Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450 onscherp beelden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 450 onscherp beelden

Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
    Heb zonet aan een proffesionele fotograaf gevraagd, en hij zij duidelijk dat er iets grondig fout is. Had eerst verzwegen welk merk het was, hij schrok door mijn msn door dat canon was!

ik ben wel een kritisch gebruiker en hij waarschijnlijk ook.

Ik ga nu verdere stappen ondernemen om van die "brol" aftegraken.
    Waarschijnlijk wordt dit terug sturen reparatie pff haat dit!

vanavond eerst update met de firmware! bedankt voor de tip!!

greets
    Zou je niet eerst 's met een andere lens proberen?

Comment

ik heb geen andere lens!

ga niet investeren in iets dat ik toch niet hou! Dat het aan de camera ligt ist gedaan met canon voor mij!

greets

dus daarmee, dat je zelf fotografeerd met een canon 450D post eens een foto org. + exif

of mail hem naar mij, dan kan ik vergelijken.

greets
      http://www.flickr.com/photos/MacObsession
      http://www.macobsession.be

Comment

Bladzijde 3 verwijderd, omdat ik alles heb doorgestuurd naar canon, ik hoop op een antwoord voor het weekend.

ik wacht nog op foto's van jullie gemaakt met een canon 450D

greets

Comment

Heb geen 450D, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Het zou stom zijn om hem binnen te sturen en hem een hele tijd kwijt te zijn als het uiteindelijk toch aan de lens ligt hč...
          Niemand in de buurt van wie je een lens kan lenen? Of naar de winkel waar je hem kocht?
          Dan kan je meteen ook twee foto's in dezelfde omstandigheden genomen vergelijken.

Comment

Hierbij nu 2 dezelfde foto's eenmaal met de fuij anderzijds met de canon.
            Wie nu nog durft zeggen dat de canon beter is kwa scherpte heeft dringend een bril nodig!!

dat dit geen defect is, dan vliegt hij met alles boekjes en kabels brr

Foto 1 Canon : De link

Foto 2 Fuij : De link

Voila, is nu dit gigantisch verschil te wijten aan de camera of de kitlens?

Greets

Comment

Dat ziet er helemaal niet normaal uit..

Ik denk dat er iets mis is met je camera/lens.

Mijn 450D + kitlens maakt veel mooiere foto's.

Ik zoek er ff een paar om te uploaden.

grts
              Groetjes

CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

Comment

Voila:

100% crop:

(niet slecht voor een kitlens vind ik! :P )

Zelfs in de donkere terarria van parc paradisio maak ik er goede foto's mee:

Bij voldoende licht:

En dan nog deze laatste die volgens mij wel bewijst dat dit een goede lens/body is als je de exif bekijkt:

Exposure Time = 1/15"
                F Number = F3.5
                ISO Speed Ratings = 800
                Focal Length = 18mm
                Handheld

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Probeer anders eens manueel te focussen?

EDIT: ik geloof dat ik de schildpad een beetje heb verscherpt achteraf met photofiltre omdat door het verkleinen de kwaliteit verminderde.
                Groetjes

CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

Comment

Je lens staat toch op autofocus? Niet per ongeluk op manuele focus gezet?

Indien niet, gewoon terug naar de winkel. Daar moeten ze maar eens uittesten of het aan de lens ligt of aan de camera.
                  Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Is er 1 scherpstelpunt geselecteerd of laat je de camera zelf kiezen wat er scherp moet zijn?

Als je 1 scherpstelpunt hebt gebruikt, dan moet je enkele testfoto's maken van onderwerpen waarbij je kan zien of er werkelijk op het juiste punt is scherpgesteld. Zet bijvoorbeeld een aantal batterijen op een rij, maar wel zo dat de volgende telkens iets verder achteruit staat.
                    Dan stel je scherp op de batterij die in het midden van het beeld staat.
                    Als dan de batterijen voor het gekozen scherpstelpunt scherper zijn dan heb je frontfocus, zijn de batterijen die verder naar achter staan scherper, dan heb je backfocus.

Op die manier kan je testen of de lens juist scherpstelt, het gebeurt wel eens dat een nieuwe lens scherpstelproblemen (front of backfocus) heeft.

Je voorbeelden zien er voor een 450D inderdaad niet goed genoeg uit.

Bij de eerste foto zit je wel met een grote afstand, en dan krijg je door de atmosferische omstandigheden (vocht in de lucht) veel softere beelden, en dat geldt ook voor de duurste camera's met de duurste lenzen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                      Je lens staat toch op autofocus? Niet per ongeluk op manuele focus gezet?

Indien niet, gewoon terug naar de winkel. Daar moeten ze maar eens uittesten of het aan de lens ligt of aan de camera.
                      ook mijn gedacht ......

of zoals in de mediamarkt: "verdomme die wil niet scherpstellen ......."; had er een of andere pipo op MF gezet ipv AF
                      Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Hoeft zelfs geen L-glas te zijn.
                        Voorbeeldje van EF 50mm F1.8; kost amper €89

Volledige foto:

100% crop:
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
                          Hierbij nu 2 dezelfde foto's eenmaal met de fuij anderzijds met de canon.
                          Wie nu nog durft zeggen dat de canon beter is kwa scherpte heeft dringend een bril nodig!!

dat dit geen defect is, dan vliegt hij met alles boekjes en kabels brr

Voila, is nu dit gigantisch verschil te wijten aan de camera of de kitlens?

Greets
                          Uw fuji foto ziet er zelfs onscherp uit in vergelijking met een normale 450D.

Dit is duideijk een defect of een totaal verkeerde instelling van de autofocus.

Maak even een vergelijkbare foto maar dan met live view contrast AF.
                          Die foto moet 100 % scherp zijn:

Comment

Hallo zeg, wat een obsessie

MacObsession, na al de goede raad die je hier hebt gekregen, slaap er eens goed over

Eén ding is zeker, het ligt NIET aan je camera

Comment

Mijn zeer bescheiden mening: de kwaliteit is goed (er is wel wat chromatische abberatie te zien).
                              Ik denk dat je ZEER WEINIG lenzen en toestellen uit deze prijsklasse zal vinden die een veel scherpere foto opleveren (ik hoop dat ik met deze zin geen eindeloze discussie op gang breng over "merk x is altijd veel beter dan y").
                              Realiseer dat deze foto's op 100% bekeken en/of afgedrukt enorm groot is of zal zijn. Zoals door anderen vóór mij beweerd: op A4 formaat (en zelfs nog een ferm stuk groter) zijn deze foto's perfect scherp. Ik keek schermvullend op een 19" ('t is maar een) monitor en alles is goed scherp.
                              Met mijn (voor pro's) prutstoestelletje met kitlens had ik in het begin ook de indruk dat het allemaal nogal flou was... tot ik liet afdrukken op 32cm (lange zijde) papier en alles er perfect scherp uitkwam (soms zelfs een beetje té). Ik lees bij nogal wat professionele fotografen dat men scherpte op afdrukgrootte moet beoordelen, niet op originele opnamegrootte.
                              Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat een paar reacties daar geen rekening mee houden.
                              Ik denk ook dat dit een beetje een typisch voorbeeld is van de groei van de megapixels van de toestellen: op een bepaald moment houdt het op en zie je bij 100% zoom op het scherm eerder lensonscherpte dan individuele pixels. Waar is de "goede oude" tijd dat je eerder de pixels letterlijk zag verschijnen bij inzoomen vooraleer de lensonscherpte begon te spelen?
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

Comment

een kennis haar apparaat had een vergelijkbaar probleem maar dan eerder voor landschappen, is getest geweest door mensen met kennis van zaken en die bevestigden dat er een probleem was, de 450D is nu terug uit reparatie en werkt nu zoals het hoort...
                                Groetjes
                                350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                                http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Working...
                                X