Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

    Vond het zeer verhelderend en hij heeft inderdaad wat meer functies als mijn 40D.
    Maar ook daar zitten er genoeg op en de live view heb ik één maal gebruikt en daar zat ik niet op te wachten. Had de 10D dus de stap naar de 40D was voor mij genoeg.
    groetjes Resias

    Comment


    • #17
      Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Ik lees duidelijk " In opdracht van BD "

      Dan stel ik me toch vragen bij de keuze van de lens, of was dit niet in de opdracht bepaald
      welke lens er zou gebruikt worden voor de test ?
      IMHO lijkt het me niet logisch, een van de nieuwste body's te gaan testen met een lens waarvan we op zijn best gesproken middelmatige resultaten kunnen verwachten.
      Ik zou de test doen met één van de toplenzen, zodat daar al geen twijfel kan over ontstaan
      als de keuze van de lens gemaakt is zou ik bij deze lens blijven voor testen in de toekomst. met andere body's van Canon .

      MVG, Jeff
      Camera en lens werden door Canon zelf geleverd en werden na afloop teruggestuurt.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #18
        Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

        Heu... wie is feitelijk Thomas Bouve? Onder welke nick zit die op BD?

        Comment


        • #19
          Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Heu... wie is feitelijk Thomas Bouve?
          Ik was van mening dat dit duidelijk was. Staat op de laatste pagina. Thomas zelf is hier niet echt actief.

          peter

          Comment


          • #20
            Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

            Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
            Ik was van mening dat dit duidelijk was. Staat op de laatste pagina. Thomas zelf is hier niet echt actief.

            peter
            Ik zie zijn blog wel maar daar weet je niet echt veel mee hé (zo zijn er zo vele). Ik vroeg mij af of hij hier ook actief was. Een beetje nieuwsgierig naar de man zijn "credentials" als reviewer .

            Comment


            • #21
              Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Ik zie zijn blog wel maar daar weet je niet echt veel mee hé (zo zijn er zo vele). Ik vroeg mij af of hij hier ook actief was. Een beetje nieuwsgierig naar de man zijn "credentials" als reviewer .
              Goh, als je op zoek bent naar andere reviews door mij geschreven dan zul je behalve een paar opiniestukjes op mijn persoonlijke blog niet erg veel terugvinden vrees ik.

              Ik ben op dit moment ook niet echt actief op BD. 't Is te zeggen, ik doorblader regelmatig het forum, maar ik heb nog niet echt gereageerd. Daar kan natuurlijk altijd verandering in komen.

              Wat had je nog graag geweten over mij hvr_oosterzele? Vraag maar raak
              Blog: blog.thomasbouve.com
              Photoblog: eyecandy.n00.be

              Comment


              • #22
                Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                Oorspronkelijk geplaatst door crahan Bekijk bericht
                Goh, als je op zoek bent naar andere reviews door mij geschreven dan zul je behalve een paar opiniestukjes op mijn persoonlijke blog niet erg veel terugvinden vrees ik.

                Ik ben op dit moment ook niet echt actief op BD. 't Is te zeggen, ik doorblader regelmatig het forum, maar ik heb nog niet echt gereageerd. Daar kan natuurlijk altijd verandering in komen.

                Wat had je nog graag geweten over mij hvr_oosterzele? Vraag maar raak
                Hahaha.... letterlijk uit zijn hol gerookt .

                Wel, niets meer en niets minder dan een beetje achtergrond informatie. Maw welke "gewichtsfactor" men mag toekennen aan dit review . Waarom wordt de 50D nét door jou getest? Is daar een bepaalde reden voor (ik zie dat jij met Nikon fotografeert)? Van uit welk oogpunt is dat review opgesteld? We kennen allemaal de reviews van Dpreview, Michael Reichmann (LL), Uwe Steinmueller (Outbackphoto), The Online Photographer, enz... Soms staan er op die sites ook reviews door gastreviewers en zijn die meestal voorzien van een soort CV.
                Last edited by hvr_oosterzele; 15 oktober 2008, 14:37.

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Hahaha.... letterlijk uit zijn hol gerookt .

                  Wel, niets meer en niets minder dan een beetje achtergrond informatie. Maw welke "gewichtsfactor" men mag toekennen aan dit review . Waarom wordt de 50D nét door jou getest? Is daar een bepaalde reden voor? Van uit welk oogpunt is dat review opgesteld? We kennen allemaal de reviews van Dpreview, Michael Reichmann (LL), Uwe Steinmueller (Outbackphoto), The Online Photographer, enz... Soms staan er op die sites ook reviews door gastreviewers en zijn die meestal voorzien van een soort CV.
                  Ik was dit draadje eigenlijk een beetje vol spanning aan het volgen

                  BD kwam met de vraag of ik het zag zitten en vooral of ik de nodige tijd kon vrijmaken om gedurende een paar dagen de Canon 50D uit te proberen. De insteek voor deze review was voornamelijk de verschilpunten bekijken tov de 40D en vooral de ISO performantie testen.
                  Blog: blog.thomasbouve.com
                  Photoblog: eyecandy.n00.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                    Oorspronkelijk geplaatst door crahan Bekijk bericht
                    BD kwam met de vraag of ik het zag zitten en vooral of ik de nodige tijd kon vrijmaken om gedurende een paar dagen de Canon 50D uit te proberen. De insteek voor deze review was voornamelijk de verschilpunten bekijken tov de 40D en vooral de ISO performantie testen.
                    Met alle respect Thomas, maar dat is niet echt mijn vraag . Ik zal 't eenvoudiger stellen : waarom jij? Of begeef ik mij op glad ijs met die vraag?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                      1° Iedereen spreekt van een review. Ikzelf zie hier als topictitel staan, gebruikerservaring. En zo zie ik het liever ook. In de titel van het artikel staat review, misschien had daar ook beter gebruikerservaring gestaan. OK, 1 - 0 voor jullie.

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Ik zal 't eenvoudiger stellen : waarom jij? Of begeef ik mij op glad ijs met die vraag?
                      Nee, Hans. Dat doe je niet. Daar kan maar één iemand op antwoorden, en dat is mezelf. Alleen dat ga ik straks doen, niet nu, en dat heeft alles te maken met prioriteiten.

                      Peter

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                        ben eigenlijk ook wel benieuwd.
                        'k zou namelijk graag de 5DMkII eens testen ...
                        met de nieuwe 85f1.2 bv ...
                        aan welke voorwaardes moet ik voldoen?

                        'k zal vannacht de review eens lezen, thomas, alhoewel ik er niet veel aan zal hebben,
                        wetend dat ik nog steeds met een 10D werkzaam ben (én tevreden!).

                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Met alle respect Thomas, maar dat is niet echt mijn vraag . Ik zal 't eenvoudiger stellen : waarom jij? Of begeef ik mij op glad ijs met die vraag?
                          Zeker niet hoor. Ik vroeg me enkel het volgende af: zal die review geloofwaardiger of meer waard zijn als ik zeg dat ik full time fotograaf ben dan wel een amateur die nog maar een jaar foto's trekt?

                          Maar geen probleem hoor. Een jaar of zeven terug ben ik me gaan toeleggen op fotografie. In eerste instantie met een oude analoge Minolta spiegelreflex camera. Ondertussen is het meer dan een hobby geworden, ben ik fotograaf in bijberoep, zit ik in mijn tweede jaar opleiding tot beroepsfotograaf en ben ik ook sinds kort lid van de Nationale Vereniging van Beroepsfotografen.

                          Waarom nu pas die opleiding volgen als ik toch al zo lang bezig ben met fotografie? Voornamelijk om makkelijker toegang te hebben tot studiomateriaal en studioruimtes en om ervaring te kunnen opdoen met de technische camera.

                          De reden dat Canon een lens meeleverde was omdat ik geen Canon materiaal heb liggen. Ik gebruik zelf een Nikon D300. Alhoewel ik hier niet op ingegaan ben in de tekst was ik toch een beetje benieuwd naar de ISO prestaties ten opzichte van mijn eigen toestel.

                          Oh en ik ben 31, gelukkig getrouwd en heb een zoontje van 6 maand
                          Blog: blog.thomasbouve.com
                          Photoblog: eyecandy.n00.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                            Als je bij je D300 ook een 18-200VR hebt kan het misschien interessant zijn om deze 2 combinaties eens te vergelijken.
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Hahaha.... letterlijk uit zijn hol gerookt .
                              't Is ook een manier. Persoonlijk niet de meest elegante, maar soit. Liever had ik gezien dat het over de inhoud van zijn gebruikers ervaring ging.

                              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Waarom wordt de 50D nét door jou getest?
                              Hoelang vertoef ik hierzelf nu al op BD? 9 jaar zal het zowat zijn. Er zijn diverse pogingen ondernomen voor content. Er is kritiek geweest dat er te weinig met de frontpagina gebeurd, er zijn (editorial) werkgroepen geweest, enz..
                              Op het net las ik zijn wens om een camera te reviewen. Daarop heb ikzelf Thomas aangesproken. Deal was simpel, Thomas schrijft en kan nadien ook een deel op zijn blog plaatsen, en naar BD verwijzen. Bij de diverse contacten met Thomas had ik niet het gevoel dat hij dit voor zichzelf deed (deels natuurlijk wel), maar vooral wenste informatie en ervaringen te delen. Je zal ook wel zien dat hierin behoorlijk wat werk is ingekropen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Van uit welk oogpunt is dat review opgesteld? We kennen allemaal de reviews van Dpreview, Michael Reichmann (LL), Uwe Steinmueller (Outbackphoto), The Online Photographer, enz... Soms staan er op die sites ook reviews door gastreviewers en zijn die meestal voorzien van een soort CV.
                              Hans, moeten we Belgiumdigital met vermelde sites vergelijken? Mijn inziens zeker niet. Ze schrijven ook allemaal voor een veel groter engelstalig publiek. Gaan veel diepgaander, enz. De realiteit is ook dat veel mensen de Engelse taal niet machtig zijn, en het in hun moedertaal lezen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                              ben eigenlijk ook wel benieuwd.
                              'k zou namelijk graag de 5DMkII eens testen ...
                              met de nieuwe 85f1.2 bv ...
                              aan welke voorwaardes moet ik voldoen?
                              Wel, morgen zal zowat de helft (wat overdreven natuurlijk ) van het Belgische net denk ik er over schrijven en lezen. Overdag is er een event voor alle belgische journalisten en medias, 's avonds is het de beurt aan de bloggers. Zoals je op Thomas blog kan lezen, is hij er voordat dit artikel er was reeds in persoonlijke naam uitgenodigd. Net zoals een pak andere bloggers rond fotografie. Hoe zijn die uitgenodigd? Wel, dat kan je zelf ook wel vermoeden neem ik aan, hun schrijfstijl, hun manier van (objectief) kennis delen, enz...

                              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                              Als je bij je D300 ook een 18-200VR hebt kan het misschien interessant zijn om deze 2 combinaties eens te vergelijken.
                              Niet echt een antwoord op je vraag, maar er is in de voorbije jaren diverse malen de vraag gesteld aan Nikon of ze review materiaal konden uitlenen (zo ook de D90). Hun onbeantwoorde mails, of beloftes via telefoon spreken voor zich zeker? Ze zullen ook wel meelezen en zien dat de discussie zoals hier niet altijd over de camera kenmerken gaat zeker?

                              peter

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 50D en 18-200 mm - gebruikerservaring

                                amai, amai, amai... hvr_oosterzele. Merk ik hier een vorm van jaloersheid? Volgens mij doet het er niet veel toe wie de review doet, maar of de review goed is of niet. Misschien moet je daarmee beginnen. Aangezien je dat niet doet, zit er bij JOU duidelijk een addertje onder het gras. Misschien moet jij eens uit je hol gerookt worden.

                                Comment

                                Working...
                                X