Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Digitale Reflex camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe Digitale Reflex camera

Hallo,

Ik zou graag een nieuwe digitale reflex camera kopen.
    Het is mijn eerste dus heb er niet veel verstand van.

Momenteel zie ik fotografie eerder als hobby.
    Mss later als bijberoep.

Kunnen jullie mij een goede camera aanraden?
    Mss dingen waar ik zeker moet opletten?

Alvast bedankt
    Tina! x
    Pentax K20D - 18-55 mm | 50-200mm - Pentax AF-540FGZ (Reportageflits)
    http://tina1990.wordpress.com/

Re: Nieuwe Digitale Reflex camera

Moeilijke vraag hoor !
    daarom de bal terug => wat is je budget dat je wil uitgeven en wat wil je ermee doen want op een DSLR horen lenzen want anders bent je misschien beter/goedkoper af met een bridgetoestel.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      Moeilijke vraag hoor !
      daarom de bal terug => wat is je budget dat je wil uitgeven en wat wil je ermee doen want op een DSLR horen lenzen want anders bent je misschien beter/goedkoper af met een bridgetoestel.
      Mja.. mss is DSLR wel beter voor als ik later wat professioneler wil werken.. niet?
      Mja tot 1000 euro zou ik willen gaan.
      Pentax K20D - 18-55 mm | 50-200mm - Pentax AF-540FGZ (Reportageflits)
      http://tina1990.wordpress.com/

Comment

Gezien de huidige prijzen van DSLR's zou ik niet meer voor een bridge kiezen.

Met een budget van €1000 kan je al een hele waslijst aan camera's kopen.
        Het is ook altijd goed om eens te kijken naar lenzen en accesoires die je later eventueel zou kopen om zo te zien welk merk het beste bij je past.
        about.me/stijnv

Comment

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Raad je aan deze eens te lezen. De TS heeft een duidelijk beeld wat hij wil, budget, ... en zo komen er uiteraard meer reacties.

Comment

Uiteraart moet je een SLR kopen als je redelijk "professioneel" wilt gaan.

Weet gewoon dat je met €1000 echt niet ver kunt springen...

Zelf ben ik begonnen met een 30D en een 18-85mm EF-S, wat verre van serieuze apparatuur te noemen is en daarvoor betaalde ik zelfs al een €1948.55

Het is echt een pracht van een hobby en na 3 jaar intensief ermee bezig te zijn heeft het nog niets van magie verloren voor mij, weet gewoon dat het echt enorm duur is wil je hoogstaande kwaliteit leveren.

Het belangerijkste is je lenskeuze, spaar beter iets langer voor een vette lens, en koop als eerste een goedkope body.

Want zolang je geen geld hebt voor een 5D of 1D koop je beter een goedkopere body dan een 50D bv een ouder model als een 40D, 30D of zelfs een 400, zodanig dat je een betere lenskeuze kunt maken.

Nog 1 iets, let er zeker op dat je geen EF-S lenzen koopt als je later naar de betere body's wenst over te schakelen!

Hopelijk valt je droom niet in diggelen, maar ik wou enkel realistisch zijn.

Veel succes met wat je aankoop ook is!!!
            Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

Comment

Beste Tina

ik zal je hier eens een pak goede raad geven .

Koop om te beginnen geen al te dure body. Ik raad je aan om een gewone instap te kopen.
              De reden daarvoor zijn 1)Misschien ligt hij binnen 2 maanden werkloos in de kast omdat het toch niet zo fun/makkelijk/cool is dan je gedacht had. 2)Met een simpele DSLR zul je je handen al meer dan vol hebben. Eer je de basis goed onder de knie hebt en je je DSLR ontgroeit bent zullen we wel enkele jaren verder zijn.

De lenzen is ongeveer het zelfde verhaal. Laat je niet verleiden om een peperdure lens te kopen, tenslotte weet je nog niet zeker of je het wel leuk gaat vinden. En misschien vind je het wel leuk, maar ben je helemaal weg van macrofotografie en dan sta je der mooi met bv je 70-200mm 2.8 lens van 1500 euro die iedereen aanraade (wat dus geen macrolens is).
              neen, koop gewoon de 2 kitlenzen bij de body. Die kitlenzen kosten een appel en een ei als je ze samen met de body aankoopt, en dikwijls zijn ze zeer redelijk van kwaliteit.

Het fototoestel dat ik je ten zeerste aanraad is een Pentax K200D + de 18-55 + de 55-300.
              Dat kost je bij foto konijnenberg 710 euro, maar waarschijnlijk zijn en verschillende winkels die dat toestel rond de zelfde prijs aanbieden. Dit is een ZEER goed toestel voor zijn prijs.
              De 2 kitlenzen die erbij zijn, zijn ook zeer goed.
              Dit fototoestel geeft je ook enkele extra's wat de meeste instap DSLR's niet hebben. Onder andere: beeldstabilsatie (op elke lens die je er ooit gaat opzetten), stof en water sealing, zeer goed van bouw. En natuurlijk is ook de beeldkwaliteit uitstekend.

Wat ik ook zou overwegen, is een Pentax-A 50mm 1.7 erbij te kopen. Die zul je wel 2dehands moeten aankopen, want die worden al een tijdje niet meer nieuw verkocht. Je vind ze wel vlot op Ebay, Marktplaats.nl enzo, voor een prijs van +/- 50 euro. Is het niet je ding, kun je ze altijd voor dezelfde prijs terug verkopen.
              Het leuke aan dat lensje is dat je dan een supperscherpe lichtsterke prime hebt voor weinig geld. Wel manueel scherpstellen, maar dat is echt niet zo moeilijk dan het lijkt. Ik vind het persoonlijk zelfs een pluspunt dat je als fotograaf wat ervaring opdoet met manueel scherp te stellen. (en ik vind dat manueel scherpstellen je meer het gevoel geeft dat je met fotografie bezig ben, maar dit is wel heel persoonlijk)

Met deze set + wat ervaring zul je na een tijdje foto's hier op het forum kunnen zetten die gerust naast al de andere prachtige foto's hier mogen staan.

greets

Patrick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
                Dit fototoestel geeft je ook enkele extra's wat de meeste instap DSLR's niet hebben. Onder andere: beeldstabilsatie (op elke lens die je er ooit gaat opzetten), stof en water sealing, zeer goed van bouw. En natuurlijk is ook de beeldkwaliteit uitstekend.
                Beeldstabilisatie op de camera zelf vind je ook nog terug bij Olympus en Sony, maar de weathersealing en het extra LCD-schermpje van de Pentax zijn inderdaad uniek in die prijsklasse.
                about.me/stijnv

Comment

Working...
                X