Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk compact toestel ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk compact toestel ???

Beste BD-Leden,

Graag jullie mening en voorkeur uit de hieronder beschreven campact 's. Daar mijn dochter op ski-vakantie vertrekt , en zij een camera krijgt wil ik heel graag jullie mening wat er nu percies , als COMPACT , naar voor mag geschoven worden. Het nemen van foto's zal gebeuren : buiten, binnen, op hotelkamer , eetgelegenheid waar ze logeren, en verder ook voor de klassieke huis en tuin & keuken foto's ( zoals met kerstmis aan de kerstboom ( binnen ) enz.
    Welke uit de volgende is de betere ook bij " LOW - LIGHT "
    En vermits ik er geen moer van ken en een leek ben , graag u eerlijke mening ( liefst neutrale mening )

FinePix F40fd

FinePix F50fd

FinePix F60fd

Finepix F100fd

Canon Digital IXUS 980 IS

Canon Digital IXUS 90 IS

Canon PowerShot SX10 IS

Nikon Coolpix S700

Nikon Coolpix P5100

Dank bij voorbaat

Beginnerke

Re: Welk compact toestel ???

Ik heb sinds gisteren de Canon Digital IXUS 980 IS, dus amper tijd gehad om te testen, maar op ISO 400 zie je toch al redelijk wat ruis, op dat gebied presteren de Fuji wel veel beter vermoed ik, mijn Fuji F30 doet zeker beter.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Ik heb sinds gisteren de Canon Digital IXUS 980 IS, dus amper tijd gehad om te testen, maar op ISO 400 zie je toch al redelijk wat ruis, op dat gebied presteren de Fuji wel veel beter vermoed ik, mijn Fuji F30 doet zeker beter.
      Beste Franciskine ,

dank u voor u raad en mening , maar de vraag is : wordt de F30 nog verkocht ??? .
      Welke van de FUJI's zou u dan wel kopen ????
      Heb wel een link : http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/f/index.html

Welke zou nu de betere zijn.van de FUJI's ????? ( compact )

mvgr

Beginnerke

Comment

Hier kan je ze vergelijken, de F50 komt er zeer goed uit volgens Dpreview.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Hier kan je ze vergelijken, de F50 komt er zeer goed uit volgens Dpreview.
          Franciskine ,

De cijfer ( results ) van de F40 zijn toch beter dan de F50 of vergis ik mij ??
          Hieronder de tabel :

Fujifilm FinePix F40fd

Average rating (29 responses)

Construction 4.26
          Features 3.78
          Image quality 4.02
          Ease of use 4.19
          Value for money 4.26
          Overall 4.10

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Fujifilm FinePix F50fd

Average rating (37 responses)

Construction 4.30
          Features 4.05
          Image quality 3.49
          Ease of use 4.20
          Value for money 3.82
          Overall 3.97

link : http://www.dpreview.com/reviews/comp...f60fd&show=all

mvgr

Beginnerke

Comment

Over de F50 is een echte grondige review gedaan, over de anderen niet, en de F50 krijgt een Highly recommended ( just ) net als de F31 die nog iets beter beoordeeld wrd en dat betekent toch wel iets.

Comment

De moderne compactjes worden veelal uitgerust met een groothoeklensje van 28 mm. De wat oudere modellen zitten in de buurt van 35, 36 of zelfs 38 mm. Het verschil lijkt wellicht klein maar vooral bij binnenhuis foto's is een grotere beeldhoek zeer prettig.
              Wanneer u besluit om voor een zoomlensje met als kortste brandpuntsafstand 28 mm te gaan, dan beperkt dat de keuze aanmerkelijk.

FinePix F40fd 35-105mm geen IS
              FinePix F50fd 35-105mm met IS
              FinePix F60fd 35-105mm met IS
              Finepix F100fd 28-140mm met IS

Digital IXUS 870 28-112mm met IS
              Canon Digital IXUS 980 36-133mm met IS
              Canon Digital IXUS 90 35-105mm met IS
              Canon PowerShot SX10 28-560mm met IS (is geen compact!! maar superzoom)

Nikon Coolpix S710 28-101mm met IS
              Nikon Coolpix P5100 35-123mm met IS (is groter dan een 'gewone' compact)

Ik kan er een lang verhaal over schrijven maar dat doe ik niet. Voor mij staat vast dat Fuji beter omgaat met ruis als om het even welk ander merk. Met name de detaillering is absoluut beter.
              Als ik de keuze zou moeten maken dan ging ik voor de F100fd.

De gebruikers reviews op DPReview zijn een slechte raadgever, het is in mijn ogen namelijk onmogelijk dat de ene gebruiker een 1 en de andere een 5 geeft. Beiden zullen wel een kronkel in de kop hebben.

Comment

Working...
              X