Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Service bij reparatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Service bij reparatie

Dat je het betrefende toestel na vier weken terug hebt vind ik op zich zeker niet slecht maar dat het na een keer gebruiken terug kapot is das andere koek.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

30 jaar geen klachten, voor een klein vermogen apparatuur en dan mankeert er iets aan een flitser van een paar honderd euri en dan een overstap overwegen?!
      30 jaar naar volle tevredenheid gewerkt met een merk en na slechts een klein euvel een overstap van vele duizenden euri investeringen overwegen..... lekker doen zou ik zeggen en dan maar hopen dat het andere merk wel heel snel zal herstellen...... of dat 30 jaar goed zal gaan durf ik te betwijfelen.
      Lees eens de diverse fora op het internet en noem mij een merk dat aan je verwachtingen zal voldoen, als je al een merk vindt dat 30 jaar naar volle tevredenheid zal werken voordat zich een probleem voordoet tenminste.....
      Succes met je zoektocht!
      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

en met welk merk werk jij?
        Ik werk namelijk nog niet zo lang met een merk. En ik heb 3 merken
        praktica, pentax en fuji.
        daar komt wrs nog een nikon bij binnenkort nog ook
        tenzij er nu iemand mij een merk verteld dat binnen de 2 weken alles hersteld en niet te duur is
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
          tenzij er nu iemand mij een merk verteld dat binnen de 2 weken alles hersteld en niet te duur is
          vrees dat die nog niet gemaakt worden
          ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
            Ik heb meer dan een half jaar moeten wachten op mijn 16-50/2.8 van Pentax. Nadat ik deze uiteindelijk kon gaan afhalen in de fotozaak waar ik alles had besteld, bleek het zoommechanisme opvallend stroef te werken (in vergelijking met o.a. mijn 50-135/2.8). Daarom heb ik het objectief teruggebracht voor reparatie. Enkele weken later ontving ik het ongewijzigd terug met de mededeling van de beukelaer "algemeen nazicht, vergeleken met test lens : lens draait normaal, toestel in orde - gratis".
            Off-topic... De DA*16-50/2.8 heeft inderdaad een zoommechanisme dat een stuk stroever is dan de DA*50-135/2.8. Met name omdat het een externe zoom is en de 50-135 een interne zoom. Bovendien is het de enige standaardzoom voor Pentax die stof- en spatwaterdicht is en daarbij nog in twee buiselementen uitzoomt ipv één zoals bij de meeste zooms. Die stevige en weerbestendige constructie heeft nu eenmaal als andere kant van de medaille dat de zoom erg stroef verloopt... Geen fout in de constructie, gewoon een mindere kant van dit ontwerp... Daar kan De Beukelaer niks aan doen...

On-topic... Reparaties... daar kan het alle kanten mee uitgaan. Ik heb nog nooit erg lang op een toestel in reparatie moeten wachten (Pentax Nederland, Pentax Duitsland en De Beukelaar passeerden over de jaren allemaal de revue), maar toch zijn niet alle ervaringen even positief. Vooral in termen van reparatiekosten viel het soms zwaar tegen. Ik had een instapper die 2 jaar nadat ik die nieuw kocht een goede kuisbeurt nodig had, en daarbij verving de service prompt alle electronica wat me meer dan 250 EUR kostte (meer dan dat toestel toen in nieuwstaat op de tweedehandsmarkt waard zou geweest zijn). Vermits ze de reparatie uitvoerden zonder me te consulteren moest ik betalen of ik was m'n toestel kwijt... Nadien vroeg ik altijd een bestek. Een oude 6x7 camera die ik 200 EUR tweedehands had betaald moest bvb 900 EUR kosten bij reparatie, dus die zit nu in m'n privé-museum zonder dat er ooit nog een rolletje zal doorgaan... Maar toen ik scherpstelproblemen had met m'n 1 jaar oude K10D en de nieuwe DA* objectieven, keken ze m'n toestel bij dezelfde service gratis na en ze stelden het tgl juist af zodat alle problemen van de baan waren...

Mss moet je gewoon geluk hebben. Maar daar ben je natuurlijk niks mee als je als op geluk moet rekenen terwijl je inkomen er van afhangt of er een andere "dringende" reden is waarom je je toestel liefst zo snel mogelijk terug hebt...

Wim
            Last edited by ishpuini; 14 oktober 2008, 12:24.
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
            X