Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D30 kopen in afwachting van 10D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D30 kopen in afwachting van 10D ?

Geweldige vraag, maar ja, hier zit ook geweldig volk

Het kriebelt al lang, maar ik ben nog niet in staat om fatsoenlijk te krabben ....de aanschaf van een DSLR.
    Ik speel nu met het idee om een D30 op de kop te tikken.
    Gedachtegang hierachter is dat de aankoop van een tweedehandstoestel uiteraard goedkoper is, dat je niet veel "verliest" bij een "her-verkoop", dat de lensen te gebruiken zijn bij het volgende toestel, evenals attributen zoals een battery grip EN dat je ondertussen toch al "DSLR" kan "schieten!
    En aangezien de markt van DSLR's allesbehalve stilstaat, zal er zich ondertussen van alles roeren op het gebied van prijs en modellen.

Vraag is nu,kan iemand mij in deze (rare?) gedachtegang volgen ?
    Ex-D30 en -D60 gebruikers ondervinden het upgraden naar een 10D merkelijk de moeite, maar ik kan me indenken dat dit ook opgaat indien je van een point n shoot camera naar de D30 overstapt !?

Wat mag zo'n een D30 (nog)kosten ?

Groetjes

Lukathi

Groetjes

Lukathi

Hallo, ik ben ook een Ex D30 eigenaar en heb momenteel een D60, zoals je zegt zal de overgang van een Point and Shoot naar een D30 een nieuwe wereld voor u openen. De D30 was een goed toestel en is dat op dit moment nog. Het gaat bijzonder vlug in het digitale wereldje dus zou ik niet teveel willen betalen voor een D30 op dit moment. Het heeft geen belang wat de vorige eigenaar hem betaald heeft, we spreken enkel over de huidige waarde. 1 jaar geleden heb ik mijn D30 online verkocht op Marktplaats.nl en die heeft nog geen 8 uur online gestaan tegen de prijs van 1500 Euro. Nu, de dag van vandaag zou ik maar Max 1000 Euro geven voor een D30 en als je die voor dat bedrag kan kopen zou ik niet twijfelen want dan krijg je waar voor je geld in huis.

just my 2 cents
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Dank je Digipics !
      Je overgang van D30 naar D60 lijkt me wel niet zo vanzelfsprekend !?
      Op welk gebied heb je hier winst geboekt ?

groetjes
      Lukathi
      Groetjes

Lukathi

Comment

Hallo Again, De overgang van D30 naar D60 was zeer lonend, want we zijn daar verdubbeld van beeldpunten met behoudt van dezelfde zeer lage ruisverhouding. Dat maakt dat we nu echt een deelvergroting kunnen maken van perfecte kwaliteit op een formaat van 30 x 45 cm. De overgang van D60 naar 10D heb ik niet gemaakt, want daar zaten voor mij niet voldoende verbeteringen aan. En in de toebehoren is daar wat weggelaten om de prijs te drukken, zoals de mooie dubbele lader die bij D30 en D60 was is nu vervangen door een simpel klein compact ladertje. Ook de netvoeding die we kennen van de D30en D60 is weggelaten en zijn nu als extra te koop.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

... blijkbaar heeft AC Foto nog een partijtje "nieuwe" D30's op de kop kunnen tikken (ergens een stockje ingekocht of zo...) en verkoopt die nu met 2 jaar garantie aan 1.100 €. Lijkt me een buitenkansje. Zeker als je van plan bent om die camera dan achteraf weer te verkopen als jonge tweedehands.

Persoonlijk zou ik nooitoftenimmer mijn D30 van de hand doen; een schitterende machine (nog altijd). Nog een beetje geduld totdat Canon de nieuwe modellen uitbrengt en dan eens zien wat er met de prijs van de 10D gaat gebeuren. Ondertussen rustig investeren in goed glas en accessoires.

check it out:

http://www.ac-foto.com/ger/produkte.php
          Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Originally posted by Lukathi
            Vraag is nu,kan iemand mij in deze (rare?) gedachtegang volgen ?
            Absoluut zeker. Het is immers zoals je zegt: eerder vroeg dan laat ga je dan misschien wel weer je body willen upgraden, maar je aankopen qua lenzen zijn dan onmiddellijk herbruikbaar. Vergeet ook niet: niettegenstaande de technologie wel vooruitgaat, ga je met een bepaald toestel nog altijd dezelfde mooie foto's nemen als bij dag 1 (da's waarom de vergelijking met PCs totaal niet opgaat, met een PC van 5 jaar oud kun je ook nog wel de software van 5 jaar geleden op draaien maar daar ben je praktisch niet veel meer mee).

Bij AC-Foto zijn blijkbaar inderdaad nu nieuwe D30s te koop aan €1100 met 2 jaar garantie. Inderdaad een buitenkansje, maar dat betekent bovendien dan dat je voor een occasie D30 in goede staat, zonder garantie, zeker niet meer dan €800 mag geven.

Henk

Comment

Peterke en Henk....
              BEDANKT voor jullie reactie ,en de MEER dan bruikbare tip aangaande die nieuwe D30's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
              Kan ik gebruiken om oftewel de prijs te drukken van de tweedehandse, of (en meer dan waarschijnlijk)een nieuwe aan te kopen !!!!!!

Thanks guy's!

Groetjes
              Lukathi
              Groetjes

Lukathi

Comment

De mijne krijg je niet , ik kan hem nog geen vijf minuten missen. Hint : ik heb hem vier maanden geleden krasvrij tweedehands gekocht voor 900 euro (volledig plus nog een extra canon batterij). Laat dit de absolute maximumprijs zijn voor een goede tweedehands....

Greets...
                Canon 6D

Comment

Hi Lukathi ,

Ja , € 800 à € 900 is nu wel het maximum uit te geven voor een heel mooie D30 . Of toch misschien een nieuwe bij AC-Foto ? Je zal er geen spijt van hebben ! . Ik heb afdrukken gemaakt tot A3+ waar ik nu nog naar opkijk maar , daar neent de 10D wat voorsprong . Als je ze vanop 50cm afstand gaat bekijken toch ... Prachtig toestel , zonder twijfel .

Beste groetjes ,

Danny
                  http://www.canonians.com

Comment

Dank Je Tom, je hebt inderdaad een mooie koop gedaan!

En bedankt Danny! (ik zou eigenlijk wel eens willen zien hoe jou D30 "trikes" kan vereeuwigen !???

Ik heb trouwens vandaag even een D30 mogen/kunnen gebruiken......zoals ik al "vreesde".... VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL sneller dan ik gewoon ben.

Groetjes
                    Lukathi
                    Groetjes

Lukathi

Comment

Originally posted by Lukathi
                      Dank Je Tom, je hebt inderdaad een mooie koop gedaan!

En bedankt Danny! (ik zou eigenlijk wel eens willen zien hoe jou D30 "trikes" kan vereeuwigen !???

Ik heb trouwens vandaag even een D30 mogen/kunnen gebruiken......zoals ik al "vreesde".... VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL sneller dan ik gewoon ben.

Groetjes
                      Lukathi
                      Hi Lukathi ,

Mijn D30 zal geen trikes meer kunnen vereeuwigen ...
                      Ik heb nu een 10D .
                      Maar ..... je kan enkele honderden foto's , genomen met mijn D30 ,
                      gaan bekijken op :
                      http://www.canonians.com/albums.htm
                      In de D30 sektie , klik op de eerste thumb en je zal er Harleys
                      kunnen zien .

Beste groetjes ,

Danny
                      http://www.canonians.com

Comment

Ik heb hetzelfde overwogen.
                        De D30 is ongetwijfeld een prima camera, maar toch is enige reserve hier wel op z'n plaats, denk ik. Vanwege de alsmaar voortdurende MP race (of die nou terecht of niet is) ben ik bang dat de D30 met z'n 3MP over xx maanden, wanneer je alsnog over wil stappen naar een 10D (of opvolger), niet erg serieus meer wordt genomen en dus tweedehands weinig meer op zal leveren. Als dat zo is, ben je alsnog het geld kwijt (of meer!) dat je nu bespaart door een D30 ipv 10D te kopen.

NB,in de VS schijnt de 10D momenteel een flinke prijsval door te maken. Laten we hopen dat dat hier ook -snel- gebeurt...

Comment

Hallo Mennob,

heb ik ook al overwogen, maar mijns inziens zou dat fenomeen NU al moeten meespelen!?
                          De D30 is al geruime tijd "ingehaald" door +6mp cameras.En zelfs talloze point en shoot cameras geven maar liefst 4MP of meer!
                          Maar ten eerste is het een feit dat hij kwaliteit aflevert, en kwaliteit blijft kwaliteit.
                          Je mag hem niet beoordelen op het aantal pixels wil ik maar zeggen.
                          En prijzen van camera's dalen, vooral door de komst van hun opvolger..de D30 heeft reeds twee opvolgers en heeft derhalve al zijn grootste "prijzenslag" meegemaakt !?

In theorie, als je vandaag een 10D koopt kost hij, zeg maar 1850 Euro, koop je een D3... 1100. Verschil is 750 euro.
                          De 10D zal in prijs dalen, voorzeker. Laten we optimistisch zijn en zeggen dat hij 40% goedkoper wordt na een jaar.
                          Maakt 1110 Euro.
                          Trek daar het huidige prijsverschil (D30 en 10D)van af, zijnde 750 Euro, maakt 360 Euro.
                          (pf Ik lijk wel een kandidaat van "herexamen" hah).
                          Dus, je verkoopt volgend jaar je D30 voor 360 Euro, legt 750 Euro op en je hebt een 10D...juist !?
                          De D30 zal "evenwaardig" met de 10D in prijs dalen, wie hem kocht, 3 jaar geleden, die heeft met lede ogen mogen zien hoe de prijzen omlaag gingen.
                          Maar mocht mijn bovenstaande theorie waarheid worden....dan mogen ze de "point en shoot" camera's weggeven bij aankoop van een CF card !?

Sorry voor deze zever..misschien wil ik mezelf gewoon overtuigen hah...maar ik geloof wel dat het geen slecht moment is om nu een D30 te kopen...
                          In a nutshell, hetgeen ik meer moet opleggen voor een 10D, nu, zal ik nooit verliezen op de verkoop van de D30...

Zoals een nieuwe auto. Zodra je de garage verlaat is hij meteen al een paar duizend Euro "minder" waard.....maar na 10 jaar krijg je er haast net zoveel of weinig voor als na 12....14...!?
                          Ondertussen kan ik "proeven" van bijna hetzelfde "menu" als hetgeen de 10D te bieden heeft (Ik zeg niet dat de D30 een 10D is !!!!!! Maar het zijn geen appelen en citroenen...eerder water en honingmeloenen ! !.

En wie weet,kan ik op de kar springen die na de 10D komt aanrijden !?

Groetjes
                          Lukathi

PS hah..als ik zo mijn mail herlees..pffffffffffff mocht het niet zoveel tijd gekost hebben, ik zou hem deleten!!!!!!!

Groetjes

Lukathi

Comment

Ge had hem beter gedelete !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                            Groetjes

Lukathi

Comment

Mijn 10D is in reparatie en nu rest mij enkel m'n Eos 5 (en 1000FN).Primitief vind ik die dia's.Zou me dus een nieuwe 10D willen aanschaffen,liefst zo goedkoop mogelijk. Waar ergens in Belgie : Rembrandt : 1900 euro. Bartok ?.Ik woon wel in 't zuiden van Oost-Vlaanderen dus Bartok zal wel 200 km zijn. Uiteraard is een D30 voor 1100 euro bij AC Foto ook zeer aanlokkelijk maar gezien ik veel natuurfoto's maak met snel bewegende onderwerpen vraag ik me af of de autofocus van de D30 wel snel genoeg is.Is ie een beetje of veel trager dan de 10D?

Comment

Working...
                              X