Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D Kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5D Kopen

Weet er iemand waar er nog nieuwe 5D's te koop zijn, maar dan het oude model? Aangezien ze in Konijnenberg op "in bestelling bij leverancier" staan veronderstel ik dat ze daar niet meer gaan zijn...
    In Van Den Borre hebben ze er nog wel, maar die kosten ongelooflijk veel geld. Bijna even veel als de nieuwe eigenlijk.
    Ik zoek er eentje in de buurt van Antwerpen, maar enkel als dat mogelijk is.
    http://peliculiar.lalunerouge.net

Re: 5D Kopen

Voor Nederland: (Rotterdam is niet zover...)

Canon EOS 5D Body Zwart kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Voor Nederland: (Rotterdam is niet zover...)

http://tweakers.net/pricewatch/12403...s-5d-body.html
      Schandalig hoeveel ze hier voor durven vragen
      2700 en voor een oude 5D ..
      Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Et voilà:

It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Dit kan een domme vraag zijn, maar waarom 1549 Euro neertellen voor een 5D als je voor enkele Euro's meer de 5dII kan kopen ? Ik zou eerder een beetje doorsparen en gelijk de nieuwe kopen eerlijk gezegd, maar dat is mijn idee hé.
          Hou er ook rekening mee dat wanneer je de camera in Nederland koopt je maar 1 jaar garantie krijgt, in België 2 jaar, nog een reden om toch iets meer uit te geven.

Ik veronderstel dat je een heel goede reden hebt om nog voor de originele 5D te gaan

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Het is niet omdat er een nieuwer model is, dat de gewone 5D plots een slechter toestel is. Drie jaar geleden was dat een geweldig toestel, vorig jaar was dat een geweldig toestel, en nu doet die het nog even goed, voor bijna 1000 euro minder dan de opvolger. Moest ik hem nog niet hebben, de keuze tussen 5D en 5DII zou ik erg gemakkelijk vinden (dus: 5D).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
              Het is niet omdat er een nieuwer model is, dat de gewone 5D plots een slechter toestel is. Drie jaar geleden was dat een geweldig toestel, vorig jaar was dat een geweldig toestel, en nu doet die het nog even goed, voor bijna 1000 euro minder dan de opvolger. Moest ik hem nog niet hebben, de keuze tussen 5D en 5DII zou ik erg gemakkelijk vinden (dus: 5D).
              De 5dII is in Duitsland al voor onder de 2000 Euro te vinden hoor, dan wordt het verschil al een stuk minder hé.

Ik zeg nergens dat de 5D een slechte camera zou zijn hé, ik heb hem zelf willen kopen enkele maanden terug, maar toch voor een 2e 40D gekozen ... volgend jaar verkoop ik een van mijn 40D's en koop een 5dII zoveel is zeker.

Mark

Comment

Dag Mark,

Die prijzen onder 2000 euro heb ik in elk geval nog nergens gezien. Ik kom eigenlijk altijd ongeveer dezelfde prijzen tegen, namelijk rond de 2500 euro in de (voor zover ik weet) goedkopere webwinkels (konijnenberg of top-foto) en blijkbaar zelfs iets minder bij de fnac. En ik weet ook wel dat je niet hebt gezegd dat de 5D slecht zou zijn. Maar je vroeg je af waarom iemand nog een 5D zou kopen, of zocht naar een goede reden om het wel te doen. Eigenlijk gaf ik gewoon 'mijn' antwoord op die vraag, that's it.

Maar dus... onder de 2000 euro??? Waar? Want dan wordt het ineens wel wat interessanter.

Comment

Deze link stond in het 5dII topic een tijdje terug :
                  http://www.preciosdeandorra.com/prod...oducts_id=1012

Het is niet Duitsland, sorry (my mistake), maar je kan online bestellen, ik verwacht eerlijk gezegd dat de 5dII na januari, als de winkels stock beginnen krijgen een stuk zal dalen in prijs, de 2000 Euro grens in België zal dan zeker in zicht komen denk ik.

Mark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
                    Schandalig hoeveel ze hier voor durven vragen
                    2700 en voor een oude 5D ..
                    Je moet ook bovenaan de lijst kijken.....

Comment

Bedankt al voor de reacties.
                      Ik wil de oude 5d omdat die ongeveer 600 euro minder kost dan de nieuwe. Dat maakt voor mij dat ik voor hetzelfde budget een tweedehands lens plus body in plaats van enkel een body kan kopen. En dat scheelt wel.
                      Bovendien, zoals reeds gezegd, is er helemaal niets mis met de "oude" 5D. Ik vind de nieuwe ook te veel voor mij. De mark I is dan iets haalbaarder.
                      http://peliculiar.lalunerouge.net

Comment

Kijk eens hier:

Comment

Working...
                        X