Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervelend lampje op de Canon 1000D.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vervelend lampje op de Canon 1000D.

Als ik de zelfontspanner gebruik gaat er een geel lampje knipperen/constant branden. het lampje zit rechts van de lens. Is dit uit te zetten? Als ik een nachtfoto wil maken lijkt het alsof er een 100watt lamp brandt...

Niets over te vinden in de handleiding. Op pagina 53 staat wel iets over de zelfontspanner en dat er een lampje gaat branden. Maar niet hoe uit te zetten.
    Canon EOS 1000D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS

Re: Vervelend lampje op de Canon 1000D.

Da's een goeie vraag. Ik vrees van niet. Maar wat is 't probleem? Veel lichtvervuiling zal dat lampje niet geven hoor . Als je stiekem foto's in 't donker wilt trekken kun je misschien een draadontspanner gebruiken?

Comment

Hier in capelle aan den IJssel (naast Rotterdam) heeft het gesneeuwd en wilde vanuit mijn zolderraam wat foto's maken. Dan is het vervelend als er een lamp gaat schijnen en de mensen aan de overkant van de sloot stoort. (of zij vragen zich af wat er daar afspeelt.) En nee ik doe niets stiekem of iets dergelijks. BTW met een 55mm lens kom je toch niet ver.
      Canon EOS 1000D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny79 Bekijk bericht
        Hier in capelle aan den IJssel (naast Rotterdam) heeft het gesneeuwd en wilde vanuit mijn zolderraam wat foto's maken. Dan is het vervelend als er een lamp gaat schijnen en de mensen aan de overkant van de sloot stoort. (of zij vragen zich af wat er daar afspeelt.)
        Je bent vééél te timide . Overzwemmen zullen ze toch niet doen in dat weer .

Comment

Een stukje zwarte tape over lampje kleven?
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Ik denk dat je het AF-hulplichtje bedoeld.

Dit is uit te zetten in je persoonlijke instellingen op de camera.

Bij de 20D-30D zit deze functie onder c.fn-05 Af-hulplicht 0= zenden 1= zendt niet 2= Alleen ext flits.
            Groetjes
            ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
              Ik denk dat je het AF-hulplichtje bedoeld.

Dit is uit te zetten in je persoonlijke instellingen op de camera.

Bij de 20D-30D zit deze functie onder c.fn-05 Af-hulplicht 0= zenden 1= zendt niet 2= Alleen ext flits.
              Een 20D (30/40/50D) heeft geen AF-hulplichtje . C.fn-05 slaat op het al dan niet gebruiken van de flash als hulplicht.
              Het lampje van de TS is wel degelijk het self-timer lampje en vziw kan je dat niet uitzetten.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Working...
              X