Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D !! (alweer een nieuwe:p )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 40D !! (alweer een nieuwe:p )

Hallo allemaal!

Ik weet dat ik niet de eerste ben die een onderwerp begin over de 40D, ofwel?

Nuja, ik heb beslist... ik koop de 40D + Canon EF-S 18-55mm F:3.5-5.6 IS
    Ik wou even aan jullie, kenners, de vraag stellen... Wat denken jullie van de lens? Ik denk dat de camera al niets meer over te zeggen valt? Ik ga de camera gebruiken voor:

-Sport (voetbal & Ruiters)
    -Gezellige familieavonden... ( bijna kerst hé)
    -Onderwerpen fotografferen, vb. katjes, vogels,...

Nu wil ik jullie vragen of de lens ervoor geschikt is, ik start met fotografie... Ik weet dat het een standaardlens is, maar ik vroeg me af of dit voor een beginnern goed is, ik kan dan later voor voetbal, uitbreiden in lenzen, naar een Canon EF 70-200mm F:4.0 L USM.

Goed, dit was het zo'n beetje.

Ik hoop dat jullie me goed kunnen helpen!

Groetjes !!

Re: 40D !! (alweer een nieuwe )

veel hangt af van de lens!...die jij noemt is geen (L) prof-lens, dus verwacht ook geen prof-results!

de 70/200 L IS USM is dat wel, en is daarom meer geschikt!...mvg!
    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Re: 40D !! (alweer een nieuwe )

De 18-55 IS komt op zich helemaal niet zo slecht uit de tests. Maar 't is natuurlijk geen lichtsterke lens hè, en da's toch wel een nadeel (Autofocus werkt beter met lichtsterke lenzen, je hoeft met lichtsterkere lenzen minder snel naar de flitser te grijpen, je hebt meer controle over scherpte-diepte). Ik zou je dan ook eerder de Tamron 17-50 f2.8 aanraden. Die heeft geen IS (en da's dus een nadeel) maar is wel 2 stops lichtsterker, heeft een vast maximaal diafragma over het hele bereik en is optisch nog beter. Okee, hij kost ook wel wat meer (rond 330,-) maar hij is z'n geld echt meer dan waard.

De 70-200L f4 is op zich wel een heel goede lens, maar ik twijfel of die wel geschikt is voor jou. Voor sporten zoals voetbal (onder kunstlicht) en ruitersport (wellicht binnen?) zal deze meestal niet lichtsterk genoeg zijn. Je sluitertijden zullen te lang worden om de beweging van de sporters te bevriezen. Beter is het dus weer om te kijken naar een f2.8 versie. De IS versie is natuurlijk het mooist maar wel erg kostbaar. Maar voor sport heb je niet persé IS nodig omdat je toch al hele korte sluitertijden moet aanhouden.

Voor het fotograferen van vogeltjes zul je met 200mm echt veel te weinig bereik hebben. Dan moet je toch eerder gaan denken aan >400mm... En zo is het al met al weer een kostbare hobby
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
      X