Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 & Canon 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D300 & Canon 50D

Allow

Nu ben ik van plan een camera te kopen maar twijfel ik een beetj tussen 2modellen.
    Namenlijk de Nikon D300 & de Canon 50D. Nu had ik eens willen vragen welke julie
    me zouden aanraden?
    En eventueel een tip geven voor een goede lens.

MVG

Re: Nikon D300 & Canon 50D

In "What digital camera' is de 50D getest van de maand en men was er niet echt enthousiast over, goede camera niets mis mee maar men miste de 'wow' factor, die men had en nog heeft bij de D300.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman' Bekijk bericht
      Allow

Nu ben ik van plan een camera te kopen maar twijfel ik een beetj tussen 2modellen.
      Namenlijk de Nikon D300 & de Canon 50D. Nu had ik eens willen vragen welke julie
      me zouden aanraden?
      En eventueel een tip geven voor een goede lens.

MVG
      Wat wil je fotograferen, en welke objectieven had je in gedachte?

Comment

aan de hand van je vraag stel ik de d60 voor,of 1000d ....

Comment

Portret, Naakt -en landschapsfotografie.

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman' Bekijk bericht
            Portret, Naakt -en landschapsfotografie.

mvg
            Allemaal redelijk statische onderwerpen, een heel snelle camera als de D300 is misschien wat overkill?
            Kijk ook eens naar de D90 en de Canon 450D.
            Voor minder geld lever je met deze twee hierboven zeker evenwaardige kwaliteit af.
            En met het geld dat je hiermee uitspaart kan je nog investeren in iets anders
            BD0723BE

Comment

voor portret (en naakt)fotografie zou ik voorstellen om de Fuji S5 te kopen
              die is bijna niet te verslaan voor dat type fotografie
              voor landschapfotografie is die ook zeer goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                voor portret (en naakt)fotografie zou ik voorstellen om de Fuji S5 te kopen
                die is bijna niet te verslaan voor dat type fotografie
                voor landschapfotografie is die ook zeer goed
                Dit zou volgens mij ook de beste keuze zijn, zeker als je ook nog weet dat deze camera een goed jaar geleden nog verkocht werd voor 1700€ en nu nog steeds nieuw te verkrijgen is voor amper 700€.

Voor portret nog steeds één van de beste camera's, zowel de S3 als de S5
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  .....zei onze Fuji-fan in hart en nieren
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                    .....zei onze Fuji-fan in hart en nieren
                    Maar die toch met een Nikon werkt . . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Maar die toch met een Nikon werkt . . .
                      Maar in zijn hart...........Fuji
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Dankjewel voor de hulp.
                        Maar ng 1 klein vraagje? Waarvoor zijn deze 2 camera's dan
                        wel goed?

MVG

Comment

De Fuji's zijn gekend voor hun prachtige huidtinten, zeer goede iso resultaten en hun hoog dynamisch bereik ( veel detail in zeer lichte en zeer donkere oppervlakken ), ze hebben echter één nadeel, ze zijn trager in wegschrijven ivm de andere merken.

Comment

Dit zou volgens mij ook de beste keuze zijn, zeker als je ook nog weet dat deze camera een goed jaar geleden nog verkocht werd voor 1700€ en nu nog steeds nieuw te verkrijgen is voor amper 700€.

Ik ga akkoord. De S5Pro is onvoorstelbaar goed voor dit soort zaken.

Voor wat het waard is, ik heb een S5Pro en een D200, die D200 zou ik liever vervangen door een D700, maar als dat niet lukt (financieel nogal een grote kost) dan zal hij zowiezo door een S5Pro vervangen worden. Voor de zaken die jij zegt is een D300 zen meerprijs niet waard ten opzichte van een S5Pro.

Een S3 zou ik niet kopen, omdat de S3 gebaseerd is op een F80 en dat is een body waar je je vroeg of laat aan zult beginnen ergeren (ik heb een F80 en heb onlangs een F100 bijgekocht omdat ik de gebreken van men F80 beu was, belichting in halve stops in plaats van volledige, ondenkbaar trage AF,...)

Comment

Vlak de Sigma SD14 aub ook niet uit voor dit soort fotografie...op dit moment zeer betaalbaar..! En een DIJK van een camera voor statische onderwerpen...!!! (als we dan toch al af gaan wijken van de 50D en de D300)

De Sigma heb je nu al voor tussen de 300 en 400 euro...moet je eens kijken wat je daar bij kan kopen aan objectieven nog dan...! (50mm f2.8 macro...VLIJMscherp lensje...of de lichtsterkere 50MM f1.4...en nog meer leuks...

Qua Canon zou ik, afgaande van de recensies voor de 40D gaan ipv de 50D omwille van de prijs en dat de 50D helemaal niet zoveel beter blijkt te zijn...D300 weet ik niet veel van, behalve dat het een erg erg goede camera moet zijn (ook op hogere ISO's alhoewel je die weer niet echt nodig gaat hebben voor studiowerk)
                              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                              X