Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon webspace

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon webspace

Een vraagje:

Als je een camera koopt van Canon krijg je er normaal gezien 100 MB webspace bij op hun site om je foto's op te zetten. Weet iemand hoe je daarvoor kunt registreren en of het eigenlijk wel de moeite loont. Zijn er mensen met ervaring?

Veel groetjes, Bart

Heb je geen klein bundeltje gekregen bij je handleiding? Normaal gezien staat alles daarin.
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Ja hoor, in het Duits...
      Heb die bundel nog niet opengedaan. Wilde eerst gewoon in XP proberen. Als de camera niet werkte wilde ik alles in de originele staat terugzenden. Camera werkt dus goed, ga vandaag de software installeren en ga mijn beste Duits bovenhalen om alles ne keer te lezen.
      Thx voor je reactie.
      Greetz, Bart

Comment

Je moet Zoombrowser EX instalereb en dan komt er een scherm waar je je kan registreren bij Canon. Dan instructies volgen. Als je je niet direct registreert kan je later in zoombrowser onder Internet, canon image gateway je alsnog registreren.
        Dit om je de marteling van het duits te besparen ))
        Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Ga straks ne keer proberen.
          'k Laat je wel iets weten.
          Gebruik je de webspace van Canon?
          Goeie ervaringen of site zoals een andere?

Bart

Comment

Nog niet gebruikt, heb momenteel nog webruimte zat.

Comment

Verdorie, bij mijn G3 zat geen papiertjes
              Ik heb ook mijn zoombrowser 4.0 software ge-update naar de laatst mogelijke versie: 4.0.2.120
              maar ook dit geeft geen extra opties bij "Internet"
              Iemand ideeen?
              /\/\
              Canon Powershot G3, LA-DC58B, TC-DC58N, WC-DC58N
              Canon Digital Ixus
              ImageTank 20GB
              Canon EOS 50e + batterypack, 20D + batterypack, EF20, EF28-105, EF50, EF70-200 f4, RC1, Speedlight 550EX, Omnibounce, div. filters

Comment

Heb geprobeerd om me te registreren op de canon image gateway.
                Is nog niet echt gelukt.
                Bij de laatste stap zegt hij dit:

The Download Server you are trying to connect to is unreachable. This may be due to heavy network traffic or the server may be busy or down. Please try again in a little while.

Dus ga ik straks opnieuw proberen he, niets aan te doen.

Comment

Bij mij zaten er ook geen papiertjes bij.
                  Ik heb hem nu ook ge-update naar de nieuwste versie, maar ik krijg die mogelijkheid niet bij internet.

Iemand die ons kan helpen, want ik zou 't wel tof vinden om wat webruimte te hebben.
                  Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

Comment

Misschien nog een klein bemerking. Als de server van Canon nu al plat ligt, wat moet ik daar dan mee als mijn foto's daarop staan en ik of iemand anders ze niet kan bereiken...
                    Hopelijk is 't op een andere server.

Volgens mij zul je altijd een registratiecode nodig hebben.
                    Misschien kun je je serienummer van je camera eens doormailen naar Canon. Ze kunnen je dan misschien alsnog een registratiecode toekennen. Je kunt maar proberen he.

Groetjes, Bart

Comment

Ik heb het net ook geprobeerd en het lukt. Even de stappen zeggen.

* Zoombrowser opstarten
                      * Menu Internet -> Canon Image Gateway -> Register for Canon Gateway
                      * BE kiezen
                      * Registratie -> alles invullen
                      * Dan wordt er een mail gestuurd naar je e-mail adres dat je opgegeven hebt met een paswoord
                      * In die mail staat een link http://www.cig.canon-europe.com om je aan te melden
                      * Dan kies je weer voor BE(kan zijn dat je dat niet krijgt) en dan vul je je e-mail in en wachtwoord en klikt op Start.

Dan kun je vanboven kiezen voor Albums bekijken, Foto's met anderen delen, Mijn camera. Heb het ook pas geactiveerd, die moet het ook nog uitzoeken. Bij mijn camera kan je vanalles DL voor je camera, andere geluiden, achtergrond bij het opstarten,....

Veel plezier ermee !!
                      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Ik heb nu uitgevonden dat een canon G2 niet in aanmerking komt voor dit. Dat is dus jammer.
                        Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

Comment

Mijn Zoombrowser start de canon image gateway niet automatisch op. 'k Dacht dat het de nieuwste versie was, misschien toch niet?
                          Ga eens proberen te updaten.

Bart

Comment

Zopas ook eens geprobeerd en geen problemen ondervonden.

Comment

Is toch de laatste nieuwe versie. Heb alles gedaan wat ze gevraagd hebben. Blijkt toch niet te lukken. De boodschap die ik krijg is altijd dezelfde.

D'er staat dus een exe-file'tje op mijn bureaublad. 'k Moet voortdurend zeggen dat ik de voorwaarden aanvaard. 'k Geraak verder maar niet op hun server.

Oftewel zit jij er voortdurend op dat ik er niet opkan?

Bart

Comment

Working...
                              X