Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K200D vs de concurrentie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax K200D vs de concurrentie

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    Dat er vaker over geschreven is snap ik wel...maar telkens wordt het feit dat IS in de body zit aangewezen als voordeel voor een camera ten opzichte van een camera die het in de lenzen heeft zitten
    Ik zie toch niet waar jij dat "telkens" ziet staan.

Oorspronkelijk geplaatst door Hythloday Bekijk bericht
    Ik ben heel tevreden met de SR, maar een sluitertijd van 1/10 sec bij 250mm is teveel gevraagd.
    1/10 sec met een 250mm? Dat is inderdaad wat veel gevraagd ja....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Een lader met 4x AA 2700 mAh kost zo'n €40, waardoor het prijsvoordeel van de Pentax weer wat te niet word gedaan.

Dat heeft Pentax handig opgelost met een actie.... Toen ik mijn toestel aanschafte liep er een actie waarbij je een setje van 4 batterijen + lader bijgeleverd kreeg.
      Pentax K200D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
        Ik zie toch niet waar jij dat "telkens" ziet staan.
        In de krant van overmorgen... (inkoppertje)

verspreid over het internet (onder andere BD) en door gebruikers uiteraard...heb nog weinig mensen horen zeggen dat een camera minder is omdat er IS in de body zit...wel zie ik het vaak aangedragen worden als onderdeel van het argument waarom een bepaalde body beter is dan die van een ander merk..."IS zit in de body dus geen dure gestabiliseerde lenzen" is dan vaak het argument...
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          het ENIGE voordeel dat ik daarvan zie is inderdaad de prijs...maar daarbuiten heb ik persoonlijk veel liever de IS/OS/VR in de lens zitten...Je ZIET dan namelijk door de zoeker hoe en in welke mate het beeld gestabiliseerd wordt...terwijl je dit bij een versie met stabilisatie in de camera maar moet "gokken"
          Hmmm. Er is nog een tweede voordeel: klantenbinding.

Mijn broer heeft een volledig analoog Nikon AF systeem, en hij is aan het uitkijken naar een DSLR. Uiteraard kijkt hij naar Nikon. Maar hij vind het spijtig dat hij niet al zijn lenzen met volledige functionaliteit (o.a. beeldsatbilisatie) kan gebruiken, tenzij op het topmodel. (sorry, ik ken geen specifieke modelnrs of zo)

Ik daarentegen, kan de lenzen van mijn MZ-7 zonder voorbehoud en met volledige functionaliteit gebruiken op mijn K100Ds. Da's mooi. Iemand mijn kitlens 50-200 hebben ? Mijn Tamron 70-300 is zeker zo goed. En de manuele lenzen van mijn P30n werken ook nog. En een 35-70 lens die van een SF-X afkomstig is (1987!) is ondertussen mijn favoriete standaard lens. En dan zeggen dat Pentax minder lenzen heeft als andere merken? Waarom zouden ze nieuwe lenzen uitbrengen, al hun oude werken nog.

Met die houding van Pentax wil ik er nog lang bij-blijven.

Comment

Working...
          X