Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60 of Pentax K200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D60 of Pentax K200

Hallo ik wens een DSLR aan te kopen maar wens toch even jullie raad te vragen:

Ik heb een beetje research gedaan en heb 2 aanbiedingen overgehouden:

1/ Nikkon D60 met 18-55mm VR lens + 55-200 VR lens

2/ Pentax K200 met 18-55mm lens + 55-200 lens + tas + battery grip

Beide kosten op enkele euro's na ongevver hetzelfde.

De Pentax heeft een ingebouwde VR reductie en de nikkon in de lenzen.

Mijn vrouw heeft volgende eisen:

Een compacte dslr,
    gebruiksvriendelijk,
    bewegingsreductie,
    snelle opstarttijd,
    snelle scherpstelling
    weer & vuilbestendig (kleuterjuf)

Wat raden jullie mij aan? Zowel om aan bovenstaande eisen te voldoen en toekomstgericht...naar aanbod van lenzen, accessoires ed...

dank bij voorbaat....

Re: Nikon D60 of Pentax K200

Je vermeldt weer & vuilbestendig. Als dat belangrijk voor je is, dan is de Pentax de enige mogelijke keuze van de twee.

Minder groot aanbod van objectieven bij Pentax als bij Nikon, maar ze bieden wel voor de meeste behoeften een alternatief. Enige uitzondering is extreme tele (nu nog tenminste, er staat een nieuw extreem tele-objectief op de planning van Pentax). Hoedanook werken alle oude objectieven van Pentax op de K200D, da's anders met de D60.

Snelheid van scherpstelling zal mogelijk eerder het voordeel aan de D60 geven, hoewel het verschil met de objectieven die je vermeldt allicht relatief klein zal zijn.

De andere opties zijn gelijk. Tenzij je eerdere ervaring hebt met een (D)SLR van één van beide merken, dan zal je dat merk allicht ietsje gebruiksvriendelijker vinden.

Nog dit: In Japan wordt de K200D sinds deze week niet meer verkocht (vervanger zit er mogelijk aan te komen?) dus 't is de moment om 'm goedkoop op de kop te tikken.

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Ivm die weer- en vuilbestendigheid, die geldt dacht ik enkel voor de body en niet voor de lenzen dus toch niet te overmoedig hiermee zou ik zo zeggen.
      Ter info er komt een Pentax Km uit , staat al op de website van foto Rubens , een op de K200D gebaseerd compact instapmodel (zonder weathersealing) dat voor een 500€ verkrijgbaar moet zijn met 2 kitlensjes (18-55 en 50-200).
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Volgens mij hebben Pentax lenzen juist wel die weathersealing hoor..
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          Volgens mij hebben Pentax lenzen juist wel die weathersealing hoor..
          Nee, Lucas1711 heeft gelijk. De weather sealing van de K200D geldt enkel voor de body. De enige objectieven van Pentax die gegarandeerd weather sealed zijn zitten allemaal in de DA* reeks.

In mijn ervaring zijn de objectieven echter meestal niet het probleem in geval van water of stof. Ik heb m'n gerief in de loop der jaren doorheen jungles en woestijnen misbruikt en daarbij lieten de body's tot driemaal toe de geest vóór ik naar een weather sealed body overschakelde. Nooit problemen met objectieven gehad echter. Sinds ik naar de K10D en nadien naar de K20D overstapte zijn de problemen voorbij.

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Dank u voor de raad...

Comment

Working...
            X