Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor 450D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lens voor 450D?

Ik zie door de bomen het bos niet meer...........
    Ik lees heel veel forums en toch kan ik maar niet beslissen.
    Heb Canon 450D met kitlens 18-55mm f/3.5-5.6 IS. Ik mis net wat beetje bereik.
    Ik fotografeer graag landschappen, maar ik ga ook graag op reis en maak dan veel van landschapfoto's maar ook macrofoto''s, eigenlijk van alles zo'n beetje.
    Ook al vind ik 70-200 f4 USM IS een prachtige lens en toch zie ik mezelf niet sjeulen met lenzen tijdens de reis. (misschien later wel). Wel wil ik graag dat de foto's scherp zijn!

Welke lens is beter voor algemeen hobby fotografe zoals ik?
    Ik wil in ieder geval een lens dat begint met groothoek, beginnen met 24 of 28 mm wordt dan voor mijn cropcamera 38 mm en dan mis ik groothoek voor landschapfoto's.
    Canon 17-40 f2.8 heb ik gekeken, maar ik mis dan net wat meer bereik.

Ik dacht aan:
    Canon 17-85 f4-5.6 USM IS
    Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
    Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC macro
    Sigma AF 18-125mm f/3.8-5.6 DC HSM OS

Of is het beter om kitlens te houden en Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS erbij te nemen in plaats van één van de bovengenoemde lenzen?

Graag jullie advies? Bedankt.

Elca.

Re: welke lens voor 450D?

als je graag landschappen doet zou ik je lensarsenaal uitbreiden met een ultra wide ala 10-22, 10-20 of 12-24. 18 mm tov 10 mm is toch wel een serieus verschil.

Van de andere lenzen die je opnoemt zijn er misschien wel beter dan je 18-55. Maar dat kitlensje is voor zijn geld wel een hele goeie lens (net zoals de 50 1.8 dat is).

Dus eerder een UWA dan een vervangen voor je lenzen uit dat lijstje imho.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elca Bekijk bericht
      Ik dacht aan:
      Canon 17-85 f4-5.6 USM IS
      Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
      Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC macro
      Sigma AF 18-125mm f/3.8-5.6 DC HSM OS

Of is het beter om kitlens te houden en Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS erbij te nemen in plaats van één van de bovengenoemde lenzen?

Graag jullie advies? Bedankt.

Elca.

De laatste optie is IMO veruit de beste, maar dat extra lensje moet je wel meenemen.....
      Van het bovenstaande rijtje is de Sigma 18-125 de beste optie, de andere zijn niet erg goed of geven amper meer bereik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        De laatste optie is IMO veruit de beste, maar dat extra lensje moet je wel meenemen.....
        Van het bovenstaande rijtje is de Sigma 18-125 de beste optie, de andere zijn niet erg goed of geven amper meer bereik.
        ik zou toch eerder de Canon 18-200 kopen boven die sigma hoor...

wat nu je lens betreft, ik zou niet al te veel lenzen kopen met een heel grote range (dus zo iets als 18-200) omdat je meestal inboet op het gebied van kwaliteit.

Die 70-200 f4 is echt wel geen zware lens hoor om mee te nemen en retescherp!
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
          ik zou toch eerder de Canon 18-200 kopen boven die sigma hoor...
          Maar de Sigma heeft een betere prijs/kwaliteitsverhouding....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
            als je graag landschappen doet zou ik je lensarsenaal uitbreiden met een ultra wide ala 10-22, 10-20 of 12-24. 18 mm tov 10 mm is toch wel een serieus verschil.

Van de andere lenzen die je opnoemt zijn er misschien wel beter dan je 18-55. Maar dat kitlensje is voor zijn geld wel een hele goeie lens (net zoals de 50 1.8 dat is).

Dus eerder een UWA dan een vervangen voor je lenzen uit dat lijstje imho.
            Geef inderdaad wat geld aan een UWA zoals de 10-22

In het middensegment zijn de meeste lenzen goed, hou je kitlens en de 50mm 1.8, of zoek voor weinig geld tweedehands een 24-85 of 24-70 (al wat duurder, maar meerdere in "aangeboden"), of anders 28-105 of 28-135IS (maar je zal 24mm missen)

Met een 70-200 f:4 ben je ook democratisch en zeer goed gesteld

Je bent dan altijd met minstens 3 lenzen op stap (dat kan in de kleinste fototas), maar je heb wel een echt wijde groothoek zonder vertekening en een echt scherpe en nog redelijk lichtsterke tele waarover je nooit meer zal piekeren

De 100mm 2.8 macro is een koopje

Verder heb je voor rond de 1000 EUR de 300 f:4 IS, 400 f:5.6 of 100-400 IS waar je toch al eens iets dichterbij kan halen, maar begin dan toch als eens na te denken waar je mee bezig bent

Comment

Working...
            X