Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginner digitaal aankoop 2dehands Nikon D70s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beginner digitaal aankoop 2dehands Nikon D70s

Hallo,
    Ik trek op dit moment nog analoog met een nikon f90x, een super machien.
    Analoge zwart-wit fotografie blijft me boeien, en zal me ook blijven boeien.
    Het spijtige is dat het op vele vlakken enorme beperkingen heeft en daarom zou ik mijn uitrusting willen uitbreiden met een digitale spiegelreflex.
    Wegens een heel beperkt budget kan ik spijtig genoeg geen nieuw toestel kopen met alle nodige lenzen. Daarom was mijn oog gevallen op de nikon D70s die ik tweedehands kan kopen voor 250€ met orginele doos en alle toebehoren behalve de lens.
    Is dit volgens julie een goeie deal?
    De 6 megapixels zijn voor mij ok en het enorme voordeel is dat ik mijn lenzen kan blijven gebruiken!
    Wat is julie mening over dit toestel buiten dat het mischien wat verouderd is?
    Heb al hopen reviews en beschrijvingen op het net doorzocht maar overal staat eigenlijk bijna het zelfde geschreven en heb nergens echt negatieve commentaar gevonden. Wat je ook zoekt in die reviews het zijn enkel beschrijvingen en de positieve dingen die je er in vindt.

Re: beginner digitaal aankoop 2dehands Nikon D70s

Je wil wat negatiefs negatiefs lezen over de camera: ruis!

Ik vraag me af welke beperkingen in z/w fotografie met de F90x je gaat oplossen met een D70s(waarbij je z/w op de pc moet gaan doen)?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

de D70s is nog altijd een zeer goed toestel dat je idd voor rond de prijs van 250 euro moet kunnen vinden. vraag ook eens hoeveel "clicks" het toestel heeft, zegt het meest over de "ouderdom".
      Je hebt het voordeel een interne scherpstelmotor te hebben in tegenstelling tot D40&D60.

Zeker voor Z/W is dat een toestel, ik gebruik soms éne als we gaan wandelen met de kids (dan is mijn D700 wat "overweight". De D70Ss in combo met het primeke 50mm 1.8 en dan in Z/W nabewerken, is voor mij een mooie combinatie.
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Je wil wat negatiefs negatiefs lezen over de camera: ruis!

Ik vraag me af welke beperkingen in z/w fotografie met de F90x je gaat oplossen met een D70s(waarbij je z/w op de pc moet gaan doen)?
        Mijn bedoeling is niet om de beperkingen in z/w fotografie op te lossen op de pc zal dit vooral analoog blijven trekken (zeker voor bepaalde reeksen of op bepaalde lokaties).
        Maar om probeersels analoog te trekken is nogal duur en dan moet je ze nog ontwikkelen en afdrukken. Als er dan toch een paar onderwerpen zijn die ik dan in kleur zou willen trekken moet ik niet wachten tot filmpje op is. zelf iso waarde kunnen kiezen per foto.
        Lijkt me vooral handig om de twee bij te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w@nnes Bekijk bericht
          Als er dan toch een paar onderwerpen zijn die ik dan in kleur zou willen trekken moet ik niet wachten tot filmpje op is. zelf iso waarde kunnen kiezen per foto.
          Lijkt me vooral handig om de twee bij te hebben.
          Veel ISO mogelijkheden heb je niet met een D70, boven ISO400 heb je last van zeer veel ruis. Voor grotere afdrukken kun je daar best niet boven gaan. Een D80 is op dat gebied een beetje beter en kost ook zoveel niet meer 2e hands, misschien ook een mogelijkheid? (D80 heeft ook een interne AF motor)

Comment

Als je je bewust bent van de toch min of meer beperkte iso, is de D70s best een heel bruikbaar toestel

Dirk, een vriend van mij, gebruikt deze reeds enkele jaren, en dat veelal onder zware omstandigheden, zie zijn website: http://users.telenet.be/DirksTravelsite/WIJ.htm

Comment

Ik werk nog met een D100 en maak er nog steeds goede opnamesmee. Inderdaad, de ruis is een minpunt, maar vergeleken met analoog mogen we toch niet klagen. En wetende dat na de D100 de D70 uitkwam, en dan pas de D70S, moet je niet twijfelen als je tevreden bent met een 6MP.

veel geluk met je D70s

Comment

Hallo,

Ik gebruik ook al jaren een D70s, tot grote tevredenheid.

Voornaamste beperkingen met het toestel zijn de resolutie (6MP), dit is prima geschikt voor afdrukken tot op A4 en zelfs iets groter, maar het vormt soms wel een beperking wanneer je crops (uitsneden) wil gaan uitvergroten voor afdruk.
                Ook de ruis boven ISO 400 is aan de hoge kant, dus niet echt geschikt voor situaties waar je weinig licht hebt.

Voor mij persoonlijk is het grote voordeel van de D70(s) dat de sync-speed (kortste sluitertijd wanneer je flitslicht gebruikt) tot op 1/500 gaat, terwijl de meeste nieuwere nikons beperkt zijn tot 1/200 of 1/250.
                Dit geeft je een volledige stop winst wanneer je flits en omgevingslicht wil balanceren.
                Auto FP high speed (flitsen bij snelheden korter dan sync-speed) ondersteunt hij dan weer niet, maar dat is ook beperkt in afstand, vergt heel veel van je flitsen.

Als dit je eerste kennismaking is met digitaal denk ik dat je hiervan geen spijt zal krijgen, al is het wel zo dat nu met de komst van de D90, de D80 in prijs zal dalen.

Minder van belang, maar mss ook even overwegen : D70 werkt met CF, dus als je later wil upgraden naar een meer 'professionele' body (D300 bv.) kan je je geheugenkaarten blijven gebruiken.
                Wil je eerder naar het middenklasse segment (D80, D90) moet je overschakelen op SD.

Ik ben van Gooreind, indien je in de buurt moest wonen altijd welkom voor de camera eens te testen.

Mvg, Pascal

Comment

Working...
                X