Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPX-7 Camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• IPX-7 Camera?

Hi,

Omdat mijn D50 toch wel iets te onhandig is om mee te nemen op de MTB (en iets te fragiel), maar omdat ik daardoor na een MTB weekend steeds spijt heb van de gemiste kansen op foto's, ben ik op zoek naar een camera die geschikt is om te nemen op de fiets (en ook in onvriendelijke omstandigheden).
    Ik heb natuurlijk steeds mijn GSM bij, maar die foto's zijn al te ondermaats... Ik dacht eerst aan een camera die aan de IPX-7 standaard voldoet (waterdicht) en die liefst nog wat shock-resistant was (een beetje het equivalent van een outdoor GPS dus), maar ik er niet zeker van ben dat een dergelijke camera in compact formaat bestaat (tenslotte moet hij nog altijd mee op MTB)?

Of moet ik op zoek naar een tweedehands of instap model in een plastieken zak? In dit tweede geval is 100€ een maximale bovengrens (want ik vermoed dat de levensduur nogal kort gaat zijn).
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Re: IPX-7 Camera?

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
    Hi,

Omdat mijn D50 toch wel iets te onhandig is om mee te nemen op de MTB (en iets te fragiel), maar omdat ik daardoor na een MTB weekend steeds spijt heb van de gemiste kansen op foto's, ben ik op zoek naar een camera die geschikt is om te nemen op de fiets (en ook in onvriendelijke omstandigheden).
    Ik heb natuurlijk steeds mijn GSM bij, maar die foto's zijn al te ondermaats... Ik dacht eerst aan een camera die aan de IPX-7 standaard voldoet (waterdicht) en die liefst nog wat shock-resistant was (een beetje het equivalent van een outdoor GPS dus), maar ik er niet zeker van ben dat een dergelijke camera in compact formaat bestaat (tenslotte moet hij nog altijd mee op MTB)?

Of moet ik op zoek naar een tweedehands of instap model in een plastieken zak? In dit tweede geval is 100€ een maximale bovengrens (want ik vermoed dat de levensduur nogal kort gaat zijn).
    ik maak met mijn lumix FT-1 fantastische foto's en 720p high definition filmpjes van super kwaliteit. een heel goed toestelletjes dus én schokbestendig, waterdicht én past in de binnenzak

als die te duur is kan je kijken naar de olympus waterdichte reeks maar die zijn rotslecht van kwaliteit, ik spreek uit ervaring.
    5DmkIII en wat glas

Comment

Bedankt voor de referentie, deze camera is zeker het overwegen waard, maar het zal wel nog ff sparen worden vrees ik Mijn eerste vakantie is toch met de wagen, dan heb ik plaats genoeg voor de reflex
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

ik heb ineens ook een vraagje over dat soort camera's, ik zou mij terug een compact willen aanschaffen en ik ga binnekort kayakken. Is het weggesmeten geld om direct een waterdicht model te kopen? (veel watersport doe ik niet hoor, wel fietstochten, maar ik neem mijn D60 mee op zo'n tochten).

Dus: is een waterdichte compact het geld waard als ik enkel sporadisch wat in de buurt van water kom?

Comment

Een waterdichte camera is heel handig in extreme omstandigheden.

Een test van verschillende waterdichte compactjes:
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vollmond Bekijk bericht
            ik heb ineens ook een vraagje over dat soort camera's, ik zou mij terug een compact willen aanschaffen en ik ga binnekort kayakken. Is het weggesmeten geld om direct een waterdicht model te kopen? (veel watersport doe ik niet hoor, wel fietstochten, maar ik neem mijn D60 mee op zo'n tochten).

Dus: is een waterdichte compact het geld waard als ik enkel sporadisch wat in de buurt van water kom?
            de mijne zit zelden onder water en ik gebruik hem eigenlijk voor mn werk waar ik veel van mn tijd op zee spendeer.
            maar de FT-1 van panasonic is één van de enige waterdichte camera's die ongetwijfeld kan concurreren met de gewone compactjes, en zelfs een pak beter is in tegenstelling tot die olympus rommel
            Last edited by Matthias; 11 juli 2009, 08:23.
            5DmkIII en wat glas

Comment

Ik heb lang getwijfeld om voor mijn dochter een waterdichte of eentje met meer kwaliteit te kopen. Ben uiteindelijk voor de Canon D10 gegaan omdat mijn conlcusie (voor de review van DPREVIEW) ook was dat deze de betere beeldkwaliteit gaf.

Het cameratje is nu heel populair tijdens de vakantie en is al vaak ook onder water gebruikt. Maar dat is dan vooral bij de jeugd.

Het is wel zo als je een boottocht maakt, dat je je verder ook geen zorgen hoeft te maken over eventuele opspattend water. Iets wat je met je DSLR liever niet hebt.

De beelden zijn mooi, je moet er alleen aan denken om de mode om te zetten tussen onderwater en bovenwater. Zelfs ISO400 beelden zijn bruikbaar.

Maar hij is wel niet goedkoop.
              Last edited by FotoDirk; 15 juli 2009, 10:29. Reden: 10D aangepast naar D10
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

in de review die Black B@ndit me gaf lijkt de Fujifilm FinePix Z33WP voor mij de beste optie, rond de 190 EUR, vrij goedkoop voor een waterproof model denk ik. En aangezien ik de compact eigenlijk alleen bij water of strand zou gebruiken (wat al zeldzaam is, ik haat zand ) lijkt het mij wel een leuk dingetje...

De Olympussen heb ik nog niet bekeken, maar ik het ooit een Olympus gehad en ik was daar niet bepaald content over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Ik heb lang getwijfeld om voor mijn dochter een waterdichte of eentje met meer kwaliteit te kopen. Ben uiteindelijk voor de Canon 10D gegaan omdat mijn conlcusie (voor de review van DPREVIEW) ook was dat deze de betere beeldkwaliteit gaf.

Het cameratje is nu heel populair tijdens de vakantie en is al vaak ook onder water gebruikt. Maar dat is dan vooral bij de jeugd.

Het is wel zo als je een boottocht maakt, dat je je verder ook geen zorgen hoeft te maken over eventuele opspattend water. Iets wat je met je DSLR liever niet hebt.

De beelden zijn mooi, je moet er alleen aan denken om de mode om te zetten tussen onderwater en bovenwater. Zelfs ISO400 beelden zijn bruikbaar.

Maar hij is wel niet goedkoop.
                  ik veronderstel dat je een canon D10 bedoelt, en dat je dochter niet met een 10D zonder hoes onder water zit te zwemmen
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    ik veronderstel dat je een canon D10 bedoelt, en dat je dochter niet met een 10D zonder hoes onder water zit te zwemmen
                    Oeps inderdaad de D10.
                    Ik zal de originele post ook aanpassen, dat leest eenvoudiger voor de volgende lezers.
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                    X