Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

    Oorspronkelijk geplaatst door JeBeKe Bekijk bericht
    amai, amai, amai... hvr_oosterzele. Merk ik hier een vorm van jaloersheid? Volgens mij doet het er niet veel toe wie de review doet, maar of de review goed is of niet. Misschien moet je daarmee beginnen. Aangezien je dat niet doet, zit er bij JOU duidelijk een addertje onder het gras. Misschien moet jij eens uit je hol gerookt worden.
    Hohoho, neen hoor. Ik ben absoluut geen schrijver. Die capaciteit eigen ik mezelf absoluut niet toe. Ik krijg soms juist kritiek dat ik te kortaf ben. Daarnaast heb ik daar ook helemaal geen tijd voor.

    Wat mij wél enigzins verwonderde was dat dit niet gevraagd werd aan iemand die al iets of wat heeft bewezen op BD...zijnde door knappe foto's te posten, door (veel) te reageren in topics, door artikels te schrijven voor tips&trucs.... Kort samengevat, door iemand die actief is op het forum (ik zeg het nu eerlijk gezegd zelfs met iemand anders' woorden).

    Nu is één en ander reeds door Peter verder uitgelegd, blijkbaar zijn er te weinig kandidaten op BD om dat te doen?

    Hoedanook, als ik een review lees weet ik altijd graag wat de referenties van de persoon zijn. Dat doe ik immers ook bij reacties op BD zelf. Ik hecht nu eenmaal meer waarde aan de opmerkingen van iemand die goed kan fotograferen dan aan deze van iemand die zelf niets of minderwaardige foto's post.

    Comment


    • #32
      Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

      hier staan voorbeelden met deze combi naar aanleiding van de lens test op dpreview

      denk dat je weinig voordeel haalt uit de 50d toz van de 40d met deze lens op het toestel.
      lens is volgens mij te zwak voor dit toestel, 50d verdient beter.

      Comment


      • #33
        Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

        Mooi initiatief, leuke review om te lezen.
        Hoewel er niet echt diepgaand getest werd heeft het mijn idee om er één aan te schaffen nog versterkt.

        Klein foutje ontdekt echter: op de Live View pagina staat twee maal hetzelfde filmpje (verschil tussen de stille modes)
        www.bigducksix.be

        Comment


        • #34
          Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

          Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
          Dat ligt zo goed als zeker aan de lens, niet aan de 50D.



          Bij de 17-85 komt dat wel meer voor. Als dit gebeurt bij bepaalde brandpuntsafstanden weet je dat even later het diafragma het helemaal opgeeft... Het was trouwens ook een oude lens.

          Een err99 heb ik nog niet gehad bij de 50D - wel heb ik één keer gemerkt dat hij bleef hangen bij het maken van een foto. Vermoedelijk de spiegel die later terugklapte, want de belichting was ok.
          Dan hebben blijkbaar wel veel lenzen problemen met de 50d : 100 mm Macro, 24-105 L F4 mag je er ook al bijzetten. En in de test waarnaar ik verwees hebben ze de nieuwe 18-200 gebruikt. Ik vermoed gewoon dat ze nog wat werk hebben met de 50d.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #35
            Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Ik lees duidelijk " In opdracht van BD "

            Dan stel ik me toch vragen bij de keuze van de lens, of was dit niet in de opdracht bepaald
            welke lens er zou gebruikt worden voor de test ?
            IMHO lijkt het me niet logisch, een van de nieuwste body's te gaan testen met een lens waarvan we op zijn best gesproken middelmatige resultaten kunnen verwachten.
            Ik zou de test doen met één van de toplenzen, zodat daar al geen twijfel kan over ontstaan
            als de keuze van de lens gemaakt is zou ik bij deze lens blijven voor testen in de toekomst. met andere body's van Canon .

            MVG, Jeff
            Dit vind ik ook. Een 18-200 is voor sommige mensen top, maar kan niet als referentie dienen om een body uit de hogere middenklasse te testen.
            Het verlaagt het niveau van de test tot middelmatig op zijn best.

            Comment


            • #36
              Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

              Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
              Mooi initiatief, leuke review om te lezen.
              Hoewel er niet echt diepgaand getest werd heeft het mijn idee om er één aan te schaffen nog versterkt.

              Klein foutje ontdekt echter: op de Live View pagina staat twee maal hetzelfde filmpje (verschil tussen de stille modes)
              Oeps, mijn foutje
              Ondertussen rechtgezet. bedankt voor het melden.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #37
                Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                ik heb de rawfiles gedownload, de eerste keer dat ik pure "faithfull" data gepubliceerd zie
                met DPP 3.5 kan ik nu zelf zien hoeveel verscherping en ruisreductie ik toepas
                komt ongeveer overeen met mijn verwachtingen

                akkoord, deze camera verdient een betere lens

                ik vind de gebruikerstest dus best informatief

                de blog van Thomas Bouve is zeer verfrissend, het idee om de 50D door een "extern" te laten testen is niet slecht
                dit toestel wordt hier eerlijk gezegd een beetje minnetjes bekeken

                ik apprecieer ook Hans' fotografische en andere talenten ten zeerste, maar niet iedereen hier kan of wil 1D's en 5D Mark II's kopen

                (en dat zal er vrees ik de eerste tijd niet op beteren)

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  dit toestel wordt hier eerlijk gezegd een beetje minnetjes bekeken
                  )
                  Nee, absoluut niet, maar we moeten ook niet gaan beweren dat een 50D zoveel beter zou zijn dan de 40D, en vooral niet dat de beelden op 5D niveau zouden zijn. Op gebied van ruis misschien wel, maar er is zoveel meer op beeldkwaliteit....
                  Ik blijf erbij, de 50D heeft teveel pixels voor een cropcamera, en vraagt enorm veel van de lenzen, mijn 70-200 2.8L IS en 24-105 4.0 L IS vond ik ondermaats presteren wide open op de 50D, dit zie je niet terug in deze test, terwijl dit voor veel mensen toch wel lenzen zijn die gebruikt zullen worden.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Dit vind ik ook. Een 18-200 is voor sommige mensen top, maar kan niet als referentie dienen om een body uit de hogere middenklasse te testen.
                    Het verlaagt het niveau van de test tot middelmatig op zijn best.
                    dus hier mee zeg je dat Canon ofwel zijn toestellen of wel zijn klanten niet serieus nemen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Nee, absoluut niet, maar we moeten ook niet gaan beweren dat een 50D zoveel beter zou zijn dan de 40D, en vooral niet dat de beelden op 5D niveau zouden zijn. Op gebied van ruis misschien wel, maar er is zoveel meer op beeldkwaliteit....
                      Ik blijf erbij, de 50D heeft teveel pixels voor een cropcamera, en vraagt enorm veel van de lenzen, mijn 70-200 2.8L IS en 24-105 4.0 L IS vond ik ondermaats presteren wide open op de 50D, dit zie je niet terug in deze test, terwijl dit voor veel mensen toch wel lenzen zijn die gebruikt zullen worden.
                      de 70-200 2,8 is geen toplens wat resolutie betreft, en laat op de 40d al steken vallen, zal op de 5dmkii ook niet optimaal presteren volgens mij.

                      heb den indruk, en ik hoop dat ik verkeerd ben, dat na de verschillende beelden die ik geanalyseerd heb, gemaakt met de 40d, de 450d, de 50d en de 5dmkii (laatste heeft het voordeel van de twijfel vermits het nog niet de officiële versie is) de meeste canon zoom lenzen door de mand vallen wat scherpte betreft.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        ik apprecieer ook Hans' fotografische en andere talenten ten zeerste, maar niet iedereen hier kan of wil 1D's en 5D Mark II's kopen

                        (en dat zal er vrees ik de eerste tijd niet op beteren)
                        Dan moet je eens naar Hans z'n werken kijken van de laatste maanden, dan zal je merken dat ie net zo goede foto's maakt met zijn 450D'tje , hiermee nogmaals een bewijs dat materiaal geen maatstaf is voor kunde
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Nee, absoluut niet, maar we moeten ook niet gaan beweren dat een 50D zoveel beter zou zijn dan de 40D, en vooral niet dat de beelden op 5D niveau zouden zijn. Op gebied van ruis misschien wel, maar er is zoveel meer op beeldkwaliteit....
                          Ik blijf erbij, de 50D heeft teveel pixels voor een cropcamera, en vraagt enorm veel van de lenzen, mijn 70-200 2.8L IS en 24-105 4.0 L IS vond ik ondermaats presteren wide open op de 50D, dit zie je niet terug in deze test, terwijl dit voor veel mensen toch wel lenzen zijn die gebruikt zullen worden.
                          Dank je Rudy, opnieuw twijfels!

                          Dacht een upgrade te doen van mijn 10D die het nog steeds goed doet maar toch wel een aanzienlijke achterstand heeft vooral op het gebied van ruis en scherpte.

                          Dacht eerst aan de 40D maar uiteindelijk aan de 50D.

                          Samen met de nieuwe body dacht ik te investeren in goede lenzen
                          daar ikzelf enkel de volgende bezit 50 1.8, 28-135 IS USM, 75-300 IS USM
                          van de 28-135 ben ik tevreden doch mis een lichtsterke lens en soms toch ook wel groothoek.

                          Daarom dacht ik samen met de 50D volgende lenzen aan te schaffen:
                          - 24-70L 2.8 of 17-55 2.8 IS (twijfel tussen deze 2)
                          - 70-200 2.8 IS

                          Dacht dat dit alledrie toplenzen waren en de 50D de betere crop camera is en nu lees ik dit.
                          Kan nog iemand dit bevestigen evt door voorbeeld fotos?

                          Ben iemand die graag spaart voor goed materiaal maar men geld ook goed besteed, zal ook niet om de haverklap van dslr veranderen.

                          Vandaar graag jullie mening/ervaring.

                          Groeten

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            dus hier mee zeg je dat Canon ofwel zijn toestellen of wel zijn klanten niet serieus nemen.
                            De 18-200 is gewoon bedoeld als wat men noemt een wandellens. Bedoelt voor mensen die niet graag van lens wisselen, voor bvb op vakantie, of als men weet dat het soms niet oppurtuun is om van lens te wisselen.
                            Er is nu eenmaal blijkbaar wel een markt voor die lenzen, zowel Nikon, Sigma, Tamron hebben gelijkaardige lenzen in hun gamma. Maar dat dit niet de meest optisch best presterende lenzen zijn, weet het kleinste kind.
                            Maar ze bieden wel gebruikscomfort.
                            Maar dit zijn inderdaad niet de meest geschikte lenzen om een DSLR op zijn waarde te testen.
                            Ik vermoed dat de 18-200 VR ook niet het volledige potentieel van een Nikon D300 benut...
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              de 70-200 2,8 is geen toplens wat resolutie betreft, en laat op de 40d al steken vallen, zal op de 5dmkii ook niet optimaal presteren volgens mij.

                              heb den indruk, en ik hoop dat ik verkeerd ben, dat na de verschillende beelden die ik geanalyseerd heb, gemaakt met de 40d, de 450d, de 50d en de 5dmkii (laatste heeft het voordeel van de twijfel vermits het nog niet de officiële versie is) de meeste canon zoom lenzen door de mand vallen wat scherpte betreft.
                              De pixeldensiteit van C-APS met een resolutie van meer dan 14mpix, en van FF met een resolutie van meer dan 20 mpix, stelt inderdaad hoge eisen aan de optiek om deze resolutie te kunnen benutten, dus zeker aan zooms.
                              Maar dit is ongeacht merk, en zeker met zooms die ontwikkeld zijn in het analoge tijdperk.

                              Ik ben dus benieuwd welke zooms het volledige potentieel van de A900 gaan benutten, ongeacht dat daar ook de naam Zeiss mag opstaan...
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                                Dan moet je eens naar Hans z'n werken kijken van de laatste maanden, dan zal je merken dat ie net zo goede foto's maakt met zijn 450D'tje , hiermee nogmaals een bewijs dat materiaal geen maatstaf is voor kunde
                                Ja, maar Hans gebruikt meestal wel kwaliteitsglas (primes) he.
                                David Leemans
                                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X