Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 & Canon 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D300 & Canon 50D

Bedankt voor de tips.

Maar nu weet ik ng altijd geen antwoord op men vraag. Ik vroeg welke jullie
    me aanraden van de twee?

MVG

Comment

Heb je DIT al eens gecheckt?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Hmmm, zeer interessante link LesC
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Alle eer komt "Purlut" toe, die in deze thread de link geeft.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Als Canon fan en 50D bezitter en de Nikon D300 die me niet vreemd is.
            Zou ik durven de Nikon D300 aanraden, absoluut de betere keuze.

Comment

de d300 is de beste camera van de twee zo simpel is dat.
              de meeste beelden die ik zie van de 50d zijn niet superscherp te noemen en het dynamisch bereik (detail weergave in donkere en lichte partijen) is ook minder toz van de D300.
              15mp (50d) vraagt heel veel van de lenzen, je moet al toplenzen kopen of je beperken tot vaste prime lenzen (vaste brandpunt) om optimale kwaliteit te halen.

Comment

als een afgevraagd waarom in deze testen de nikon d300 een beter dynamisch bereik op 100 ISO vertoont dan op 200 ISO?
                nochtans is de sensor beperkt tot 200 ISO en is 100 iso niet meer of minder dan expanded 200 ISO.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  als een afgevraagd waarom in deze testen de nikon d300 een beter dynamisch bereik op 100 ISO vertoont dan op 200 ISO?
                  nochtans is de sensor beperkt tot 200 ISO en is 100 iso niet meer of minder dan expanded 200 ISO.
                  Twijfel ook over de betrouwbaarheid van de site..
                  Tijdens laatste shoot was me wat raar opgevallen. Foto van grijskaart gemaakt (400D) met bepaalde instellingen. Patrick (Paly) maakt met dezelfde instellingen op zijn Fuji S5 dezelfde foto van de grijskaart. We kijken op de grafiek, en mijn 18% grijswaarde licht bijna een halve stop hoger als bij de Fuji. Volgens de site is de gevoeligheid op iso 100 bijna identiek (93/95).
                  Nochtans heb ik ooit op DPrevieuw gelezen dat iso 100 bij canon eigenlijk iso 125 is.
                  Dat lijkt eerder waar te zijn, uitgaande van de grafiek.

Comment

ik heb geen van beide camera's maar ik heb me wel laten vertellen door een vrij fanatieke fotograaf (amateur) die beide camera's heeft (en nog wel enkele) dat de d300 op alle vlakken er met kop en schouder bovenuitkomt.
                    die persoon heeft geen merkvoorkeur daar hij van beide merken enkele cameras heeft en er dagelijks mee in de weer is.
                    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Normaal zou de oudere D300 gelijkwaardig moeten zijn aan de 50D, en volgens de testen scoort de 50D ook beter in de hoge iso waarden.

Het heeft waarschijnlijk alles te maken met de 15MP op een crop sensor, de 50D produceert abnormaal en ongehoord veel beeldruis zelfs bij lage iso's vandaar ook detail en scherpte verlies.

Ik dacht echt dat er wat mis was aan mijn toestel tot dat mijn vader een 50D kocht en na vergelijkende testen hebben we vastgesteld dat ze beiden dezelfde beelden opleveren.

Bovendien dat van die lenzen is een fabeltje, de EFs 17-85 IS van mijn vader maakt evenwaardige beelden als mijn 3x zo dure 24-70 2.8L

Alles is super aan de 50D behalve de beeldkwaliteit, de Nikon D300 is absoluut de betere en ik ben echt teleurgesteld in canon.

Mijn 50D is nog geen maand oud maar denk echt deze te verkopen.
                      Dus twijfel niet en kies voor de D300 of de 40D die nu spotgoedkoop is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
                        Normaal zou de oudere D300 gelijkwaardig moeten zijn aan de 50D, en volgens de testen scoort de 50D ook beter in de hoge iso waarden.

Het heeft waarschijnlijk alles te maken met de 15MP op een crop sensor, de 50D produceert abnormaal en ongehoord veel beeldruis zelfs bij lage iso's vandaar ook detail en scherpte verlies.

Ik dacht echt dat er wat mis was aan mijn toestel tot dat mijn vader een 50D kocht en na vergelijkende testen hebben we vastgesteld dat ze beiden dezelfde beelden opleveren.

Bovendien dat van die lenzen is een fabeltje, de EFs 17-85 IS van mijn vader maakt evenwaardige beelden als mijn 3x zo dure 24-70 2.8L

Alles is super aan de 50D behalve de beeldkwaliteit, de Nikon D300 is absoluut de betere en ik ben echt teleurgesteld in canon.

Mijn 50D is nog geen maand oud maar denk echt deze te verkopen.
                        Dus twijfel niet en kies voor de D300 of de 40D die nu spotgoedkoop is.
                        detail en scherpte verlies komt waarschijnlijk omdat zelfs jou 24-70 lens de resolutie niet meer aankan nodig voor de 15mp sensor
                        15mp komt overneem met +/17mp op sony/nikon/pentax toestellen en ergens tussen de 30 en 40mp op FF.
                        Spijtig dat de 40d geen beter LCD scherm heeft.
                        Daar zijn 2 toestellen in dit segment die ik kan aanbevelen
                        de sony a700 zelfde beeldkwaliteit als de d300 maar gebruikersvriendelijker, en de d300 heeft een paar extra features toz van de a700, maar heb je die echt wel nodig, denk van niet.
                        Heb beide gebruikt en ik persoonlijk verkies de a700.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          Spijtig dat de 40d geen beter LCD scherm heeft.
                          De enige reden voor mij om van de 350D te upgraden naar de 50D is omwille van het scherm. Ik geef het toe: het scherm van de 40D is al heel wat beter dan van de 350D, maar dat van de 50D is nog veel beter...
                          Ik blijf aarzelen, maar omdat ik al zoveel in Canon geïnvesteerd heb, en over het algemeen vrij tevreden ben van de prestaties van hun materiaal, denk ik niet aan een overstap. Dan liever nog wat langer vasthouden aan de 350D, en voor het betere scherm dat van mijn G9 gebruiken!

Comment

De enige reden voor mij om van de 350D te upgraden naar de 50D is omwille van het scherm. Ik geef het toe: het scherm van de 40D is al heel wat beter dan van de 350D, maar dat van de 50D is nog veel beter...
                            Ik blijf aarzelen, maar omdat ik al zoveel in Canon geïnvesteerd heb, en over het algemeen vrij tevreden ben van de prestaties van hun materiaal, denk ik niet aan een overstap. Dan liever nog wat langer vasthouden aan de 350D, en voor het betere scherm dat van mijn G9 gebruiken!
                            Het scherm, live vieuw, menu gebruik, lens calibratie en aanpassing per lens......
                            Het is echt allemaal top, hadden ze inplaats een 15MP maar een 10MP sensor gebruikt.

Comment

Working...
                            X