Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groothoek voor 10D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• groothoek voor 10D?

Vrienden,
    welke groothoeklens kunt ge mij aanraden voor een 10D?
    (kwestie van mijn landschapkes geen tekort te doen)
    Groeten
    Eddy

Hallo eddy,

Hangt een beetje van de prijs af natuurlijk ...
    De Sigma 15-30mm wordt door velen als een prima lens beschouwd, maar ook de 14mm prime van Sigma is erg goed.

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

17-40 4.0L van Canon, om je 10d geen tekort te doen, en het nog betaalbaar te houden, slechts iets duurder dan de sigma, (zeker met jou bronnen!
      De tip van Erik is ook niet mis, met panorama software van Canon gaat het heel goed om echte groothoekbeelden te maken.

Groeten
      Rudy

Comment

Originally posted by Rudy

De tip van Erik is ook niet mis, met panorama software van Canon gaat het heel goed om echte groothoekbeelden te maken.

Groeten
        Rudy
        Heel juist .
        Hier een panorama met de 70-200mm :

http://www.canonians.com/Namur3.JPG

Beste groetjes ,

Danny
        http://www.canonians.com

Comment

Zoek eens wat info op over de Sigma 14/2.8 EX.
          Voor groothoek zou ik zeker nooit voor een zoom gaan - je gaat die uiteindelijk toch als prime beginnen te gebruiken.

Tenzij je natuurlijk een Canon EF 24-70/2.8 L USM zou willen kopen natuurlijk

Maar ja, die 24 mm wordt dan op je 10D al direct een 38 mm...en da's misschien wat te weinig groothoek.

Doe eens een serieuze search over die Sigma, je zal het je niet beklagen.
          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ik ben zelf ook het type dat de flexibiliteit van een zoom moeilijk kan missen. Sigma 15-30 dus.

Ook uitstekende groothoek-zooms zijn de Canon 17-40, eventueel de Canon 16-35 als je die kan betalen, en ook de Tokina 19-35 "plastic fantastic". Voor mij is er maar 1, omdat elk milimetertje telt als je een groothoek-fan bent.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

merci mannen
              wel prijzige lensjes nietwaar?
              is dat al 2de hands te vinden en hoe kan je weten dat je dan goed gerief koopt?
              Groeten
              Eddy

Comment

tijdens de defensiedagen had een kennis een D60 bij met de 16-35 mm Canon lens. Een zeer kwalitatief objectief. Ikzelf heb op de D100 een Sigma 15-30mm gehad, dit glas is een heel goed alternatief als de 16-35 wat buiten het budget valt, ik weet niet of de 17-40 beter zou zijn, maar als elke mm telt, dan is de 15-30 een goede uitgangsbasis en levert mooie foto's af (zie albums). Persoonlijk houd ik toch van een zoombereik, omdat je net de flexibiliteit hebt om te kadreren waar nodig en binnenshuis met zulke lens ook best aan de slag kan.

Comment

Die 17-40 is volgens mij nog steeds niet leverbaar, of zijn er al gebruikers?

Peter

Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Peter,
                    Die 17-40 is er nu al weer even hoor, bij Crown zijn ze op voorraad, ik denk 850€. En op dpreview vind je er allerhande berichten over, gaande van slecht tot zeer goed.
                    Groeten
                    Rudy

Comment

de Canon 16-35mm f2,8. Prima lens.

groeten, Luc

Comment

Working...
                      X