Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem scherpte bij 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem scherpte bij 400D

Oorspronkelijk geplaatst door digiropha Bekijk bericht
    Thx voor jullie reacties !
    Idd met filter getrokken maar heb al eens een test gedaan met/zonder filter en dit gaf hetzelfde resultaat ...
    Wat ik mij nu wel afvraag : wat met de scherpteinstelling van de camera ? Fabrieksinstelling = 3 en kan dus verhoogd worden tot 7 maar mag ik er niet van uitgaan dat de foto's reeds scherp moeten zijn met de standaardinstellingen ?

Gr

Dirk
    verscherpen van een foto kan soms nodig zijn, maar zeker niet altijd, vandaag dat ik deze instelling bij het nemen van al je foto's zeker niet te hoog zou zetten!

mijn 400D staat sinds de aankoop op de fabrieksinstellingen en hiermee kom ik op aardig scherpe foto's uit.

Als je in de buurt van Gent/Wondelgem woont mag je gerust eens binnenspringen voor een test/vergelijk sessie.

groetjes,
    Rik
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

van welke regio ben je, eventueel iemand uit je buurt met 400D voor wat vergelijkende testen
      Eos R
      Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

Comment

Thx allen voor jullie reacties !
        Ik ben uit de regio Kortrijk maar wil gerust verplaatsen tot pakweg 60 Km.
        Ideaal zou zijn mocht ik eens uitgebreid kunnen testen bij iemand die een 400D heeft en dezelfde lens ...
        Iemand ?
        Mvg
        Dirk
        PS de laatste dagen andere prioriteiten gehad (spaarcentjes lopen ernstig gevaar) vandaar dit laattijdige antwoord.
        400D + 18-55 IS + 24-105 f/4L IS + 420 EX

Comment

Hallo,

Ik weet niet of het helpt, maar gedeelde smart is halve smart...
          Ik heb inmiddels twee stuks 350D en een 30D (alles nieuw, maar de 350D recentelijk uit oude vooraad uit een winkel voor slechts 299Euro.).
          Mijn nieuwste 350D is beter, scherper, dan mijn originele. Vraag me niet waarom, de foto's zijn veel vaker (maar ook niet altijd) scherp (meest gebruikte lens 24-70 2.8L)
          De 30D is zelfs terug geweest vanwege onscherpe fotos; resultaat: apparaat is goed zeggen ze (niks gewijzigd, niks gevonden). De 30D heeft gewoon (erg) veel licht nodig voor de scherpstelling.
          Recentelijk een 135mm 2.0L gekocht, resultaat: vrijwel altijd scherpe foto's! Mijn conclusie: hoe meer licht hoe beter, maar ja dat wisten jullie al.
          Theo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Op de 400D is 3 (op 10) een normale verscherping
            Neen dat is de basis verscherping op de standard tooncurve aka picture style. Als de OP die verzet naar een andere voorgeprogrammeerde PS dan komt hij gegarandeerd op verscherping 0 uit
            ... en BTW wat is nu het probleem ? Dat de fotos niet scherp zijn of dat zijn lens/camera last heeft van OOF (back/front focus) heeft ?

.. en PS mijn verscherping voor de 400D (en de 40D) staat altijd op 5 (user defined PS) anders zijn de fotos "incredibly soft" FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digiropha Bekijk bericht
              Thx allen voor jullie reacties !
              Ik ben uit de regio Kortrijk maar wil gerust verplaatsen tot pakweg 60 Km.
              Ideaal zou zijn mocht ik eens uitgebreid kunnen testen bij iemand die een 400D heeft en dezelfde lens ...
              Iemand ?
              Mvg
              Dirk
              Je mag hier (Gent/Wondelgem) gerust eens binnenspringen na het werk (op een weekdag dus), in't weekend zal moeilijker zijn.

'k heb hier een 400D + EFS 17-85mm IS liggen om mee te vergelijken (en nog wat ander materiaal - zie men signature)

pm maar als je er nog behoefte aan hebt!
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Working...
              X