Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf bridge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf bridge

    Sedert anderhalf jaar maak ik mijn foto's met een Ixus 850IS en dit tot grote tevredenheid. Nu ik echter onlangs opa geworden ben en elke gelegenheid te baat neem om foto's te maken van die kleine schat, voldoet mijn Ixus niet meer. Maak graag foto's van kortbij en wil niet telkens de flits gebruiken, waardoor ik veel last heb van ruis, met flits zijn ze dan meestal overbelicht.
    Ben niet genoeg met fotografie bezig om nu al een SLR aan te schaffen. Na heel veel gelezen te hebben op dit forum en andere was ik zinnens om een Panasonic DMC-FZ28 aan te schaffen. Nu geeft men me echter de raad om een Panasonic DMC-LX3 te nemen .
    Heb beide toestellen side by side op dpreview bekeken maar mijn kennis is te pover om hieruit conclusies te trekken.

    Graag wat hulp om de knoop te kunnen doorhakken !!
    Last edited by ivo1952; 28 december 2008, 15:14.

  • #2
    Re: Aanschaf bridge

    Hoi daar,

    De FZ28 van Panasonic is zeer zeker een aanrader. Ik heb de FZ18 gehad en dit is ongeveer hetzelfde toestel qua beeldkwaliteiten...de FZ28 heeft meerdere mogelijkheden dan zijn voorganger. Welke dat zijn moet je opzoeken dat weet ik niet van buiten.

    Ik was in ieder geval zeer tevreden van deze FZ18,hij trok zeer mooie plaatjes,enkel in mindere lichtomstandigheden...en met iso boven de 400 begon de ruis sterk op te treden.

    Deze canon is mischien ook iets voor u!!

    Is laatste nieuwe Bridge van Canon en vervangt de S5 powershot.
    ZIe linkje

    Heeft 20x optische zoom en ook een de nieuwe Digic 4 beeldprossesor...en is ook beter in mindere lichtomstandigheden dan de panasonic...

    Succes

    Groet Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf bridge

      Dirk,

      Ik geloof best dat die Canon een prachtig toestel is, kost ook op de vermelde link 509 €,
      op dezelfde site kost de FZ28 379 €, en waar ik normaal mijn spulletjes haal is de prijs 284 €.

      In mijn eerste bericht heb ik wel een typefoutje gemaakt ; het tweede toestel is de LX3 en niet de FX3, ik denk wel dat de LX3 ongeveer hetzelfde gaat kosten als de Canon

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf bridge

        Ik zou zeker ook eens kijken naar de Panasonic Lumix TZ5, één van de beste compacts én met een 10x optische zoom. Canon kan ik persoonlijk absoluut niet aanraden, ik heb de Canon Ixus 980 IS gehad en die viel me echt tegen, echt veel ruis, maar wat wil je, 14 milj pixels op zo'n kleine sensor, dat is om problemen vragen.
        Ook zou ik de Fuji's eens bekijken, vooral de Fuji F100FD
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf bridge

          Ik zou toch overwegen om een slr setje te kopen - een Nikon D40x of D60, met de kitlens, en eventueel een SB-400 flash.

          Kan je helemaal op automatisch gebruiken, is niet veel groter dan een bridge, en ik denk dat de kwaliteit van de foto's een stuk hoger zal liggen (zeker bij hogere ISOs)...

          Een D60 + 18-55 VR + SB-400 heb je voor minder dan 600 EUR.

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf bridge

            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Ik zou toch overwegen om een slr setje te kopen
            Het heeft lang geduurd (tot de vijfde post)
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf bridge

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Het heeft lang geduurd (tot de vijfde post)
              Ik begrijp je reactie, TS heeft inderdaad duidelijk te kennen gegeven geen interesse te hebben in een DSLR, desalnietemin is het antwoord van Perelaar er eentje met goede bedoelingen . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf bridge

                als je de kleine buiten in de zon legt, zal je alvast minder problemen hebben met ruis

                Er is gewoon weg geen volwaardige oplossing met een compact-toestel.
                vebteren kan door:
                - niet inzoomen, grootste opening gebruiken 2.8 mm ( = meest licht )
                - toestel met minimale ruis overwegen : fuji finepix f 100 ( zie dpreview )
                ( tz panansonic begint pas bij 3.3 opening ....)

                De vraagsteller wil geen reflextoestel omdat hij " er nog niet aan toe is "
                Maar blijkbaar is hij er wel aan toe ...


                Een nikon d40 van 350 euro met 6 mp zal hiervoor m.i. beter presteren dan de beste compact ( fz 28 / canon 1 sx/ tz 5 / ..)
                Moeilijker dan een compact zal het niet zijn, gezien hier ook altijd programma-selecties voorzien zijn.
                ( of canon 1000 / sony 200 / olympys 520 / ..... )

                15 x of 20 x zoom is zeker niet nodig om kleinkinderen te fotograferen, zolang ze niet aan benji-jumping doen.

                hido

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf bridge

                  en de lx 3 zal in elk geval zeker beter presteren ivm lichtsterkte dan de fz 28

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf bridge

                    Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                    Ik zou toch overwegen om een slr setje te kopen - een Nikon D40x of D60, met de kitlens, en eventueel een SB-400 flash.

                    Kan je helemaal op automatisch gebruiken, is niet veel groter dan een bridge, en ik denk dat de kwaliteit van de foto's een stuk hoger zal liggen (zeker bij hogere ISOs)...

                    Een D60 + 18-55 VR + SB-400 heb je voor minder dan 600 EUR.
                    Ik krijg onderhand darmkolielen van dit soort "goede raad" ... (zie ook draad dSLR hype)
                    Wat denk je dat de OP gaat winnen met een D60 op vol-automaat tov bvb een Pana TZ5 op automaat ? Niks .. geen ballen .. want ja die lens die op die D60 zit is niet veel soeps he zeker als je alleen maar de potentieel van die Pana bekijkt maar dat hebben juliie 'm toch maar mooi aangeraden !.. en daarna komt het ge-emmer .. ja maar hij moet een betere lens kopen als hij dit en dat ... bah ja .. tegen de tijd dat jullie met hem klaar zijn ivm de raadgevingen is hij al 5x zoveel geld kwijt als wat hij aan die Pana zou gegeven hebben EN met dit verschil dat hij met z'n dSLR op automatisch de ene slechte foto na de andere riskeert af te leveren wegen "geen ervaring" (of hij zou "dingskes"chance moeten hebben) dwz dat hij minstens een jaar hard zal moeten "proberen" om goede fotos te maken .. In die "verloren" tijd heeft hij al een paar schoendozen vol fotos gemaakt met z'n Pana en daar zijn zo goed als geen slechte bij .. echt om het apezuur bij te krijgen ... zucht

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf bridge

                      Foto's van kortbij, binnen, geen flits gebruiken...

                      Dan ben je toch beter af met een kleine slr? SLR op auto is net even moeilijk als een bridge op auto - en kom niet af met kwaliteit van kitlens, daar is voor huis-, tuin- en keukengebruik niks mis mee...

                      Veel succes met de darmkolieken. Ik kan immodium aanraden, heb de afgelopen dagen ook een doosje leeggegeten

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanschaf bridge

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Foto's van kortbij, binnen, geen flits gebruiken...

                        Dan ben je toch beter af met een kleine slr? SLR op auto is net even moeilijk als een bridge op auto - en kom niet af met kwaliteit van kitlens, daar is voor huis-, tuin- en keukengebruik niks mis mee...

                        Veel succes met de darmkolieken. Ik kan immodium aanraden, heb de afgelopen dagen ook een doosje leeggegeten
                        Dient Immodium nie om uw darmen stil te leggen als ge dia... hebt en is bij darmkoliek gecontraindiceerd? Intussen heeft TS nog geen oplossing.

                        Djienbe
                        Last edited by djienbe; 29 december 2008, 10:17.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanschaf bridge

                          Is een eindeloze discussie... . Maar - omdat ik het niet laten kan - toch even een lansje breken voor een DSLR. Al was het maar omdat je dan niet of nauwelijks last hebt van "shutter lag" - de tijd die verstrijkt tussen het afdrukken en het maken van de foto. ALLE compacts - óók de duurdere bridges - hebben daar van te lijden, wat ze veel minder geschikt maakt voor bewegende onderwerpen - zoals, in casu, het kleinkind van de vraagsteller. Er zijn al compacte DSLR mét lens voor minder dan € 300... .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aanschaf bridge

                            Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
                            Is een eindeloze discussie... . Maar - omdat ik het niet laten kan - toch even een lansje breken voor een DSLR. Al was het maar omdat je dan niet of nauwelijks last hebt van "shutter lag" - de tijd die verstrijkt tussen het afdrukken en het maken van de foto. ALLE compacts - óók de duurdere bridges - hebben daar van te lijden, wat ze veel minder geschikt maakt voor bewegende onderwerpen - zoals, in casu, het kleinkind van de vraagsteller. Er zijn al compacte DSLR mét lens voor minder dan € 300... .
                            Ben ik het 100% mee eens. Iedereen die al eens met beide types toestellen foto's heeft getrokken onder minder goede lichtomstandigheden, of bij bewegende onderwerpen, zal moeten toegeven dat een DSLR (ook de goedkoopste, ook die met instap lenzen) zwaar in het voordeel is en met de meest geslaagde foto's kan uitpakken

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aanschaf bridge

                              Ik krijg onderhand darmkolielen van dit soort "goede raad" ... (zie ook draad dSLR hype)
                              Wat denk je dat de OP gaat winnen met een D60 op vol-automaat tov bvb een Pana TZ5 op automaat ? Niks .. geen ballen .. want ja die lens die op die D60 zit is niet veel soeps he zeker als je alleen maar de potentieel van die Pana bekijkt maar dat hebben juliie 'm toch maar mooi aangeraden !.. en daarna komt het ge-emmer .. ja maar hij moet een betere lens kopen als hij dit en dat ... bah ja .. tegen de tijd dat jullie met hem klaar zijn ivm de raadgevingen is hij al 5x zoveel geld kwijt als wat hij aan die Pana zou gegeven hebben EN met dit verschil dat hij met z'n dSLR op automatisch de ene slechte foto na de andere riskeert af te leveren wegen "geen ervaring" (of hij zou "dingskes"chance moeten hebben) dwz dat hij minstens een jaar hard zal moeten "proberen" om goede fotos te maken .. In die "verloren" tijd heeft hij al een paar schoendozen vol fotos gemaakt met z'n Pana en daar zijn zo goed als geen slechte bij .. echt om het apezuur bij te krijgen ... zucht
                              Mmm ik heb momenteel een TZ5 en heb oa een D60 gehad...ik denk dat de D60 op auto met kitlens betere foto's maakt binnen dan een TZ5. Ik wil je gerust eens laten vergelijken door wat foto's te posten. En ik heb momenteel een D90 met kitlens 18-55 & 18-105VR waarbij ik bewust gekozen heb voor de non-VR versie van de 18-55. Perfect lensje en meer heb ik niet nodig voor binnen. Ik kan je mooie scherpe foto's laten zien die genomen zijn met een 18-55.

                              Maar, heb belangrijkste is aangegeven door Misti:

                              Al was het maar omdat je dan niet of nauwelijks last hebt van "shutter lag" - de tijd die verstrijkt tussen het afdrukken en het maken van de foto. ALLE compacts - óók de duurdere bridges - hebben daar van te lijden, wat ze veel minder geschikt maakt voor bewegende onderwerpen - zoals, in casu, het kleinkind van de vraagsteller. Er zijn al compacte DSLR mét lens voor minder dan € 300... .
                              Geen shutter lag en dat heb je nodig voor het fotograferen van kinderen (trust me, I know want ik heb er zelf ) en dat is ooit de reden waarom ik overgegaan ben op DSLR na talloze compacts. Daarom zal een D60 met kitlens beter zijn dan een Powershot A80, Ixus 40, Ixus 800, Ixus 75, S5, G7, G9, G10, SX1, TZ5 etc...en ik spreek uit ondervinding

                              En dat neemt niet weg dat de TZ5 een heel goed toestel is...momenteel één van de beste compactjes op dit moment naar mijn mening.

                              Comment

                              Working...
                              X