Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkoper in Las Palmas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goedkoper in Las Palmas

Een kennis belt me op vanuit de Canarische eilanden.
    Hij staat ginder voor een winkelraam ergens in Las Palmas ...
    Blijkt dat de digicams ginder nog een stuk goedkoper zijn dan in de goedkoopste Duitse of Nederlandse webshops !
    Ook videocamera's zijn stukken goedkoper.

Hij zou enkele prijzen opschrijven en komt eerstdaags terug naar Belgie ...

Iemand reeds ervaring met het aankopen van digicams in die regio ?
    Wat met garantie en dergelijke ?

Ik denk dat ik al weet wat mijn volgende vakantiebestemming zal worden

Greetz,
    DirkB

De Canarische eilanden hebben een ander belasting systeem als het vaste land van Europa. Sommige prijzen zijn inderdaad een stuk lager. Check voor vertrek wel wat je wilt hebben en de prijzen in je eigen land. Wees ook op de hoede voor verkopers die je verouderde modellen of namaak willen aansmeren!
    /\/\
    Canon Powershot G3, LA-DC58B, TC-DC58N, WC-DC58N
    Canon Digital Ixus
    ImageTank 20GB
    Canon EOS 50e + batterypack, 20D + batterypack, EF20, EF28-105, EF50, EF70-200 f4, RC1, Speedlight 550EX, Omnibounce, div. filters

Comment

Als je deze thread leest zul je ook nog wat info vinden Dirk
      http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=18777&SearchTerms=canarische,ei landen

Comment

de canaraische eilanden behoren niet tot de EEG en daarom kan er voor Belgen taxvrij gekocht worden, dat maakt het grootste verschil. Veel fabrikanten geven enkel 'europese' garantie, waar bij met Europa de EEG wordt bedoeld, net om te voorkomen dat men de btw ontduikt

ik vraag me altijd maar af, wat als er tijdens de garantie iets gebeurt, effie terug op reis mss

Comment

In juni was ik in Tenerife op vakantie, één van de andere Canarische eilanden. Vermits ik toen nog aan het wachten was tot de Olympus C-750 zou ten tonele verschijnen, was ik gewapend met de prijslijsten van Topfoto op vakantie vertrokken, en dit vooral om de prijsverschillen te kunnen vaststellen. Het was zeker niet mijn bedoeling om met een nieuw toestel op zak naar huis terug te keren. Digitale toestellen allerhande kun je daar natuurlijk op iedere hoek van de straat kopen, maar welke handelaars zijn betrouwbaar ? In vergelijking met Topfoto heb ik daar kunnen vaststellen dat de prijzen ongeveer 10 % lager liggen, maar dit is (voor mij in ieder geval) onvoldoende om het risico te nemen. Accesoires zoals geheugenkaartjes en dergelijke, zijn even duur als hier.
          Ondertussen heb ik de C-750 droom ingeruild voor een Canon G3, en ben hiervan uitermate tevreden. Het geeft mij een goed gevoel te weten dat wanneer ik een probleem zou hebben, er een verkoper is waar ik terecht kan met al mijn vragen, en dit zal op de Canarische eilanden zeker niet het geval zijn.

Groetjes,
          Amby.

Comment

Hallo

Heb in 1999 in Lanzarote een KODAK 240 ZOOM gekocht (met CE keurmerk) en nooit geen problemen gehad. In de doos zaten de meertalige handleidingen (zelfs in het Nederlands). Kostte toen ongeveer 25 % minder dan in Duitsland.

In 2000 heb ik een digitale videocamera PANASONIC DA-1 gekocht.
            Eveneens met Nederlandstalige handleiding erbij. Geen enkel probleem. Hier was het prijsverschil nog groter : ongeveer 20.000 Bfr minder dan de goedkoopste prijs in België. Bovendien heb ik op dit toestel softwarematig de DV-in kunnen activeren. Met Pinaccle Studio 8 monteer ik opnames, die ik dan zonder kwaliteitsverlies kan terugzetten op DV-band.

Je moet wel shoppen en tijd vrijmaken om te kopen. Nooit bij je eerste bezoek aan een winkel kopen. Ik neus altijd eens goed rond, wandel elke avond eens langs de verscheidene shops, maak eens een praatje etc. En na een week begin je eens goed te bieden : tussen de eerste vraagprijs en de uiteindelijke betaalde prijs kan gemakkelijk 30 % of meer liggen.

Hetzelfde voor accessoires : de prijzen zijn op het eerste gezicht inderdaad niet veel goedkoper. Wanneer je echter biedt (zie hierboven) en per zekere hoeveelheid koopt (bvb 10 DV-bandjes ineens) dan kreeg ik daar in 2000 reeds de beste SONY DV-bandjes voor een prijs van minder dan 180 Bfr per stuk.

Je moet dus echt "marchanderen".

Wanneer er op het toestel een CE markering staat, moeten de diensten na verkoop in Belgie, Nederland of Duitsland het toestel onder garantie herstellen. Dit is een wettelijke verplichting die je van hen kunt afdwingen.

Conclusie : koop niet te snel, bied op de prijs, en let erop dat het om "CE" modellen gaat, ook op de verpakking.

Dan heb je goedkoop en echt "dutyfree" gekocht.

Groetjes,

Marc

NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

Comment

Hallo Dirk,

Ik kan alleen maar benadrukken wat hier voor mij is gezegd WEES HEEL VOORZICHTIG MET DE AANKOOP VAN DIGITALE TOESTELLEN OP DE CANARISCHE EILANDEN !!! Als je de topic naleest die door Marjo is aangehaald dan zie je daar ook mijn verhaal van een mislukte aankoop op Fuertaventura en mijn ervaring is dat het zo is voor al de canarische eilanden.
              Een verwittigd man is er twee waard !!!

Groetjes
              vicky
              Groetjes Vicky

Comment

Originally posted by DirkB
                Een kennis belt me op vanuit de Canarische eilanden.
                Hij staat ginder voor een winkelraam ergens in Las Palmas ...
                Blijkt dat de digicams ginder nog een stuk goedkoper zijn dan in de goedkoopste Duitse of Nederlandse webshops !
                Ook videocamera's zijn stukken goedkoper.

Hij zou enkele prijzen opschrijven en komt eerstdaags terug naar Belgie ...

Iemand reeds ervaring met het aankopen van digicams in die regio ?
                Wat met garantie en dergelijke ?

Ik denk dat ik al weet wat mijn volgende vakantiebestemming zal worden

Greetz,
                DirkB

Dirk, de nieuwste types vind je er niet, meest overjarig spul. Ik ben in februari heel eiland rondgereden voor CF card 512 of 1 GB, maar meer dan 128 mb was op hele eiland niet te koop.
                John

Comment

Ik zou toch opletten, hoor. Wie weet wat ze je daar in je handen stoppen. (Zei daar iemand grijze import?) Allemaal goed en wel als er geen problemen zijn, maar met die geografisch beperkte garantie die de meeste fabrikanten tegenwoordig toepassen kan het een nachtmerrie worden.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Klopt als een bus dat er daar veel overjarig materiaal circuleert ! Aan mij probeerde een verkoper een "professional camera" van .... 1.4 megapixel te verkopen. Ik heb toen maar eens heel hard gelachen.

Groetjes,
                    Amby.

Comment

DE CE-markering heeft GEEN ENKELE RELATIE met wat voor garantieregeling dan ook. CE-markering geeft slechts aan dat het toestel voldoet aan een aantal voor degelijke toestellen vereiste Europese richtlijnen. Die regels betreffen onder andere electronische veiligheid en straling. Het is een Europese maatregel om v.w.b. veiligheid gelijkwaardige producten op de markt te zetten en concurentie een eerlijker basis te geven. Dus, bijvoorbeeld, Duitsland heeft geen recht Griekse, of producten van andere landen, van hun lokale markt te weren omdat de veiligheid van die producten voor hun een te lage standaard zou hebben.

Garantie is dus op grond van de CE-markering ABSOLUUT NIET te af te dwingen. Voorbeeld: Canon Europa geeft echt GEEN garantie op in de USA gekocht Canon-producten terwijl die producten toch voorzien zijn van een CE-markering. Olympus doet in dat opzicht nog veel vervelender, wie herinnert zich de drama's van een paar jaar geleden nog met de kapotte mooie en kostbare E10 en E20? Die camera's hadden eveneens een CE-markering en waren bovendien zelfs in Europa gekocht!

Kopen op de Canarische eilanden resulteert bij apparaatproblemen meestal in 'zelf betalen'. Dus, weet wat je doet!

Groetjes,
                      Willem
                      Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                      http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

Comment

Working...
                      X