Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon volgend jaar duurder?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon volgend jaar duurder?

Oorspronkelijk geplaatst door Senscript Bekijk bericht
    dat ze dan maar snel er mee komen want:
    1) wil upgrade voor mijn 350D, mooie kerstaankoop.
    2) twijfel tussen 40D en duurdere 50D (cashback kan deze keuze gemakkelijker maken)
    3) nederland is van uit W-VL even ver als A'pen (waar de grote kleppers van fotozaken zitten)

konijn (be) 1117 / konijn (nl) 999
    Ok er is wel een jaar verschil in garantie...

ik snap het niet meer
    Garantie is nu toch overal 2 jaar?
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Een paar jaar geleden was er ook een plotse prijsstijging van Canon-lenzen.
      Op de meeste plaatsen was bijvoorbeeld de 70-200 f2,8 L IS op een week tijd ruim 200 euro duurder geworden.
      Ik heb toen nog net een exemplaar kunnen bestellen aan de "oude prijs", maar op dit ogenblik is die lens bijna 100 euro goedkoper dan wat ik er toen voor betaald heb.

Net na de flinke prijsstijging was er toen wel een cash-back actie.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
        Garantie is nu toch overal 2 jaar?
        In België wel... alhoewel dat nog serieus ingewikkeld is. Maar als ze het vermelden dat het 2 jaar is maken ze er niet veel problemen in.
        Vb. Mijn sony laptop had problemen met een schakelaartje (WiFi) Na 1.5 jaar ik daarmee terug naar de handelaar. Die zei sony geeft maar 1 jaar. Dat klopt. Dus is de handelaar verantwoordelijk voor het 2de jaar van de garantie. Alleen moet je kunnen aantonen dat dit gebrek al aanwezig was op moment van de aankoop of als iets een abnormaal korte levensduur heeft. Lastige handelaar, maar wel volgens wet.
        Heb dan het schakelaartje zelf hersteld :-)

Om nu even terug te komen. Nederland is 1 jaar garantie België 2 jaar. En blijkbaar volgen de meeste producenten deze richtlijn. En ik maakte een prijsvergelijking tussen BE en NL.

Comment

Hi,

Ik ben vanmiddag mijn sx10 gaan kopen. (canonline.be maar dus in de winkel zelf)

Ik heb het die man gevraagd of er volgend jaar stijgingen gingen zijn en hij zei onmiddelijk 10% (wat ik dus hier ergens ook had gelezen)

En blijkbaar dus niet enkel op objectieven maar ook op de camera's.

Groeten,
          550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
          http://www.photos-by-gianni.be

Comment

dure yen .. alles wat uit japan komt ... dus niet de lagere en middenklasse .. komt allemaal uit thaiwan of ....

Comment

Working...
            X