Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderwaterbehuizing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• onderwaterbehuizing

Iemand ervaring met onderwaterbehuizing voor digitale camera's. Ik zou er graag eentje kopen voor mijn S45 maar vanwege de hoge prijs twijfel ik tussen dat en een wegwerpkamera voor onderwater.
    Eventuele goedkope site's zijn ook welkom!

laat maar komen die tips en ervaringen!
    Fujifilm Finepix F31fd

Tja, die onderwaterbehuizingen kosten soms meer dan je toestel zelf.

Ga je het toestel gebruiken om mee te duiken of te zwemmen?

Het grootste probleem is extra licht. Hoe dieper je gaat hoe blauwer je foto's zullen worden, tenzij je het object extra belicht met flitsers. Of misschien met duiklamp(en)? Ik vraag me trouwens af hoe je zo'n klein digitaal toestelletje gaat hanteren met twee van die ongelooflijke flitsers daar bovenop.

Bovendien zal een wegwerpcamera op enige diepte door de druk lichtjes imploderen

Verwacht alleszins geen topklasse fotos met een wegwerpcamera.

Comment

Voor 197.9 € + 12 € leveringskosten kan je hem hebben blijkbaar.

http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=316490

Digitalo.de
      Roter Lohweg 25
      35510 Butzbach

Telefon: (06033) 973900
      Fax: (06033) 9739029

Internet: www.digitalo.de

Lieferbedingungen:
      Nachnahme: per UPS 12,- €

Comment

Het is vooral om al snorkelend in Tailand(krabi) wat fotootjes te schieten. Vorig jaar miste ik dat wel toen we op de Galapagos tussen de zeeleeuwen aan het zwemmen waren en zoiets wou ik niet meer mislopen want mijn geheugen is een zeef
        Fujifilm Finepix F31fd

Comment

ik heb een originele onderwaterbehuizing voor mijn olympus 5050 en ben daar zeer tevreden over , zowel voor onderwater , als in regen of fontijn-gespat, of andere waterige en stoffige toestanden.Voor mijn C2000zoom heb ik een soort plastiek tas behuizing van ewa-marine.Deze is veel goedkoper (+-120euro de andere 500Euro)De duurdere heeft echter veel meer mogelijkheden voor de bedieningsfuncties.

Comment

Mijn broer heeft een Canon S40, ik heb een Canon S50. Hij heeft zo'n onderwaterbehuizing en ik heb die deze zomer verschillende malen gebruikt. Onder water kan je niet zien wat je trekt, dus wat dat betreft is het niet slecht dat het een digitale camera is. Je trekt maar en trekt maar en achteraf zie je de foto's dan wel.
            Je kan werkelijk alles bedienen met die behuizing errond, maar gezien je uw LCD schermpje toch niet goed kan zien (ik zet het zelfs gewoon af) als je zelf nog eens een duikbril op hebt, pruts ik daar niet aan eenmaal in het water.
            Het plastiek voor de lens dampte niet aan (er wordt een product bijgeleverd), dus de foto's zijn helder.
            Toegegeven, de eerste keer dat ik het water inging met de behuizing errond, durfde ik de camera nauwelijks onderdompelen Maar uiteindelijk zit die camera er wel droog.

Mijn broer heeft die behuizing gekocht omdat hij vaak gaat zeilen en vaak betekent dat : ankertje uitgooien en snorkelen.

Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken hoe vaak je denkt die behuizing te zullen gebruiken. Als je veel snorkelt, kan het wel interessant zijn.

Comment

Working...
            X