Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

setje van 1000€

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• setje van 1000€

hallo,
    nagelnieuw hier en wij zijn een huis tuin keuken fotograaf familie dus vakantieplakjes en het feestje van de bomma met haar valse tanden, 1ste schooldag, ... Wegens de drukke bezigheden overstijgen we waarschijnlijk de 1ste 2jaar dit niveau zeker niet.

heb nu een compact sony cybershotdinges maar wil toch iets meer (bv vanuit mijn luie zetel iemand in het zwembad kunnen trekken, geen witte gezichten/rode ogen met het flitsen, wat scherpere foto's, beter zoom dan de 3X optische, ...) qua software heb ik niets om de foto's aan te passen (dus geen photoshop of applesoft)

wij zijn dus super amateurs en hebben dus zeker (in het begin) ook nog een automatisch programma op het toestel nodig "van alleen op het knoppeke duwen om een foto te krijgen" maar wil de mogelijkheid hebben omzelf wat met de instelling te spelen

zou enkel een goedkopy body (heb mij laten vertellen dat de lenzen die worden meegeleverd altijd kaka zijn ? ) willen kopen en daarbij een alround lens. als de fotografie mij bevalt kan ik later nog altijd een betere body kopen dacht ik zo.

ik ben zoals veel mensen nogal lui ben en wil niet graag van lenzen veranderen . heb ook geen tijd om vanalles te gaan uitproberen in de winkel want dan laat ik mij door de lepe verkoper toch weer iets aansmeren dat ik niet echt nodig heb.(want ik ken er echt niks van)

Naar welke combinaties moet ik zeker vragen?

maximum budget 1000 neuros

groeten

tonyvw

Re: setje van 1000€

Er zijn geen slechte camera's tussen de DSLR's. Met allemaal kan je heel degelijke foto's maken.
    Dat kitlenzen slecht zijn is gezever. Voor hun geld zijn ze zelfs heel goed, alleen kosten ze zeer weinig...

Een canon 450D met 18-55 IS + 55-250 IS kitlens kost ergens een 850 €. Dan schiet er nog wat geld over voor wat geheugenkaartjes, een batterij en een tas om het ding in te kegelen.
    Binnenkort komt Canon ook met een nieuwe lens uit (18 -200 IS dacht ik). Maar wat dat ding kost : geen gedacht van. Meestal zijn 2 lenzen wel beter van kwaliteit dan slechts 1 met hetzelfde bereik.

Deze lenzen zou ik zeker geen "kaka" meer noemen. Ze zijn niet subliem, maar zeker bruikbaar (en beide voorzien van beeldstabilisatie op de lens).

Best is om gewoon een fotowinkel binnen te stappen, en eens een paar van die dingen vast te pakken. Het gezever van de verkoper laat je maar langs je heen glijden ;-). En als het een goeie is, leer je misschien toch nog iets bij...

Bij alle merken kan je voor die prijs iets dergelijks bekomen. Dus je hebt nog Nikon, Sony, Olympus, Pentax, ...
    Veel succes met je zoektocht...
    Last edited by polleke_cgc; 1 oktober 2008, 20:01.
    Groeten,

Polleke

Comment

Koop je een fuji S100FS dat is het beste advies dat ik je kan geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        daar treed ik kevlar volledig in bij

Comment

met een budget van 1000€ een superzoompje kopen, dat zou een beetje jammer zijn.... Niet ?

Wie vandaag trek heeft in een biefstuk eet toch ook geen hamburger ?

D
          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Linkje naar de Fuji
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

Comment

ikzelf heb me enkele maanden geleden ook de 450D aangeschaft met de twee kitlenzen. Neem gerust van me aan dat je met deze set als beginner enkele maanden (zoniet jaren) zult zoet zijn.

de 18-200 lens is ook reeds verkrijgbaar (+- zelfde prijs als 2 lenzen samen) als je niet graag van lens wisselt.

Het is wel zo dat er naast canon (ik raad het gewoon aan omdat ik er een heb) ook andere merken zijn, dus zoals hierboven vermeld, er bestaan geen slechte camera's meer en spring eens een fotozaak binnen en neem ze eens allemaal vast. je zult zien dat sommigen beter te hand liggen dan anderen.
              Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                met een budget van 1000€ een superzoompje kopen, dat zou een beetje jammer zijn.... Niet ?
                D
                Niet met hele verhaal wat hierboven staat.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

wow,
                  dat gaat hier snel (da's wel plezant)
                  dacht eerst dat fuji enkel broodbakovens maakt e (sorry)
                  en nogmaals ik zal een kitlens nooit meer ... noemen
                  maar na wat gegoogle en gesearch (?) ziet dat er idd een serieus goei camera uit met veel mogelijkheden.

ik had eerst gedacht aan een "Canon - EOS 450D + Sigma 18-200mm OS" voor net geen 1000

wat zijn dan de meest spectaculaire verschillen (buiten bv. geen extra lenzen mogelijk) tussen beide ?

greetz

tony
                  "met een budget van 1000€ een superzoompje kopen, dat zou een beetje jammer zijn.... Niet ?

Wie vandaag trek heeft in een biefstuk eet toch ook geen hamburger ?"
                  deze versta ik niet
                  Last edited by tonyvw; 1 oktober 2008, 21:14.

Comment

kijk ook eens op het 'aangeboden' item van deze site. Daar staan veel goeie occasies, en ik heb er nooit miserie mee gehad.
                    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      Ja bij deze is dat een zeer goede raad !!!! je gaat nooit spijt krijgen of miss zijn ze te scherp de foto's
                      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

bij deze net de fuji aangeschaft
                        bedankt voor de raad

Comment

Working...
                        X