Dus, wat je ook kiest, je zal aan geen van allen een buil vallen.

Misschien een overweging. Voor Canon zijn er meer betaalbare lenzen dan voor Nikon. De duurdere van Nikon zijn dan weer zeer goed. Ikzelf kwam van Minolta, zit dus nu bij Sony (A700). Nadeel: minder Third partij lenzen voor A-mount dan voor Canon/Nikon. Sony lenzen en vooral Carl Zeis zijn redelijk duur.

Maar: kijkend naar de basis en de standaard uitrusting, zal je bij alledrie de beurs redelijk moeten open trekken.
          Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Het maakt niet uit wat voor merk je kiest. De camera kan betere foto's maken dan de fotograaf, dus als de foto's niet goed zijn zul je toch eerst bij jezelf te rade moeten gaan.

Comment

Ik ervaar de WB van de D300 als meer dan prima! En zoals gezegd, de WB is achteraf prima bij te regelen.... mits in NEF gefotografeerd.
              Last edited by edjeB; 29 december 2008, 16:05.
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Heb de alfa 700 en ben er heel tevreden mee, is mijn eerste SLR toestel.Heb ook maanden afgewogen tussen D300 en alfa 700.Vind de alfa 700 een gebruiksvriendelijk toestel als beginner.Ook is bij dit toestel de beeldstabilisatie in de body en niet in de lens.Ook de prijs zit in aankoop een stuk lager bij sony , er is nog 10% korting tot einde van de maand.Jij zult natuurlijk de keuze zelf moeten maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
                  Het maakt niet uit wat voor merk je kiest..
                  Akkoord.. ga ze alle 3 eens vast pakken, en kijk welke het best bij je ligt. Kijk ook eens naar de menu opbouw misschien. De 50D en D300 zijn aan mekaar gewaagd, het verschil ga je de eerste maanden/jaren niet merken. De Sony ken ik niet.

Comment

Heb zowel de D300 en de a700 werkelijk gebruikt, wat beeldkwaliteit betreft zijn beide toestellen aan elkaar gewaagd, wat gebruikersgemak betreft heeft de A700 een voordeel en heeft daarbij ingebouwde beeldstabilisatie.

Wat de 50d betreft, als je beelden wilt die qua scherpte het niveau van de d300/a700 evenaren moet je wel selectief zijn in je lenzen keuze. Het dynamisch bereik ligt ook lager dan van de d300/a700 (beide gebruiken waarschijnlijk quasi identieke sony sensor)

De betere lenzen van zowel nikon en Sony zijn zekers niet de goedkoopste maar dat reflecteert zich ook in de kwaliteit, en de sony/zeiss lenzen wordt algemeen aangenomen als zijnde van top kwaliteit. De legendarische lenzen van KM( konica minolta) passen ook op de Sony.

Comment

Drie toestellen uit de top van het middensegment... Maar als je voorkeur uitgaat naar de
                      Nikon D300, dan zie ik niet in hoe iemand daar met redelijke argumenten bezwaar tegen
                      zou kunnen maken, of je iets beters aanbevelen. Zou dus zeggen: volg gewoon intuïtief je
                      eerste de beste keuze, leer je toestel vervolgens goed kennen én tracht het zoveel
                      mogelijk te gebruiken. Dan ben ik er zeker van dat je binnenkort prachtige plaatjes kunt
                      voorleggen zonder spijt te hebben dat je niet voor een van de andere 2 hebt gekozen.

Comment

Working...
                      X