Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of Canon ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon of Canon ???

Zit met dubbel gevoel, ik zou graag een pro toestel aanschaffen. Bezit nu 2 Fujifilm S2 pro toestellen en deze zijn prachtig maar er zijn enkele beperkingen die me nu beginnen te storen, vandaar het gedacht om een beter toestel aan te kopen. Continu shots snelheid is te laag, de wegschrijfsnelheid naar microdrive is te groot, het terug oproepen van een foto duurt te lang...
    Mijn bankrekening pleit voor een Nikon toestel vermits mijn lenzen die ik nu gebruik op het nieuwe Nikon D3 toestel werken,...maar iets zegt mij om toch ook rekening te houden met het Canon equivalent type EOS 1D. Kan er iemand duidelijk een vergelijk met pro en contra maken welk mij kan helpen beslissen voor welk toestel ik moet gaan? Het zou voornamelijk gaan om sporten met snelheid zoals o.a voetbal te fotograferen.

Re: Nikon of Canon ???

Oorspronkelijk geplaatst door Vothix Bekijk bericht
    Zit met dubbel gevoel, ik zou graag een pro toestel aanschaffen. Bezit nu 2 Fujifilm S2 pro toestellen en deze zijn prachtig maar er zijn enkele beperkingen die me nu beginnen te storen, vandaar het gedacht om een beter toestel aan te kopen. Continu shots snelheid is te laag, de wegschrijfsnelheid naar microdrive is te groot, het terug oproepen van een foto duurt te lang...
    Mijn bankrekening pleit voor een Nikon toestel vermits mijn lenzen die ik nu gebruik op het nieuwe Nikon D3 toestel werken,...maar iets zegt mij om toch ook rekening te houden met het Canon equivalent type EOS 1D. Kan er iemand duidelijk een vergelijk met pro en contra maken welk mij kan helpen beslissen voor welk toestel ik moet gaan? Het zou voornamelijk gaan om sporten met snelheid zoals o.a voetbal te fotograferen.

Sorry, maar hier is bijna geen zinnig antwoord op te geven, maar ja we kunnen proberen.
    Je kan beginnen met te zeggen welke lenzen je hebt.
    Anders zijn er wel 100,000den verregaande vergelijkingen, analyses en besprekingen van beide toestellen te vinden op het net. gewoon D3 en 1D intikken
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Veel hangt natuurlijk ook een beetje af van de hoeveelheid kwaliteitslenzen die je hebt , is dat vrij beperkt dan is een eventuele overschakeling te overwegen, ikzelf gebruik nu ook een D3 en ben toevallig gisteren een wedstrijd uit de Beker van Belgie tussen Argex Duvel Puurs en Averbode ( beide ereklassers ) gaan fotograferen : http://www.fotokine.be/Puurs-Averbode-Beker/

Bij alle foto's staat de exif erbij . . . het zijn originele jpg's, geen omgezette NEF bestanden.

Twee originele bestanden vind je hieronder, rechtstreeks jpg's uit de camera, zonder de allerminste bewerking.

Op 6400 ISO : http://www.fotokine.be/Puurs-Averbod...r/_DSC1434.JPG
      Op 3200 ISO : http://www.fotokine.be/Puurs-Averbod...r/_DSC1393.JPG

Voor mij voldoet de D3 méér dan genoeg Sportzalen en sportzaalverlichting zijn een verschrikkelijke combinatie . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Belangrijkste lens die ik het meest gebruik is Nikko ED, AF Nikkor 80-200 - 1:2.8D

Begrijp dat het echt moeillijk is om hier iets zinnig over te zeggen,...Daarom is het ook voor mij zo moeillijk om te beslissen.

Comment

Knappe foto's. Om de foto snel terug te kunnen zien op de LCD gebruikt Canon een wiel, bij de D3 moet dit via een drukknop,... is dit handig in gebruik om snel te scrollen door de foto's?

Comment

De problemen, die je storen, zijn al opgelost met een D40.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Knappe foto's. Om de foto snel terug te kunnen zien op de LCD gebruikt Canon een wiel, bij de D3 moet dit via een drukknop,... is dit handig in gebruik om snel te scrollen door de foto's?
              Je kan evengoed het draaiwiel dat de D3 achteraan heeft instellen om door foto's te bladeren . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

onderschat het verschil tussen crop en fullframe niet!!

Welke lenzen heb je? en gebruik je je langste lenzen, kom je soms bereik te kort aan de lange zijde?
                En wat ben je bereid nog extra te kopen, als je de cropfaktor moet compenseren met een extra langere lens? (ik dacht dat de S2 pro een crop van 1.5 heeft?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Veel hangt natuurlijk ook een beetje af van de hoeveelheid kwaliteitslenzen die je hebt , is dat vrij beperkt dan is een eventuele overschakeling te overwegen, ikzelf gebruik nu ook een D3 en ben toevallig gisteren een wedstrijd uit de Beker van Belgie tussen Argex Duvel Puurs en Averbode ( beide ereklassers ) gaan fotograferen : http://www.fotokine.be/Puurs-Averbode-Beker/

Bij alle foto's staat de exif erbij . . . het zijn originele jpg's, geen omgezette NEF bestanden.

Twee originele bestanden vind je hieronder, rechtstreeks jpg's uit de camera, zonder de allerminste bewerking.

Op 6400 ISO : http://www.fotokine.be/Puurs-Averbod...r/_DSC1434.JPG
                  Op 3200 ISO : http://www.fotokine.be/Puurs-Averbod...r/_DSC1393.JPG

Voor mij voldoet de D3 méér dan genoeg Sportzalen en sportzaalverlichting zijn een verschrikkelijke combinatie . . .
                  Knappe foto's Francis , maar ik blijf bij mijn mening dat er nog steeds geen camera is die voor mij bruikbare iso6400 shots geeft, ook de D3 doet dat blijkbaar niet en die zou toch momenteel de beste cam moeten zijn...
                  Voor de TS zou ik zeggen gezien je al Nikon lenzen hebt waarom dan overstappen, zowel een D3 al een 1D3 zijn gewoon heel goede camera's , er zouden maar 2 zaken zijn waarom ik de overstap zou doen, een lichte en compacte F4 reeks lenzen en betaalbare ( lees veel goedkoper dan nikon ) supertele's ala 500F4 / 600F4
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    V

Francis, Jpeg is wel degelijk bewerkt hé( weliswaar in de camera, en waarschijnlijk beter dan dat we het zelf kunnen), maar bewerkt zijn ze zeker!
                    Maar, het blijven superbeelden!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Francis, Jpeg is wel degelijk bewerkt hé( weliswaar in de camera, en waarschijnlijk beter dan dat we het zelf kunnen), maar bewerkt zijn ze zeker!
                      Maar, het blijven superbeelden!!
                      Rudy, 't ja, de jpg bewerking in de camera kan je niet 100% uitschakelen, ikzelf heb er niets aan veranderd ( tenminste niet die 2 die ik via een link heb gepost )

@RDB, ik denk niet dat er al een camera bestaat die totaal geen ruis vertoont op 6400 ISO, en waarschijnlijk komt die er ook nooit.

Comment

Working...
                      X