Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop eerste DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop eerste DSLR

Hoi, ben aan het kijken om de overstap te doen naar een dslr. Na wat reviews te lezen en eens in de mediamarkt een paar toestellen in men hand te nemen gaat men voorkeur naar een sony toestel, namelijk de A300. Heb een redelijk beperkt budget van zo'n 700 euro.

Als ik bij konijnenberg.be kijk kan ik de Sony DSLR-A300 + 18-70mm voor €496 euro kopen, daarbij nog een flitser + geheugen kaart van 8GB kom ik aan zo'n €750

Andere keuze is de Sony DSLR-A300 + 18-70mm + 55-200mm voor €655 + geheugen kaartje kom ik aan een €700

Dan mogelijkheid nr3 is gewoon de Sony DSLR-A300 Body voor 446 en dan nog een 150 a 200 euro voor een objectief.

Bij welke keuze zal ik het meeste uit men geld halen? Ik weet nog niet echt welke richting ik uit wil gaan maar ik woon aan de zee dus in de natuur zal ik al kunnen oefenen en wanneer er een kleine spruit in ons gezin komt wil ik die beelden ook mooi vast leggen. Het architectuur forum spreekt me ook wel aan dus ik veronderstel dat dit ook wel af en toe er tussen kan zitten.

Wie helpt me bij de keuze? De keuze van de body staat zo goed als vast, alleen de combinatie nog
    Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Re: Aankoop eerste DSLR

Vermeld even nog wat je intresses zijn in de fotografie, landschappen, party enz....
    Denk dat ze je dan veel beter kunnen helpen
    Oeps sorry de laatste zin vergeten lezen, landschappen en architectuur vragen om een groothoeklens.

Zou voor de eerste gaan ben je zowat in alle toestanden zeker behalve beestje die te ver zitten

Comment

Mensen die ervaring hebben met die lens?
      Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

Die aankoop van die flitser kan je nog wel uitstellen denk ik hoor, voor natuurfotografie heb je zelden flitser nodig.

Comment

Omdat het nutteloos is een nieuwe topic te openen (er zijn er zo al genoeg ) dacht ik van het hier te posten.

Bij deze zou het ook mijn eerste aankoop van een digitale spiegel reflex zijn. Hier alle gegevens betreffende interesse en budge op een rijtje:

NODIG: Body + kitlens

BUDGET: 650€

INTERESSE: all-round fotografie maar toch eerder naar Natuur- en Nachtfotografie

geprefereerde merken: Nikon of Canon (ik durf me niet echt wagen aan een ander merk, maar als iemand mij toch over een ander merk goeie raad kan geven is dit zeker gewenst )

REGIO: Diksmuide dus naar het schijnt is Arts&Crafts voor mij de geschikte shop

alvast bedankt

Elias

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elias86 Bekijk bericht

geprefereerde merken: Nikon of Canon (ik durf me niet echt wagen aan een ander merk

Leg eens uit
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
              Leg eens uit
              Wel, voornamelijk omdat Canon en Nikon grote spelers zijn en dat er veel (2de hands) materiaal op de markt is.
              (heel bondige samen vatting van wat ik tot nu toe heb gelezen )

maar ik heb erbij gezegd dat ik ook wel een ander merk wil proberen hoor. (ik heb er gewoon een
              beetje schrik voor dus u zult goede argumenten moeten kunnen aanbrengen (niet verkeerd bedoeld hé )

en als je mij een ander merk dan nikon of canon kunt aanraden, dan mag dit gerust

Dus als je een goeie combi (body en lens) weet gericht naar mijn gegevens zeg maar hoor
              budget= 650€ doel= all-round, natuur (voornamelijk wolken en open zicht) en nacht (soms vaak echt donker) fotografie

Het is dan aan mij om ze eens allemaal te gaan bekijken, vast te nemen en de laatste conclusies en vergelijkingen te doen hé

PS: mag ik mijn aankoop in de mediamarkt (Oostende of Roeselare) doen??? of beter in een zaak zoals art&crafts in gent (wat natuurlijk al iets verder voor me is)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elias86 Bekijk bericht
                Wel, voornamelijk omdat Canon en Nikon grote spelers zijn en dat er veel (2de hands) materiaal op de markt is.
                (heel bondige samen vatting van wat ik tot nu toe heb gelezen )
                Let op met wat je zegt over het tweedehandsaspect, ik weet zelf niet veel af van de Nikon/Canon-tweedehandsmarkt, maar moet zelf zeggen dat ik enorm tevreden ben met het aanbod degelijke tweedehandsspullen voor mijn Sony. Het is nl. zo dat bijna alle minoltalenzen op de sony alpha reeks passen, wat je mits wat zoekwerk enkele schitterende koopjes kan opleveren (cfr. mijn 75-300, een oud ding, maar heeft me wel al heel wat mooie plaatjes bezorgd), daarnaast passen ook de Minolta 3600 en 5600 HS (D) (flitsers) op de sony, zij zijn identiek aan de flitsers die sony uitbracht (met hetzelfde richtgetal), en de 3600 is op ebay/andere tweedehandssites voor honderd euro te kopen.

Klaas
                "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
                website fotoblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
                  Mensen die ervaring hebben met die lens?
                  Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar er is op internet meer dan genoeg materiaal over te vinden.
                  In vergelijking met de kitlenzen van andere merken heeft de Sony een wat groter bereik (18-70), maar zijn de hoeken een beetje minder scherp.
                  about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                    Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar er is op internet meer dan genoeg materiaal over te vinden.
                    In vergelijking met de kitlenzen van andere merken heeft de Sony een wat groter bereik (18-70), maar zijn de hoeken een beetje minder scherp.
                    De kitlens van sony heeft me eigenlijk al heel wat plezier bezorgd, geen klachten daarover. Er staan op dpreview trouwens heel wat reviews van kitlenzen van bijna al de grote camerafabrikanten, als ik het me goed herinner.

Klaas
                    "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
                    website fotoblog

Comment

Working...
                    X