Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeten we er op wachten ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Moeten we er op wachten ?

Ik zit met een probleem,ik ben me nu al een tijdje aan het orienteren in het digitale camera wereldje en heb een hoop gelezen over de canon g5 de olympus 5050 nikon 5400/5700 en de sony 717 en ik kan maar niet beslissen over al deze camera's word zeer wisselvallig gesproken.Nu is mijn vraag en ik hoop dat er een paar zijn die daar een verhelderend antwoord op kunnen geven.Is het misschien de moeite waard om nog ff met de aanschaf te wachten en even door sparen tot je een digitale spiegelreflex kan kopen want de verhalen doen de ronde dat dat de enigste camera's zijn waar je echt wat aan hebt.Is dit zo?

greetz Ted

Of je aan reflex meer hebt dan een gewone digitale weet ik niet.
    Wat heb je nu?
    Het is wel zo dat er sprake is dat er binnenkort een goedkopere digitale reflex van Canon gaat uitkomen dus als je graag een reflex wil en bereid bent om te wachten zou ik daarvoor gaan.
    Anderzijds zijn er "gewone" digitale toestellen die ook hoge kwaliteit afleveren hoor. Ik weet niet wat je wil, dat moet je voor jezelf uitmaken maar technologie staat niet stil dus er zal altijd wel wat beters uitkomen in de toekomst. Als je het perfecte toestel wil kan je dus nog lang wachten.
    Laat ons weten wat je uiteindelijk gekozen hebt!

groetjeeees!

Comment

Het loont zeker van te wachten tot je een DSLR kan kopen, de kwaliteit die een 10D of een D100 om er maar twee te noemen geeft kan je niet vergelijken met een consumer point and shoot camera. Dat is een punt, een ander voordeel is het de wisseloptiek, die blijft dienen op voorwaarde dat je bij hetzelfde merk blijft natuurlijk. De kwaliteit van de lenzen is wel van groter belang dan de digitale body die je er achter hangt. De investering voor goed glas is groter dan die van een digitale body, maar ze is ook een langer leven beschoren dan je digitale body. 1 zaak mag echter ook niet vergeten, als je een DSLR koopt dan is dat niet voor 10 X 15 printjes hé, als je nooit groter dan 10 X 15 afdrukken maakt is een DSLR niet echt een vereiste, want ze leveren toch voldoende resolutie voor een afdruk van 30 X 45 van perfecte kwaliteit.

my 2 cents
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

ik kan maar niet beslissen over al deze camera's word zeer wisselvallig gesproken.
        over al deze camera's zijn hier al uitgebreid lovende rapporten te lezen geweest, dus slecht zijn ze niet.

En dat de DSLRs beter zouden zijn, ja, dat mag ook wel voor een prijs die 2-3x hoger ligt (lenzen!!). En nee, niet voor elk doeleinde denk ik.
        En als je enkel 15x10's afdrukt, of voor het web, dan is het teveel geld uitgegeven. Imho zijn camera's van 1500€ en meer toch semi-prof materiaal..
        Van iemand die 10D heeft en D30,D60 heeft gehad, hoor ik toch dat de Canon G2 nog steeds haar favoriete camera is..
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Originally posted by Digipics357
          1 zaak mag echter ook niet vergeten, als je een DSLR koopt dan is dat niet voor 10 X 15 printjes hé, als je nooit groter dan 10 X 15 afdrukken maakt is een DSLR niet echt een vereiste, want ze leveren toch voldoende resolutie voor een afdruk van 30 X 45 van perfecte kwaliteit.
          Dit is eerder in een thread ook al eens door iemand gepost. Dit is (pardon the expression) de grootste zever. DSLRs hebben hopen voordelen die niets met de prints te maken hebben :
          * betere feel, en een feel die een gewone SLR gebruiker direct zal aanspreken.
          * grotere responsiviteit van het toestel. Het toestel luistert naar jou ipv dat jij naar het toestel moet luisteren.
          * aangenamer fotograferen vanwege de echte reflex-zoeker tgo elektronische zoekers of losse zoekers bij gewone digicams.
          * betere uitbreidingsmogelijkheden : hopen lenzen beschikbaar, diverse flitstoestellen, etc.. etc..
          * en er zijn er nog wel een paar waar ik nu niet op kom .
          Dát zijn allemaal de redenen waarom ik een DSLR kocht, en zeker niet omdat ik van plan was grote afdrukken te maken.
          Bemerk trouwens dat de betere niet-DSLRs ook al 5M pixels hebben en dat dat ook al voldoende is om een mooie 20x30 afdruk te maken. Dus zeggen dat je geen DSLR moet kopen als je nooit van plan bent grote afdrukken te maken is totaal naast de kwestie. 't Is een beetje gelijk zeggen tegen iemand dat hij een nieuwe TV niet moet kopen als hij nooit naar teletext kijkt . En het is toch ook niet omdat je nooit van plan bent 200 km/u te rijden dat het dan dom is van een Porsche te kopen ?

Henk

Comment

Originally posted by Loesje
            Het is wel zo dat er sprake is dat er binnenkort een goedkopere digitale reflex van Canon gaat uitkomen
            Dat is ook het eerste wat ik er van hoor. Als het waar is, dan nog moet je rekenen op ettelijke maanden eer het toestel beschikbaar zal zijn...

Originally posted by Loesje
            Anderzijds zijn er "gewone" digitale toestellen die ook hoge kwaliteit afleveren hoor. Ik weet niet wat je wil, dat moet je voor jezelf uitmaken maar technologie staat niet stil dus er zal altijd wel wat beters uitkomen in de toekomst. Als je het perfecte toestel wil kan je dus nog lang wachten.
            Ik kan me hier volledig bij aansluiten. De gewone toestellen leveren ook prima kwaliteit. Vraag is ook : heb je al ervaring met gewone SLR-toestellen ? Wanneer je vanuit het niets overstapt op een DSLR heb je eigenlijk 2 leercurves te overbruggen : die van reflex-fotografie, en die van digitale fotografie. In dat geval kan een tussenstap wel nuttig zijn en dan heb je 2 mogelijkheden : eerst een goedkopere digicam kopen, of eerst een gewone SLR-camera kopen. Ikzelf heb het eerste gedaan en da's denk ik, ook wel de beste keuze. Met een gewone SLR heb je al onmiddellijk dé nadelen van reflex-fotografie aan je been (groot toestel, gesleur met lenzen) én mis je de voordelen van digitaal (gratis foto's zoveel je maar wil) wat wel eens tot gevolg zou kunnen hebben dat je sneller afhaakt.
            Als je direct een DSLR wil kopen, moet je ook rekenen op een hoop verborgen kosten (lenzen, memory, snelle PC, etc) waardoor de rekening toch al snel boven de €3000 uitkomt. Je moet dan dus wel al vrij zeker zijn dat je er een serieuze hobby van wil maken.

Henk

Comment

Wat henkvw klopt helemaal met mijn ervaringen.

Eerst had ik een simpel cam.> weinig mogelijkheden, doch vrij snel overgegaan naar de 717 en ben daar tot op heden supper tevreden over.. Maar mede door BD wens ik mijn grenzen nog verder te verleggen. Daarom loop ik nu met snode plannen rond voor een DSLR.

Heb er zeker geen spijt van de gedane "tussenstop" en met de 717 kan je de lat al heel hoog leggen, maar ja 't kriebeld hé

Comment

over al deze camera's word zeer wisselvallig gesproken
                Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt met de zin.Het hangt van persoon tot persoon af en wat je van de camera verwacht.Ik ben erg tevreden over mijn 717 en zou geen andere camera willen momenteel.Voor mij is het allemaal vrij nieuw maar ik kan me best voorstellen dat ik bij dit soort camera's zal blijven en nooit een DSLR zal kopen.Misschien wil ik toch doorgroeien over enige tijd.
                Maar een DSLR kopen om grote mooie prints te maken,dat kan ik met mijn 717 ook.Die beeldkwaliteit is ook zeer goed.
                Tuurlijk alles kan altijd beter en als je lenzen koopt van elk honderden euro's is het niet meer dan normaal dat de kwaliteit beter is.Maar is dat allemaal nodig?Dat moet je voor jezelf uitmaken en je zeker niet te veel laten beïnvloeden.Hetgeen vandaag top is,is overmorgen weer voorbijgestreefd.
                Danny's Photosite

Comment

Mijn hoofdreden voor een reflex was het gevoel. Ik vond dat het gevoel van fotograferen niet identiek is als je op een LCD-schermpje kijkt. Het is, voor mij althans, moeilijker om een goede compositie te creëren.

Eveneens de respons van de camera op mijn acties (AF, zoom & lichtmeting) en de ergonomie van de bediening vind ik een enorm pluspunt voor de DSLR's. Uiteraard is er een verschil in kwaliteit, maar mijn G2 leverde ook voortreffelijke foto's af.

Ik moet toegeven dat wanneer ik het voor mijzelf puur objectief en zakelijk bestudeer, de compacte camera's à la G5, de bovenhand halen. Dit gezien het toch wel grote prijsverschil. Maar het geluid van die wegklappende spiegel is toch zo oorstrelend
                  Groetjes, Rolle

http://www.lighter-than-air.net

Comment

Ik zit zo nog met een vraagske dat daar misschien een beetje bij aansluit.
                    De opvolger van de olympus E-20; is dit de E-1 (en gaan ze vanaf nu met body en losse lenzen werken als het op DSLR aankomt) of zou er in de toekomst een E-30 op de markt komen ??

Ik weet dat jullie gene glazen bol hebben maar misschien wel betere bronnen van info
                    D-70 --> altijd maar blijven trainen

Comment

De E1 is een Pro systeem, later volgt er een consumer uitvoering die meer in de E10/20 lijn valt
                      Canon EOS-10D
                      Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
                      Canon 28-135 IS
                      Canon 50mm f1.8 mk 1
                      Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
                      2x Metz MZ54-3 flash

Comment

Working...
                      X