Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450 onscherp beelden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 450 onscherp beelden

Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
    Heb mijn "L" lens 70-200 4F gekocht en ben tevreden!

Moet nog is buiten proberen, maar binnen ben ik al super tevreden!

Nu sparen voor een goede 18-70 IS "L" en een bodygrip en ben volledig vertrokken.
    De kitlens ga ik proberen te verkopen, want ga dat niet meer gebruiken denk.

toch altijd z'n slecht resultaat.

Inderdaad ik zie ook weinig scherp op die foto met die verkeersborden. Tis toch AF en hij heeft zelf zijn punten geselecteerd. Maar ga nu verder genieten van mijn lensje.

ik post sebiet wel een foto'ke.

ps: heb er alvast een UF filter bijgekocht om de lens te beschermen BW UV slim fit. Wel jammer dat het kapje van canon dan niet meer past grrr

greets en bedankt voor de foto's en informatie!!

die uv-filters.. weinig nut en meer kans op flare en zo... ter bescherning?? valt reuze mee hoor, zo snel krijg je nou ook weer niet krassen op je frontelement.. zonnekap er altijd op en je hebt nergens last van.. Heb die uv toestanden er ook op gebruikt, en niets anders dan miserie er mee gehad... Nooit meer voor mij..

Comment

Er is nog beetje onscherpte
      Ik wil niks zeggen maar mijn ogen hebben het moeilijk om naar die foto te kijken. Als die kerstbal scherp is ga ik morgen direct naar Pearl

Goeie poging maar ik vind het niet relevant om een onscherpe foto te plaatsen in dit topic, het gaat de ts niet helpen .

En daar meen ik niks verkeerd mee, de foto had waarschijnlijk scherp geweest mits een statief...

Comment

Gij Hebt het Foto-Virus te pakken!
        Die obsessie voor scherpte zijn inderdaad de eerste symptomen
        De patient moet in observatie om hem te beschermen tegen acute insolvabiliteit wegens het kopen van teveel L-lenzen
        Een therapie met gereputeerd scherpe maar nog betaalbare objectieven wordt voorgeschreven

Persoonlijk was ik ervan af na de 100mm f:2.8 macro, en ik had gehoopt dat de poster met de 70-400L f:4 snel beter zou worden, maar hij is duidelijk al verslaafd

Ik heb zelf 1 L-lens, de 100-400L f:4-5.6, voor kortere brandpuntsafstanden kan ik er geen geld aan geven

ik miszie niets aan mijn fotos met de
        EF-S 10-22, EF 24-85, Sigma 30 1.4, EF 50 1.8

voor gevaarlijke situaties heb ik een stel oudjes zonder waarde
        Tokina 19-35, EF 35-105 schuifzoom, EF 28-80, EF 75-300
        waar ik desnoods de wereld mee wil rondtrekken (liever dan thuis te blijven met een kast L-lenzen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
          Ik wil niks zeggen maar mijn ogen hebben het moeilijk om naar die foto te kijken. Als die kerstbal scherp is ga ik morgen direct naar Pearl

Goeie poging maar ik vind het niet relevant om een onscherpe foto te plaatsen in dit topic, het gaat de ts niet helpen .

En daar meen ik niks verkeerd mee, de foto had waarschijnlijk scherp geweest mits een statief...
          De kerstbal-foto is geplaatst door de TS

Comment

De kerstbal-foto is geplaatst door de TS
            Te koop: Canon 450D dan hé

Slaap nodig

Comment

Die foto van die kerstbal zit in mijn ogen een bewegingsonscherpte op.
              En ben zelf eigenaar geweest van een s2pro. (vond dit een zeer goed toestel spijtig van de snelheid)
              Ik wil hier wel even vermelden dat de s2 zijn pixels gaat opwaarderen. of hoeje dat ook noemt maar gaat dus van een 6 milj pixel naar een 10 milj gaan.
              Kunt dit ook met fotoshop maar als je je s2 altijd gebruikte in fine stand dan deet deze dat.
              Het gevolg hiervan is dat hij extra pixels ging bijvoegen berekend door de omliggende pixels. Proces kan je googelen. Maar hierdoor krijg je dus ook een verscherpter beeld. Is eigenlijk geloof ik ook een beetje het princiepe van een onscharp mask in photoshop.
              Kleuren van de canon vind ik wel mooier als deze van de s2 maar nikon blijft top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MikeS Bekijk bericht
                Die foto van die kerstbal zit in mijn ogen een bewegingsonscherpte op.
                In mijn ogen niet.
                Hij lijkt wel wat overscherpt.

Comment

In mijn ogen niet.
                  ?

Onder de gouden lijntjes van de kerstbal lopen toch nog fijne onscherpe lijntjes, net of er even bewogen is tijdens de opname?

Comment

?

Onder de gouden lijntjes van de kerstbal lopen toch nog fijne onscherpe lijntjes, net of er even bewogen is tijdens de opname?
                    Bij beweging zou je ALLE lijntjes verschoven moeten zien.
                    En dat zie je dus niet.
                    Persoonlijk denk ik zelfs dat de camera ergens op stond.

Comment

inderdaad, mijn camera stond op een statief, ik zou inderdaad ook een uitleg willen hoe het komt dat die lijntjes eronder onscherp zijn, dat er bewogen zou zijn, zou nooit het bovenste scherp zijn, twas wel geen super statief, en zou best mijn lens op statief zetten ivp de camera, maar vind zelf ook super raar.

70-200 is een grote lens, ik heb een verklaring, de lichtjes van de kerstboom waren aan, en mischien door de lange sluitertijd omdat ze aan en uit gaan, daarmee een dun onscherp lijntje als reflectie door het lichtje??

greets
                      http://www.flickr.com/photos/MacObsession
                      http://www.macobsession.be

Comment

Bij beweging zou je ALLE lijntjes verschoven moeten zien.
                        En dat zie je dus niet.
                        Persoonlijk denk ik zelfs dat de camera ergens op stond.
                        Euhm..dan is het een slechte foto hé maar dan moet de TS een betere foto plaatsen waarmee hij de "onscherpte" wil aanduiden. Ik blijf erbij, er is iets mis met de kerstbal, als je dat niet ziet hoop ik voor jou dat er een nieuwe bril onder de Kerstboom ligt

Comment

Euhm..dan is het een slechte foto hé maar dan moet de TS een betere foto plaatsen waarmee hij de "onscherpte" wil aanduiden. Ik blijf erbij, er is iets mis met de kerstbal, als je dat niet ziet hoop ik voor jou dat er een nieuwe bril onder de Kerstboom ligt
                          nu dat ik er goed naar kijk, het is reflectie niks meer, niks minder!!
                          http://www.flickr.com/photos/MacObsession
                          http://www.macobsession.be

Comment

Zien sommige een andere foto ofzo
                            Ik ziebijna overal een dubbel beeld: wsl lange sluitertijd en bewogen bij afdrukken en daarna een scherp beeld doordat de camera snel terug stabiel stond oid...
                            Edit: precies toch niet echt over het volledige beeld, mss hebben enkele takken van de boom bewogen tijdens de opname ofzo? er is in ieder geval iets mis met het beeld, ik wordt er scheel van, sorry dat ik het moet zeggen.
                            Last edited by oermens; 24 december 2008, 15:49.
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

is volgens mij wel over het hele beeld, alleen zie je het wat beter bij de lichtere delen.

svp nog een testfoto maken maar dan zonder flits.
                              www.pazfoto.nl

Comment

Mac Obsession de eerste foto die je linkte is een foto met een resolutie van 6144 x 4096 pix oftewel meer dan 25 miljoen pixels. Een 450D heeft bij mijn weten geen 25 megapixel sensor.
                                Zou het kunnen dat je hem via software per ongeluk vergroot hebt?????
                                Het is perfect normaal dat foto's minder scherp lijken indien je ze sterk vergroot.
                                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Working...
                                X