Vandaag heb ik opnames gemaakt bij een volleybalwedstrijd in de zaal en maakte daarbij gebruik van mijn Canon 40D en een 135 mm F/2.0. De instellingen waren: F/2.2, 1/500 s en ISO 1600. ISO 1600 is wat mij betreft een waarde die bij de 40D nog tot acceptabele hoeveelheden ruis leidt. Jammer genoeg zijn de omstandigheden dus van dien aard dat het gebruik van een F/2.8 zoomobjectief eigenlijk niet mogelijk is, in ieder geval niet met een 40D.
Graag zou ik van jullie vernemen welk materiaal jullie gebruiken voor zaalsporten en welke instellingen daarbij door de bank gebruikt worden. Daarbij ben ik met name geinteresseerd in de ISO-mogelijkheden van voor mij potentiele body-upgrades zoals Canon 1D mark III of de Nikon D700 (de "dark side" lonkt ........)
Alvast bedankt voor jullie reacties
Humphrey
Graag zou ik van jullie vernemen welk materiaal jullie gebruiken voor zaalsporten en welke instellingen daarbij door de bank gebruikt worden. Daarbij ben ik met name geinteresseerd in de ISO-mogelijkheden van voor mij potentiele body-upgrades zoals Canon 1D mark III of de Nikon D700 (de "dark side" lonkt ........)
Alvast bedankt voor jullie reacties
Humphrey
Comment