Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschap en portret picture controls (D3, D300, D700)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Landschap en portret picture controls (D3, D300, D700)

Ik heb het hier op het forum nog niet zien passeren, maar Nikon heeft twee nieuwe picture controls uitgebracht (Landschap en portret). Ik heb ze zelf nog niet uitgetest, maar je kan ze hier vinden, naast de oudere D2X-controls.

Re: Landschap en portret picture controls (D3, D300, D700)

Bedankt voor de tip
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
      Ik heb het hier op het forum nog niet zien passeren, maar Nikon heeft twee nieuwe picture controls uitgebracht (Landschap en portret). Ik heb ze zelf nog niet uitgetest, maar je kan ze hier vinden, naast de oudere D2X-controls.

Ik heb ze gedownload,de blokkering opgeheven,maar krijg ze niet aan de praat

Walter

Edit: opgelost!
      Last edited by Phororhacos; 23 juli 2008, 14:34.
      D850

Comment

Thx, prima tip

Comment

Wat doe je met de map D3 en D300, ik zie hier maar één bestand, zet je deze in map A of map B van je camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Wat doe je met de map D3 en D300, ik zie hier maar één bestand, zet je deze in map A of map B van je camera
            1. Je clickt op P-OPCLS-D300-V100W.exe
            2. Een venster verschijnt, en je clickt op 'run;
            3. in de folder waar P-OPCLS-D300-V100W.exe staat er nu een nieuwe folder
            NIKON rd met daar in 1 .nop-bestand
            4. copyeer de Nikon folder naar de CF card
            5. laad de nieuwe style via beeldinstellingen beheren
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Het vreemde is dat ik de portrait zo geladen kreeg in mijn D300 en de landscape wil er onder geen voorwaarde in? Ik kan hem select5eren om hem naar de camera te verplaatsen, maar dan kan ik hem in het volgende venster niet plaatsen????
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Het vreemde is dat ik de portrait zo geladen kreeg in mijn D300 en de landscape wil er onder geen voorwaarde in? Ik kan hem select5eren om hem naar de camera te verplaatsen, maar dan kan ik hem in het volgende venster niet plaatsen????
                De D300/D3 kan max 9 styles laden
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                  Inderdaad er kunnen er slecht 9 geladen worden. Bij mij was het Portret dat er niet meer bijkon. Je moet er dan eentje verwijderen.
                  Je kan er wel nog zelfgemaakte via de Picture Control Utility van ViewNX bijladen.

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Maar...bij wissen heb ik nog een heleboel lege en ik heb er één gewist en nog lukt het niet. Ik heb D2x l ll lll portrait en landscape lukt niet?????????????
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                      Ik krijg er maar 8 in.
                      - Standaard
                      - Neutraal
                      - Levendig
                      - Monochroom
                      - en 4 ongebruikte, die ik vervangen heb door Portret, Landschap, D2XMode1 en D2XMode3
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ja, maar je moet nu een kijken onder beeldinstelling kiezen standaard, en druk nu op raster daar staat het kleurpunt vierde lijntje van vanonder net in het midden, kies nu voor portret en druk op raster, en je kleurpunt staat net op dezelfde plaats, in het rasterscherm zie je nu rechts ook een link tussen P en S , wanneer je nu zelf een wijziging gaat maken, Bv. in portret één stapje snel aanpassen, dan is die link weg.

Dus bij de gewone basisinstellingen is portret en standaard net hetzelfde, het enige wat je hebt is er een naam bij in je camera, tenzij je deze naar eigen smaak gaat aanpassen, dan komt er een sterretje bij te staan.

En nog iets, je kan ook deze instellingen programeren in capture NX of NX2, nu is het zo dat ik deze heb geinstaleerd en deze zitten wel degelijk in NX2 maar niet in NX, daar ik beide programma's draaiend heb, hoe kan ik die computer nu wijsmaken dat deze ook in NX moeten worden geinstaleerd jen hebt hier blijkbaar geen keuze.
                        Last edited by Guest42; 24 juli 2008, 10:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Ik heb ze gedownload,de blokkering opgeheven,maar krijg ze niet aan de praat

Walter

Edit: opgelost!

Nee,ik krijg deze picture controls niet aan de praat.Alles netjes geînstalleerd volgens de instructies,de bedoeling is er op de computer mee te kunnen werken in Capture NX.Ik zou denken dat ik nu in NX bij beeldinstelling deze controls moet terugvinden,maar daar staan alleen de vertrouwde standaard,levendig,D2Xenz.Wat doe ik verkeerd?

Walter
                          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            Nee,ik krijg deze picture controls niet aan de praat.Alles netjes geînstalleerd volgens de instructies,de bedoeling is er op de computer mee te kunnen werken in Capture NX.Ik zou denken dat ik nu in NX bij beeldinstelling deze controls moet terugvinden,maar daar staan alleen de vertrouwde standaard,levendig,D2Xenz.Wat doe ik verkeerd?

Walter
                            Hier geen probleem, maar ik heb ze alleen kunnen installeren in NX2, daar ik niet de keuze kreeg om ze in NX te installeren.

Comment

Hier ook allemaal terug te vinden onder "Beeldinstelling" Capture NX en tevens bij Picture Controle Utility, hulpprogramma voor snelle aanpassing onder ViewNX.
                              En het is inderdaad zoals Geert zegt dat de basisintellingen van Standaard en Portret hetzelfde zijn. Bij mij hangt Portret ook met een linkje vast aan Standaard, je kan nu Portret herbenoemen van zodra je een kleine aanpassing doet op het rasterscherm.

Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X